Origineel geplaatst door Steve303
Deze track is
. Dit is gewoon zomer feest muziek a la Ibiza style. Ik hou wel van die latin invloeden in de muziek. Dit is iets wat ik steeds meer en meer hoor in producties, zelfs in techno zit er de laatste tijd veel latin invloed; denk maar aan Ben Sims - Manipulated (Adam Beyer Rmx) & Thomas vs filterheads- Sunshine; twee bommetje uit mijn platenkoffer trouwens >:| .
Ow ja kun je ook ff vertellen met welke gear je deze productie hebt gemaakt.
Ter info produktie from hell

:
De muziek is gemaakt met Logic Audio en esx 24 sampler.
De 1e helft van de zang is opgenomen met rode NT2 microfoon op een audiowerk8 kaartje en de andere helft op een RME-multiface (wat een verschil) .
De trompetten zijn opgenomen op de audiowerk 8 de microfoon weet ik ff niet meer, maar het was niet iets bijzonders.
Verder de FX is een lexicon mpx-1.
Mengpaneel is een spirit folio SX.
Monitor: Maar 1 werkende absolute 2 monitor
De produktie is echt een hell geweest: Zangeres die heel vaak niet kwam opdagen totdat we zo gek werden dat we maar een andere zangeres hebben gezocht. Matrassen die tijdens de opnamens op de zangeres valt

( je moet toch wat als je geen goede akoestische ruimte hebt). Daarnaast heb we elk fx uit de mpx-1 gehaald en weer opgenomen in logic, waardoor je vertraging krijgt en weer de fx" recht moet zetten ".Het is meer werk, maar wij vinden dat het toch beter klinkt dan plug-ins.
Verder hebben het geheel maar met 1 monitor afgemixd,de andere monitor is opgeblazen tijdens het maken van een ander nummer. Het is niet zo verstandig om met een joint

op met 4 handen tegelijk aan verschillende knopjes van de virus C te draaien

.. oeeeeeh maar wat een SOUND kwam eruit.
De produktie had het wel wat beter gekund. Maar ... je begrijpt dat we opgegeven moment hebben gezegd " nu is de track klaar". Er is in iedergeval een hoop bloed, zweet en tranen in deze track gaan zitten. Ook een hoop lol en plezier

.