zoek Defecte tube compressor of preamp!

Status
Please reply by conversation.

bonzo

Stamgast
Hoi,

Als je ergens een een defecte tube compressor of preamp hebt staan, wil ik dat graag weten. Het moet wel een analoge bak zijn. De bedoeling is dat ik er samen met een vriend aan kan gaan knutselen, dingen wat aanpassen, andere lampen proberen enz. om zo een eigen geluid te creëren.

Het mag best wel een gave oude bak zijn, die gewoon niets meer doet
wink.gif
progress.gif

Veel mensen danken defecte spullen gewoon af, dus wacht ik gewoon af. Herstellingen kosten de meeste mensen een fortuin, als je al een goed en betrouwbare hersteller vindt.. Een lampencompressor is echt niet zeldzaam te noemen. Ik heb er niet eens een type bijgezet, dus kan je niet iets zeldzaam noemen waarvan je niet weet wat het is.

Anyway, voorstellen zijn welkom!

een werkend(op de berhinger methode) compressor ook goed?

Hij kraakt alleen als je het knopje aan wilt gaan raken. Als je het knopje aanraakt is het niet om aan te horen.

een werkend(op de berhinger methode) compressor ook goed?

Ik zoek helaas echt geen behringer... De bedoeling is wel iets degelijk te zoeken waar deftige lampen in kunnen, en die ik kan modden. ik geef liever een paar 100 euro aan het herstellen van iets speciaals, dan 50 euro aan een werkende Behringer...

Toch bedankt voor je melding!

en waarom zou de eigenaar van die speciale dat dan zelf niet laten repareren :?

Veel mensen danken defecte spullen gewoon af, dus wacht ik gewoon af. Herstellingen kosten de meeste mensen een fortuin, als je al een goed en betrouwbare hersteller vindt.. Een lampencompressor is echt niet zeldzaam te noemen. Ik heb er niet eens een type bijgezet, dus kan je niet iets zeldzaam noemen waarvan je niet weet wat het is.

Anyway, voorstellen zijn welkom!

Je gelooft in sprookjes? geloof je nou echt dat er mensen zijn die te pas en te onpas buizen compressors weggooien?

Op de laatste reacties ga ik niet te diep op in gaan... het zijn niet allemaal fairchilds daar buiten. Vroeger werd bijna alles gemaakt met lampen, waardoor er nog enkele omoes zijn die misschien zo'n ding op zolder hebben. ik heb het hier nooit gehad over toestellen van vele 1000-den euro's, maar dat is wat sommigen er van willen maken..

Gelukkig zijn er mensen die niet vervallen in cynisme en gewoon reageren door te antwoorden op de vraag. Een beetje meer solidariteit met een doe het zelver graag.

Op de laatste reacties ga ik niet te diep op in gaan... het zijn niet allemaal fairchilds daar buiten. Vroeger werd bijna alles gemaakt met lampen, waardoor er nog enkele omoes zijn die misschien zo'n ding op zolder hebben. ik heb het hier nooit gehad over toestellen van vele 1000-den euro's, maar dat is wat sommigen er van willen maken..

Gelukkig zijn er mensen die niet vervallen in cynisme en gewoon reageren door te antwoorden op de vraag. Een beetje meer solidariteit met een doe het zelver graag.

Ik gun je natuurlijk van harte wat je zoekt, maar ik denk dat het erg lastig gaat worden.
De compressor/limiter bestond niet in de 19de eeuw.
De units die jij zoekt zijn van de jaren 30 tot en met 60.
In die tijd was zo'n apparaat ontzettend duur en werd dus niet gekocht door omoes die hem op zolder leggen. Het waren radiostation die zulke apparaten kochten. Dat was een business waarin veel geld om ging. En een radiostation kocht 1 zo'n apparaat, niet 10. Oftewel: die dingen liggen niet voor het oprapen.

