Nieuwe track "Manana"

Lekker zomers! Ik heb hier totaal niets om het mee te vergelijken maar dat maakt op zich ook niet zoveel uit. Als ik m'n ogen even sluit, en me heel even inbeeld dat ik op een strand zou staan, dan zou ik zeker gaan swingen op deze plaat :)

Wat betreft de verdere uitwerking: ik zou het niet weten! 't swingt er lekker op los, het trompetje klinkt lekker rielekst en de stem van de zangeres zit vind ik er perfect bij passen. Ik vind em gewoon lekker! :okdan:

Ik vind dit echt een lekker trackie! Ik vind em al goed zoals ie nu klinkt en zal er als ik jou was er niks Trancy aan toe voegen! Die vocals vind ik echt relax klinken!

Tim

soms denk ik wel eens dat veel mensen hier echt teveel met hun hoofd in de techno/trance/hardcore zitten..... sorry hoor maar deze track is gewoon een hit........dit kan zonder enig probleem op een africanism release en wordt dan een hit.... het zit gewoon supergoed in mekaar en op de gemiddelde house-dansvloer gaat het dak eraf op deze plaat.....retegoede productie, lekker opzwepend, gaat als een trein......hebben jullie deze track al eens aangeboden bij een van de bekendere amerikaanse/engelse/franse house-labels? mijn gevoel zegt: africanism, anders eens bij spiritual of Large proberen, voor spiritual moet je wel een wat diepere acoustische "trommel" versie er van maken, dan moet het geen probleem zijn

btw.....deze track heb ik ongeveer een jaar geleden al een keer via een vriend van me gehoord...zeggen de namen Michiel en Warp11/cap gemini jullie wat? :)

Olaf

Behalve dat ik het trompet deuntje niet echt uplifting vind, vind ik dit een zeer goed gemaakte track !

Doet me denken aan dat nummertje van T!M. Met die clip dat een chickies aan het ballen zijn. Echter is de trompet daar WEL heel erg vrolijk?

Ik zou deze versie zo laten en er een vrij brute remix bij maken. Met wat ruiger trompetgekletter.

Iig: Goed gedaan ! :D Houd ons op de hoogte, hebben jullie al meer releases?

soms denk ik wel eens dat veel mensen hier echt teveel met hun hoofd in de techno/trance/hardcore zitten.....

Voeg er gelijk even aan toe dat dat geen muziek is.

Ik krijg gewoon het idee dat de makers met de gebruikte beats, bass, piano-loop, filtering, bijna hele compositie... de dance/trance-hoek in willen. En dan uiteraard wel met een lekkere zomerse tint. Een soort melange van zuidelijke stijlen en de "recht toe-recht aan-beats" van de house/dance/trance.

Misschien dat Trancy-lead een verkeerde woordkeuze is geweest. Ik bedoel gewoon een wat vettere lead, die best wat weg mag hebben van een trompet. Ik zit de track nu ook weer te luisteren en vind de trompet niet echt los komen/gaan.

Een goed voorbeeld van een andere meer zuidelijke stijl (ander continent dan) met house gecombineerd, vind ik bijvoorbeeld Goodmen - Give it up. Misschien een open deur intrappen omdat dat een super hit was, maar goed. De lead die daar wordt gebruikt (melodie en klank) zijn wat ik bedoel met de meer "hedendaagse" klanken combi.

btw.....deze track heb ik ongeveer een jaar geleden al een keer via een vriend van me gehoord...zeggen de namen Michiel en Warp11/cap gemini jullie wat? :)

Namen beïnvloeden mijn mening over een track niet. Dan zou ik alles van Tiësto, Boozy Woozy of die Scooter (ook namen) ook mooi moeten vinden... nou nee, dank je!

Ik wist bijvoorbeeld helemaal niet wie Dobre was emn waar hij allemaal achter zit, gezeten heeft en doet. Zonder deze info hoorde ik in die "Demo met vocalen" een echte hit! Niet dat het heel knap is om dat te kunnen horen... wil meer zeggen dat die mening ook zonder "namen" of de aanwezigheid van een geëikte sound of een 13-in-een-dozijn-gehalte tot stand is gekomen.

