Izotope Stutter Edit

leek mee ook wel leuk, totdat ik er aan herinnerd werd dat ik Atomizer nog ongebruikt op m'n Ti had zitten, deze plug is spontaan weer van m'n lijstje afgedonderd

ik heb de demo, is zeker het proberen waard..tot nu toe de eerste glitch die ik zo uitgebreid heb gezien..sluit me aan bij bambamstudio

zegguh ff wat anders... (los van de plugin)

iemand het filmpje met bt gezien? enig idee wat voor nut het heeft dat hij zijn speakers op de kop heeft gezet?

zegguh ff wat anders... (los van de plugin)

iemand het filmpje met bt gezien? enig idee wat voor nut het heeft dat hij zijn speakers op de kop heeft gezet?

Volgens mij staat de camera op zijn kop.

Bestaat er ook zoiets wat met midi data werkt?

Deze werkt met midi input, in ieder geval het activeren van de plugin, parameters veranderen realtime volgens mij niet, althans heb ik nog niet ontdekt.
Het makkelijktste is denk ik je eigen presets maken om zo toch wat meer aansluiting voor jezelf te creeren.
Hoewel ik met de standaard presets goed uit de voeten kan.

Ik zoek meer een VST waarmee je midi data kan bewerken zoals Stutter of blue glitch omgaat met audio.....
Dus in Ableton selecteer je een midi blokje, dit gaat door de VST en dan maar hosselen...
Iemand een idee?

max4live misschien

..enig idee wat voor nut het heeft dat hij zijn speakers op de kop heeft gezet?

Zodat alle wannabee BT's hun KRK's onderste boven zetten.

..je kan overigens al interessante dingen doen standaard in Live met "follow actions" Dezelfde midi clip in kleinere "buffer" segmenten knippen en met een random laten triggeren. Dus 1 clip die normaal afspeelt en daaronder een reeks die allemaal in de follow meegaan

Heeej dat klinkt als een goed plan.....
Vanmiddag eens mee stunten, cheers voor de tip

ja man werkt best goed. heb ik afgekeken van Edison.

Volgens mijn legt hij in deze video uit:

Ik zoek meer een VST waarmee je midi data kan bewerken zoals Stutter of blue glitch omgaat met audio.....
Dus in Ableton selecteer je een midi blokje, dit gaat door de VST en dan maar hosselen...
Iemand een idee?

Dat kan je zeker ook met de standaard Ableton-versie.
Je maakt een rack met daarin verschillende racks waarbij je de 'aan-uit' knop aan bv een noot toewijst, dit kan natuurlijk ook om het even welke knop op je midi-controller zijn. Ook mogelijk is een rack maken en met de chain-selector door de verschillende (MIDI) effecten lopen, maar met het eerste voorbeeld kan je Stutter Edit al erg dicht benaderen. Wel wat voorbereidend werk natuurlijk, maar je kan het dan zo complex of zo simpel maken als jezelf wil.

Er zijn ook Max4Live patches die tekeer gaan op MIDI, en je kan natuurlijk (redelijk eenvoudig met alleen maar MIDI) ook proberen zelf iets te bouwen.

ok, ik heb er zes jaar over gedaan om deze plugin te kopen maar nu met die aanbieding vanuit de plugin discount thread heb ik hem kunnen krijgen voor 43 euro.

Ik had er veel van verwacht aangezien ik de effecten in de tracks van BT erg goed vindt, maar wat een teleurstelling was dit zeg deze plugin toen ik hem probeerde. De presets zijn bepaald niet wat ik ervan verwacht had en de meesten zijn eigenlijk compleet onbruikbaar.

Maar goed, vervolgens de tutorials maar even bekeken op youtube hoe die plugin werkt en vervolgens zelf maar de presets gemaakt zoals ik ze wel bruikbaar en goed vindt. Toen was het direct overduidelijk, wat een fantastische plugin is dit met een belachelijke hoeveelheid 'verborgen' features.

je hebt de beschikking over verschillende type effecten van stutter tot filters of bijvoorbeeld van bit crushing tot audio buffers. Dit kun je afzonderlijk instellen en in combinaties ervan.
Elk effect kun je instellen hoe het verloop van moet zijn, dus bijvoorbeeld een snelle stutter die op het einde steeds langzamer stuttert en dan in pitch naar beneden valt en tegelijkertijd uitsterft in een highpass filter die in een stereo panning delay over je muziek verder speelt. De sky is wat dat betreft de limit, dit kun je gewoon live doen waarbij alles altijd in sync is met je tracks en je kunt het live toepassen, maar ook geprogrammeerd (bijvoorbeeld via de stepsequencer van de push waarbij je zelfs step automation kan toepassen.

Daarnaast heb je ook nog volledige controle over de envelope snelheid van de effecten zodra je je modwheel gebruikt.

Ik verwachtte een simpele glitch plugin, maar uiteindelijk is dit een bizar goed effect apparaat met veel meer creatieve mogelijkheden dan ik eerst verwacht had. De presets zijn waardeloos vind ik (ook de gratis extra presets op de izotope site), maar het is zo simpel te programmeren dat je hem helemaal naar je eigen hand kunt zetten en dan gaat het echt los.

Heel vet is dat je meerdere plugins tegelijk kan draaien zodat je simpel kunt switchen tussen verschillende effecten of zelfs meerdere tegelijk door elkaar gebruiken (zoals stutter op 16th, op je drums en dan stutter op quantised 4th met filters op bijvoorbeeld de vocals tegelijkertijd, met 1 druk op de knop).

Ik heb vrij veel effecten, maar er komt weinig in de buurt van dit, en dat voor een plugin uit 2011.

of te wel: -> erg blij mee :D

Back