Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
MMM klinkt wel intressant, om je plaatjes te laten masteren.
Alleen vragen de masteraars dat je je werk het liefst zonder compress ed aflevert.
Ik vraag me dan af of ik dan mijn drum and bass tunes volledig ongecomprimeerd moet afleveren??
Dat brengt ook weer wat andere problemen met zich mee, want zo kan ik nooit weten of een track gaat "pompen en rollen"
Hoe doen jullie dat dan??
zet je gewoon alle compressors en limiters uit??
maar moet nu naar de kapper om een acoustisch perfecte/mastering grade haircut te laten knippen. Ook iets wat je niet zelf doet maar laat doen..
Mmm, interessant! ik weet niet wat mijn kapster zegt als ik haar vraag of ik wel helemaal in de sweet spot zit...
sorry.

Hoeveel geld heb je er voor over, ik bedoel is het in sommige gevallen niet beter om zelf te doen? Met een goeie studio koptelefoon, een goed stel oren en de nodige VST-plugins kom je ook een heel end![]()
lol, enig idee hoe je hoofdtelefoon vertaald naar een PA systeem? juist de monitoring en het 2e stel oren is hetgeen dat essentieel is.

Zit een noemenswaardig geluidsverschil tussen, dat klopt. Ik had het dan ook over een studiohoofdtelefoon (dus neutraal klinkend).
Ja als je het zo bekijkt vanuit jou perspectief is een 2e stel wel degelijk van belang, daar geef ik je geen ongelijk in.![]()
Ik denk dat je muziek afmixen en masteren onderschat. Een typisch "dat kan makkelijk ook wel zo" idee. T blijft lastig uit te leggen dat er geen standaard "wil-je-een-hit,-gebruik-dan-dit" plugin, preset, speakers of zoiets zijn.
De TS geeft aan een mastering studio te zoeken, dan is zelf "op een koptelefoon" dus geen optie...
ja, ben je nu aan het masteren of aan het mixen? volgens mij hebben de masteraars hiero toch uitgelegd wat het verschil is tussen masteren en mixen??

Ik ben iemand die veel tijd spendeert aan het masteren. Ik kan er absoluut niet tegen als iets niet klinkt. Wat je zegt klopt inderdaad; ieder nummer steekt anders in elkaar en het is aan de producer, of inde TS zijn geval het masteringbureau om daar de juiste aspecten uit een nummer te "poleisten".
Maar dat gaf ik in een van mijn vorige posts al aan; iedereen mixt anders en ieder nummer steekt simpelweg anders in elkaar.
Klopt, alleen je wuift een mastering engineer opzij in het kader van: dat kan thuis ook wel. En dat is dus niet zo. Iemand met een triangle kan er wel op slaan , maar is dan nog geen muzikant.
er zijn nou eenmaal geen vaste tresholds, attacks en releases die alles goed laten klinken. t klinkt wel interessant, maar is t zelfde als zeggen: bij elke auto moet je bij 50 km per uur in de 3e versnelling schakelen ofzo... onzin dus...
Met al die kant en klare sounds van tegenwoordig moet je echt wel je best doen om een dance track kut te laten klinken...