:)

Deze track is :okdan:. Dit is gewoon zomer feest muziek a la Ibiza style. Ik hou wel van die latin invloeden in de muziek. Dit is iets wat ik steeds meer en meer hoor in producties, zelfs in techno zit er de laatste tijd veel latin invloed; denk maar aan Ben Sims - Manipulated (Adam Beyer Rmx) & Thomas vs filterheads- Sunshine; twee bommetje uit mijn platenkoffer trouwens >:| .

Ow ja kun je ook ff vertellen met welke gear je deze productie hebt gemaakt.

Origineel geplaatst door Mike-E
soms denk ik wel eens dat veel mensen hier echt teveel met hun hoofd in de techno/trance/hardcore zitten.....

Ik krijg gewoon het idee dat de makers met de gebruikte beats, bass, piano-loop, filtering, bijna hele compositie... de dance/trance-hoek in willen. En dan uiteraard wel met een lekkere zomerse tint. Een soort melange van zuidelijke stijlen en de "recht toe-recht aan-beats" van de house/dance/trance.

Misschien dat Trancy-lead een verkeerde woordkeuze is geweest. Ik bedoel gewoon een wat vettere lead, die best wat weg mag hebben van een trompet. Ik zit de track nu ook weer te luisteren en vind de trompet niet echt los komen/gaan.

Een goed voorbeeld van een andere meer zuidelijke stijl (ander continent dan) met house gecombineerd, vind ik bijvoorbeeld Goodmen - Give it up. Misschien een open deur intrappen omdat dat een super hit was, maar goed. De lead die daar wordt gebruikt (melodie en klank) zijn wat ik bedoel met de meer "hedendaagse" klanken combi.

Namen beïnvloeden mijn mening over een track niet. Dan zou ik alles van Tiësto, Boozy Woozy of die Scooter (ook namen) ook mooi moeten vinden... nou nee, dank je!

Ik wist bijvoorbeeld helemaal niet wie Dobre was emn waar hij allemaal achter zit, gezeten heeft en doet. Zonder deze info hoorde ik in die "Demo met vocalen" een echte hit! Niet dat het heel knap is om dat te kunnen horen... wil meer zeggen dat die mening ook zonder "namen" of de aanwezigheid van een geëikte sound of een 13-in-een-dozijn-gehalte tot stand is gekomen.

dat van die namen vraag ik omdat ik deze track dus al een keer een jaar geleden doorgespeeld heb gekregen via een vriend van me (michiel dus) (geloof trouwens wel in een iets andere versie) vandaar dat ik ff probeer te achterhalen of zij dezelfde mensen zijn als die van toen....heeft nix met beinvloeding ed te maken ;)

verder: dit is een sterk staaltje van wat nu ongeveer "latin house" heet.... ik hou me al jaren met dit soort varianten van house bezig, vandaar dat ik er misschien wat bot reageer als mensen met "niet blij genoeg" en "trance" termen aankomen...deze track zit nl ECHT goed in mekaar als je het vergelijkt met de grote hits in dit genre....en hoe mensen dit als "niet echt happy" kunnen betitelen is me al helemaal een raadsel.....man die latin riffs die hier door de trompetjes worden neergeknald kunnen tito puento of peres prados nog laten swingen...... tuurlijk is het allemaal wel iets versimpeld omdat het uiteindelijk wel een track voor de house-dansvloer is, maar toch, alles zit er retegoed in....

mmm..... smaken verschillen, alles is subjectief, ik weet het, maar ik ben toch wel een beetje gedesillusioneerd dat ik blijkbaar qua mijn muzikale beleving op een behoorlijk andere frequentie zit dan veel mensen op dit forum....... maakt verder ook niet uit maar het is maar zelden dat ik een track van deze kwaliteit hier hoor langskomen (als ik dit zou kunnen maken zou ik heeeeel trots zijn op mezelf)..

