USB: Audio interface 8 in - 8 out

barn

Detroit nerd
Ok, wellicht ga ik vloeken in de kerk, maar ik wil het volgende...

Totdat ik voor een dikke TAPE-recorder ga, wil ik eerst mijn jams/takes opnemen op 2 kanaals 1/4" tape.

Maar als 'backup' of voor remixen / edits wil ik mijn 8 groepen opnemen op mijn computer, om aldaar visueel met mijn waves aan de slag te kunnen gaan.

En om het weer af te mixen wil ik het dan weer uit kunnen sturen mijn mengtafel in om het af te mixen en weer op tape de master op te nemen.

Ik ben alleen helemaal niet thuis in USB audio interfaces.
Wat is de beste qua prijs/kwaliteit?

portable, rack,..? Ik heb sinds kort een MOTU ultralite,maar heb nog niet multitrack opgenomen. Die kan in elk geval USB en FW. Maar de bediening is extreemst prutserig, en er zijn meer opties.

Als het niet veel mag kosten: M-Audio Fast Track Ultra 8r (rackversie). Niet bepaald een RME, maar meer dan degelijk voor de prijs (zeker tweedehands).

Een 2e hands Motu? De 828 usb versie.. heb je al voor vrij schappelijke prijzen, kwaliteit is goed.

En, leuk extraatje.. als je dat ooit wilt gaan doen, deze interface z'n audiopoorten zijn geschikt om gate/CV uit te sturen naar vintage synths... (vanwege niet DC coupled verhaal, zie 'motu volta' of 'silentway')

Die is nog vrij prijzig geloof ik toch...

En heeft niet gewoon 8 jacks in en 8 jacks uit? Dat lijkt me best irritant...

edit: en alleen firewire... geen usb

Omdat de Mr816 geen usb heeft (wel super interface trouwens!)?

Een goedkope optie kan ook de Echoaudio Fireface 12 zijn (firewire maar laten we eerlijk zijn, dat is toch echt het betere protocol van de 2), geen midi maar wel 12 analoge i/o voor weinig. Drivers van echoaudio zijn altijd erg goed geweest.

Laatst gewijzigd:
Ok, meneertje ongeduld spreekt hier...

Ik zie wel geregeld Motu 828 MKII Firewire langskomen... Is er niet een firewire-usb-converter? Of is dat vragen om problemen?

Mijn macbook heeft helaas geen firewire :(

een firewire-usb converter bestaat niet. Als je nog een PCI-slot vrij hebt achterin je computer kan je voor €20 of minder een firewire kaart in je pc stoppen.

Firewire is ongeveer hetzelfde als usb. Je kan ze wel niet aan elkaar koppelen

Heb zelf een firewire kaart(texas instruments) en een hercules 1612FW(16 in/ 12 uit). Waarmee ik prima kan werken. Heeft wel wat last van een latency.

RME en motu zijn betere kaarten en hebben een wat lagere latency. Echter zijn ze wel wat duurder.

Ehm, Pietje ongeduld in full-FX hier...

Is de Motu Ultralite MKIII Hybrid ook niet iets? Die kan ik nieuw kopen min BTW voor onder de 400...

Ook 8 in en 8 out toch?

Zie dus dat ie 6 balanced ins heeft en nog 2 XLR-mic/instr ins...

Zit daar geluidsverschil in? Want kan met jack naar XLR toch ook gewoon daarin prikken vanaf mijn bus/groep op mijn mixer?

Back