Advies masteraar voor Dance

Het beste is bij voorbaat al niet te veel galm toe te passen op je instrumenten (tenzij het daadwerkelijk de bedoeling is in sommige nummers). En bij dancetracks moet natuurlijk de beat eruit springen, dat wil zeggen een compressie van ongeveer +4 dB met een lage attacktijd en een releasetijd van rond de 30 miliseconde.
En natuurlijk de vocals, die zijn ook handig om bijvoorbeeld eerst te equalizen rond het middengebied en er vervolgens een compressor overheen te gooien met attack tussen de 70 miliseconde, en release ongeveer op 1/3. Het drempelvolume (threshold) van de compressor is handig om op -1,6dB in te stellen.

een compressie van ongeveer +4dB? hoe kan je +4dB compressen?

ik heb trouwens deze instellingen eens geprobeerd op m'n dbx166 en universal audio 175b, maar het klinkt alletwee compleet anders. welke is nou de goede ? :D

nu moet je aan de bak, zodat je de volgende keer wel goede settings en gear kan noemen:okdan:

Aan de andere kant, ik kan weer geen plaatjes draaien zonder beatmatch :D

(maar met m'n DMC-2 en Virtual DJ zet ik toch hele strakke sets neer ;) )

@ Ralphie
En ja, virtual DJ zet strakke sets neer, maar daar gaat het natuurlijk niet als enige om;)
Ik snap je punt volledig.

Laatst gewijzigd:
Ook laatst een track door Goose laten masteren, erg tevreden over. Volgende week gaat er weer ééntje zijn kant op :)

Ook laatst een track door Goose laten masteren, erg tevreden over. Volgende week gaat er weer ééntje zijn kant op :)

Ik ga toch ook maar eens ff rondkijken op dagoosemusic.nl
Als het tegen een vriendelijk prijsje kan, wordt het interessant;)

Ik heb wel eens voorbeelden gehoord van ze, klinkt behoorlijk strak!

Laatst gewijzigd:
We waren bloedserieus hoor :D BTW je site doet het het niet.....

Zo zijn ze hier op synthforum. Grapjes maken ten koste van anderen. :r

Ach ja, mannen/jongens onder elkaar zullen we maar zeggen... kan soms wat vervelend zijn, maar ben over het algemeen wel wat gewend. Ik vind dat soort "grapjes" gewoon zwak en reputatie verlagend.

Laatst gewijzigd:
Back