ohja..ff voor de makers: ik neem aan dat deze track al op vinyl staat? aangezien ie op ministry radio wordt gedraaid enzo...zo niet dan zou ik er wel heel snel mee zijn..mijn gevoel zegt dat de markt voor dit soort latin-house onderhand wel een beetje is afgelopen...al is er natuurlijk altijd wel ruimte voor een zomerhitje of wat ;)

misschien eerst koffie ;)

Olaf

Volgens mij kan iedereen roepen wat ie wil, maar als je goed gelezen hebt, staat dit nummer al op vinyl en doet ie het goed op de ministry of sound radio engelse dance charts :okdan: Dusdan kunnen we wel blijven doorgaan met tips te geven, kritiek te uiten, etc, maar dat heeft dan ook niet echt zin toch?
(met uitzondering van mastering en een verkorte versie dan).

Origineel geplaatst door olafmol
soms denk ik wel eens dat veel mensen hier echt teveel met hun hoofd in de techno/trance/hardcore zitten..... sorry hoor maar deze track is gewoon een hit........dit kan zonder enig probleem op een africanism release en wordt dan een hit.... het zit gewoon supergoed in mekaar en op de gemiddelde house-dansvloer gaat het dak eraf op deze plaat.....retegoede productie, lekker opzwepend, gaat als een trein......hebben jullie deze track al eens aangeboden bij een van de bekendere amerikaanse/engelse/franse house-labels? mijn gevoel zegt: africanism, anders eens bij spiritual of Large proberen, voor spiritual moet je wel een wat diepere acoustische "trommel" versie er van maken, dan moet het geen probleem zijn

Olaf

hey olaf, thankx voor de comment, goed om te zien dat onze 1e track door de meeste goed gewaardeerd word :)
De plaat word idd al gereleased op united begin juni geloof ik, met op de B-kant een remix door Tom de Neef, maar de labels die je aanstipt zouden ook ZEKER erg leuk zijn, heb je daar misschien wat meer info over mbt a&r en contact info? Kan handig zijn voor een x aantal andere tracks die we willen gaan doen...

De namen zeggen mij persoonlijk niet echt iets (misschien boestaman wel) maar het klopt dat je de track een jaar geleden ook al een x hebt kunnen horen, we hadden m toen naar een x aantal labels gestuurd en united wou m oa direct hebben maar we waren net te laat om die zomer nog te releasen, vandaar dat we m deze zomer doen (en hij is idd wat aangepast sindsdien)

:okdan:

Origineel geplaatst door Mike-E

eeuhhh.... trance leadje? euuuh doe maar niet he? wat betreft je remix aanbod, er is al een remix, dus is niet nodig.

Origineel geplaatst door AOR

Iig: Goed gedaan ! :D Houd ons op de hoogte, hebben jullie al meer releases?

nog geen eerdere releases, dit is de eerste, hierna volgen er meer als het goed is, we mogen het hier niet bij laten toch? ;)

Laatst gewijzigd:
Ik vind hem zeker lekker,lekker zomer's met die trompetjes en die piano 8)
Krijg er hetzelfde gevoel bij als bij Manu Chaou :okdan: (en ik hou van dat gevoel)

:eureka: Manu Chaou is overigens ook een aanrader voor als je van aparte muziek houd!!!:kroon:

Origineel geplaatst door Steve303

boestaman is de techneut onder ons dus hier moet hij maar ff op antwoorden maar ik zeg met een hoop lol, baco's, een hoop tegenslagen en een chronisch tekort aan geduld....

Origineel geplaatst door Steve303
Deze track is :okdan:. Dit is gewoon zomer feest muziek a la Ibiza style. Ik hou wel van die latin invloeden in de muziek. Dit is iets wat ik steeds meer en meer hoor in producties, zelfs in techno zit er de laatste tijd veel latin invloed; denk maar aan Ben Sims - Manipulated (Adam Beyer Rmx) & Thomas vs filterheads- Sunshine; twee bommetje uit mijn platenkoffer trouwens >:| .

