ok, ik heb er zes jaar over gedaan om deze plugin te kopen maar nu met die aanbieding vanuit de plugin discount thread heb ik hem kunnen krijgen voor 43 euro.
Ik had er veel van verwacht aangezien ik de effecten in de tracks van BT erg goed vindt, maar wat een teleurstelling was dit zeg deze plugin toen ik hem probeerde. De presets zijn bepaald niet wat ik ervan verwacht had en de meesten zijn eigenlijk compleet onbruikbaar.
Maar goed, vervolgens de tutorials maar even bekeken op youtube hoe die plugin werkt en vervolgens zelf maar de presets gemaakt zoals ik ze wel bruikbaar en goed vindt. Toen was het direct overduidelijk, wat een fantastische plugin is dit met een belachelijke hoeveelheid 'verborgen' features.
je hebt de beschikking over verschillende type effecten van stutter tot filters of bijvoorbeeld van bit crushing tot audio buffers. Dit kun je afzonderlijk instellen en in combinaties ervan.
Elk effect kun je instellen hoe het verloop van moet zijn, dus bijvoorbeeld een snelle stutter die op het einde steeds langzamer stuttert en dan in pitch naar beneden valt en tegelijkertijd uitsterft in een highpass filter die in een stereo panning delay over je muziek verder speelt. De sky is wat dat betreft de limit, dit kun je gewoon live doen waarbij alles altijd in sync is met je tracks en je kunt het live toepassen, maar ook geprogrammeerd (bijvoorbeeld via de stepsequencer van de push waarbij je zelfs step automation kan toepassen.
Daarnaast heb je ook nog volledige controle over de envelope snelheid van de effecten zodra je je modwheel gebruikt.
Ik verwachtte een simpele glitch plugin, maar uiteindelijk is dit een bizar goed effect apparaat met veel meer creatieve mogelijkheden dan ik eerst verwacht had. De presets zijn waardeloos vind ik (ook de gratis extra presets op de izotope site), maar het is zo simpel te programmeren dat je hem helemaal naar je eigen hand kunt zetten en dan gaat het echt los.
Heel vet is dat je meerdere plugins tegelijk kan draaien zodat je simpel kunt switchen tussen verschillende effecten of zelfs meerdere tegelijk door elkaar gebruiken (zoals stutter op 16th, op je drums en dan stutter op quantised 4th met filters op bijvoorbeeld de vocals tegelijkertijd, met 1 druk op de knop).
Ik heb vrij veel effecten, maar er komt weinig in de buurt van dit, en dat voor een plugin uit 2011.
of te wel: -> erg blij mee