Nogmaals: ik gun je van harte wat je zoekt, maar ik kan geen enkele buizen compressor limiter uit die tijd bedenken die geen duizenden euro's kost.
Ik kan wel een hoop preamps en versterkers bedenken die weinig kosten. Omdat die destijds wel gemaakt werden voor de consumentenmarkt (philips, dynacord, telefunken, enz enz)

je bedoelt;
waarom geven die zeikers op SF mij niet gewoon een extreem zeldzame, waardevolle buizencompressor voor weinig?

en overigens, je kan bij buizencompressors niet zomaar onderdelen en buizen gaan vervangen.
daar worden ze erg slecht van, zeker niet beter.
hetzelfde geldt ook voor buizen preamps.
:koffie:

Hey Baars,

Het kan ook vriendelijk, maat het moet natuurlijk niet.
die zeikers op SF
.

In de jaren 70 en 80 werden er nog heus wel wat goede buizenspullen gemaakt. Wat het vervangen van onderdelen betrefet, valt het clonen erg goed mee. Ik heb o.a. een big cheese pedaal, met wat mods, en die klinkt gewoon subliem.

Ik werk samen met iemadn die echt weet wat ie doet, en heel wat oude onderdelen heeft liggen. Als je met een oud toestel naar de winkel gaat en onderdelen nodig het die moeten overkomen uit Engeland of niet meer te vinden zijn, is je toestel waardeloos, en laat je het niet meer maken.

Ik wil gewoon kijken wat we er van kunnen maken, en zoek daarvoor (nogmaals) echt geen toestel van 1000den euros. Ik heb ook nooit gezegd dat het gratis moet zijn. Als iemand iets deftig voorstelt betaal ik die persoon heus wel.

Commentaar geven zonder reden is blijkbaar leuker... Is dit nu een forum om elkaar te helpen of om elkaar een beetje te jennen? Ik kom hier voornamelijk mensen tegen die erg behulpzaam zijn, maar ik zie niet echt in wat je wil bereiken door gewoon tegen te zijn...

houdt eBay ook eens in de gaten... daar kom je wellicht wel eens wat tegen in deze categorie.

je gaat voor een kapotte oude buizencompressor niet naar een winkel voor onderdelen, dat doe je alleen als je er echt geen kaas van hebt gegeten.

en als je gaat vissen zonder hengel, dan kan je dit soort reacties verwachten.

:koffie:

Hihi,

baars...vissen---gengelen. Situatiehumor!

Ik ken uiteraard helemaal niets van elektronica, daarom dat ik zelf een toestel ga herstellen... :halleluja

Ik begrjp niet waarom je hier blijft zeuren, JIJ moet me toch geen toestel bezorgen... Laat het reageren toch over aan mensen die wel geïnteresseerd zijn. dit is toch gewoon kinderachtig.

Hey Baars,

Het kan ook vriendelijk, maat het moet natuurlijk niet. .

In de jaren 70 en 80 werden er nog heus wel wat goede buizenspullen gemaakt. Wat het vervangen van onderdelen betrefet, valt het clonen erg goed mee. Ik heb o.a. een big cheese pedaal, met wat mods, en die klinkt gewoon subliem.

Ik werk samen met iemadn die echt weet wat ie doet, en heel wat oude onderdelen heeft liggen. Als je met een oud toestel naar de winkel gaat en onderdelen nodig het die moeten overkomen uit Engeland of niet meer te vinden zijn, is je toestel waardeloos, en laat je het niet meer maken.

Ik wil gewoon kijken wat we er van kunnen maken, en zoek daarvoor (nogmaals) echt geen toestel van 1000den euros. Ik heb ook nooit gezegd dat het gratis moet zijn. Als iemand iets deftig voorstelt betaal ik die persoon heus wel.

Commentaar geven zonder reden is blijkbaar leuker... Is dit nu een forum om elkaar te helpen of om elkaar een beetje te jennen? Ik kom hier voornamelijk mensen tegen die erg behulpzaam zijn, maar ik zie niet echt in wat je wil bereiken door gewoon tegen te zijn...

Ik denk dat mensen je best behulpzaam willen zijn maar je stelt een vraag die in een druk bezette verzamelaars markt met veel hoon ontvangen word. Iedereen zoekt deze spullen, en niet voor weinig want wat jij zoekt zit in de categorie "gezocht".

riekt als: zijn er nog sukkels die onwetend op wat vintage zitten, misschien loop ik voor weinig nog wel tegen wat leuk spul aan :D succes anyway.... mensen weten hier over het algemeen prima de waarde van hun handel :D

Status
Please reply by conversation.
Back