80s choir sound (I just died in your arms tonight)

Floydian

Ingeburgerd
Hoi, in welke softsynth kan ik de typische 80s choir sound terugvinden zoals te horen is in de intro van Cutting Crew met I just died in your arms tonight?
Alvast dank.

niet zo moeilijk zelf te maken. paar saws licht gedetuned, BPF'je en een berg chorus en delay.

De originele M1 had inderdaad dat soort sounds, zal binnenkort even kijken naar de VST versie. Bedankt voor de reacties.

ik heb m in mn MO6 ;).
zat bij 1 van de download sound packs van Motifator. De sound komt erg goed in de buurt van t orgineel.

Bij deze een snippet van een snel in elkaar gedraaide JP-8000 patch.
In princiepe is het dus een licht gedetunde supersaw.
Wat het geluid karakteriseert is het filter (-12dB LPF filter) en haar envelope. (beetje attack, middelmatige decay,
lage sustain, en lage decay)
Verder is het een kwestie van resonance, delay, hoge tonen in de EQ versterken
En een 2de oscilator (+12 notes triangle). Dat was het wel zo'n beetje. 10% osc2, 90%osc1 volume.

In het origineel hoor ik ook een white noise en string layer.

Veel suc6

Het gekraak komt door de waardeloze resonance van de JP overigens :)

Attachments

• aah pad - died in your arms.mp3
    600,7 KB · Bekeken: 137
Laatst gewijzigd:
niet zo moeilijk zelf te maken. paar saws licht gedetuned, BPF'je en een berg chorus en delay.
Ben ik het niet helemaal mee eens.. 'makkelijk te maken' verschilt per persoon, mss voor jou wel. Er zitten meer lagen in dat geluid.. voor choir sounds bij voorkeur BP filters, stuk of 2/3 getuned op specifieke frequenties. Het filter bij dat geluid staat in ieder geval in tracking met het keyboard.. moet 't nogeens goed luisteren.

Mogelijk is het alleen maar sample door getracked filter (met wat noise naar het filter) en wat effecten, zonder synthese, kan ook nog.

Zie bijv: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=41464&highlight=bandpass+choir

Klopt ook wel Sander. Ervaring speelt ook een rol. Het is echter wel zo dat je de filter tabel met een dikke korrel
zout kan nemen omdat de ene filter de ander totaal niet is. Sample of niet, hij is wel goed te benaderen met
subtractive synthese.

Fairlight. Eventueel een Emu Emulator.
Dat is wat je hier hoort, niets meer en niets minder.

1984 en dit MOET een Fairlight zijn; ongeveer dezelfde sound maar dan nog mooier. Nummer is ook beter!!!!!!
Emulator kon minder lange samples gebruiken en is van net iets later (eind jaren 80).

okdan een Fairlight :)

Zijn er wellicht met deze wetenschap dan toch nog tips hoe dit het beste te benaderen, ookal is het origineel een Fairlight?

Laatst gewijzigd:
Back