Ter info produktie from hell :duivels: :

De muziek is gemaakt met Logic Audio en esx 24 sampler.

De 1e helft van de zang is opgenomen met rode NT2 microfoon op een audiowerk8 kaartje en de andere helft op een RME-multiface (wat een verschil) .

De trompetten zijn opgenomen op de audiowerk 8 de microfoon weet ik ff niet meer, maar het was niet iets bijzonders.

Verder de FX is een lexicon mpx-1.

Mengpaneel is een spirit folio SX.

Monitor: Maar 1 werkende absolute 2 monitor

De produktie is echt een hell geweest: Zangeres die heel vaak niet kwam opdagen totdat we zo gek werden dat we maar een andere zangeres hebben gezocht. Matrassen die tijdens de opnamens op de zangeres valt:o: ( je moet toch wat als je geen goede akoestische ruimte hebt). Daarnaast heb we elk fx uit de mpx-1 gehaald en weer opgenomen in logic, waardoor je vertraging krijgt en weer de fx" recht moet zetten ".Het is meer werk, maar wij vinden dat het toch beter klinkt dan plug-ins.
Verder hebben het geheel maar met 1 monitor afgemixd,de andere monitor is opgeblazen tijdens het maken van een ander nummer. Het is niet zo verstandig om met een joint :L op met 4 handen tegelijk aan verschillende knopjes van de virus C te draaien:stupid.. oeeeeeh maar wat een SOUND kwam eruit.

De produktie had het wel wat beter gekund. Maar ... je begrijpt dat we opgegeven moment hebben gezegd " nu is de track klaar". Er is in iedergeval een hoop bloed, zweet en tranen in deze track gaan zitten. Ook een hoop lol en plezier8> .

Thx voor de info. Ik ben al een tijdje op zoek naar goede samples om dit soort latin invloeden te gaan verwerken in mijn producties. Weet er iemand waar ik goede samples voor latin house kan downloaden of welke sample cd hiervoor goed is! Ik werk voor met Reason en sinds kort met Cubase (hmmmmm love cubase:luv: ).

Origineel geplaatst door boestaman
Matrassen die tijdens de opnamens op de zangeres valt:o:

Wie o wie kopt hem in? ;)

ik heb geen matrassen zien vallen tijdens de opnamens voor deze track....hmmm heb ik wat gemist?

Origineel geplaatst door sander
Volgens mij kan iedereen roepen wat ie wil, maar als je goed gelezen hebt, staat dit nummer al op vinyl en doet ie het goed op de ministry of sound radio engelse dance charts :okdan: Dusdan kunnen we wel blijven doorgaan met tips te geven, kritiek te uiten, etc, maar dat heeft dan ook niet echt zin toch?
(met uitzondering van mastering en een verkorte versie dan).

De plaat is nog niet uit op vinyl. De officiele release is geloof ik 25 mei. We zijn erg benieuwd wat die gaat doen. Het is zowiezo wel leuk om te horen wat andere eraan zouden veranderen. Iedergeval bedankt voor alle reacties:okdan:

ik vind dit ook een tegek nummer! :halleluja
Verassend en aangenaam om naar te luisteren.

Die piano, is dat gesampled of zelf ingespeeld. (en is het een echte piano of een synthpiano) Klinkt heel cool, maar had inderdaad nog iets uitbundiger kunnen zijn (een wilde swingende solo op de hoge toetsen o.i.d.)

Ik zou alleen het einde nog even meer laten knallen!!!! Nu bloed het zootje een beetje dood

Origineel geplaatst door bazziman
Oh nog een tip: als je de track echt lekker wil maken moet je er een salsa claves onder proberen te zetten...dat lijkt me de track helemaal latin te maken...

We hebben wel geprobeerd om wat meer percussie dingen erbij te doen. Maar het paste er niet goed bij. Misschien niet de goede sounds gevonden.

Back