Hoe hoog is jullie bureau?

kaos01

Nieuwkomer
Omdat ik een nieuwe studio wil gaan maken wil ik natuurlijk ook een groot bureau plaatsen (220cm breed en liefst 80 tot 100cm diep). Nu vraag ik me af wat een beetje gangbare hoogtes zijn. Op Ikea zie ik veel bladen met poten staan die rond de 73 á 74cm zijn. Op mijn werk zit ik achter een bureau wat 77cm is, behoorlijk verschil dus.

Hoe hoog is het bureau van de mensen hier?

p.s. hallo, ben nieuw hier. produceer en draai drum and bass,house en een vleugje dubstep. :dj:

Zoek even op ergonomie..

Bureauhoogte is afhankelijk van de hoogte van de onderkant van je ellebogen tov de vloer als je zit in de stoel die je gaat gebruiken. Oid..

Bureauhoogte is afhankelijk van de hoogte van de onderkant van je ellebogen tov de vloer als je zit in de stoel die je gaat gebruiken. Oid..
en de monitor (van je PC, want waar heb je anders een bureau voor nutuulk :D) moet op dusdanige hoogte staan zodat je je hoofd pcies recht hebt... de gemiddelde bureauhoogte zal ergens rond de 75 a 80 cm zitten...
(tenzij je van die mensen hebt die in een lengte expiriment hebben gezeten en aan 90 cm nog niet genoeg hebben)

Laatst gewijzigd:
Nuttige URL! :okdan:
Zeker handig! Ik twijfel heel erg namelijk. Heb nu een eettafel die ik kan uitschuiven tot 220cm, en is 80cm diep. Het nadeel is dat hij maar 74cm hoog is, en ook nog eens een rand heeft aan de onderkant waardoor ik mijn benen lastig kwijt kan. De stoel moet dan lager gezet worden, niet ideaal dus.

De bureau's van Ikea gaan tot 200 meter, maar dan maar met een diepte van 60cm.

Je kunt ook zelf een bureau in elkaar zetten. Platen en poten haal je bij de bouwmarkt. Het voordeel daarvan is dat je hem helemaal op maat kunt maken. Nadeel is dat je misschien een middag kwijt bent.

Bijvoorbeeld. Maar als je geen wiebeltafel wil zou ik geen groot bureau op poten maken, maar een andere constructie verzinnen.

Bijvoorbeeld..

Of een balkje aan de muur bevestigen en daar je bureaublad aan vast maken, is nog iets goedkoper weer.

Maar goed. We weten niet wat voor bureau topicstarter wil maken. :)

Bijvoorbeeld..

Of een balkje aan de muur bevestigen en daar je bureaublad aan vast maken, is nog iets goedkoper weer.

Maar goed. We weten niet wat voor bureau topicstarter wil maken. :)
Om heel eerlijk te zijn, ik ben niet vreselijk handig, kan wel wat en een bureau in elkaar timmeren moet denk ik wel lukken. Een kant en klaar oplossing zie ik meer zitten. Liefst minimaal 80cm diep en 200cm breed

De bureau's van Ikea gaan tot 200 meter, maar dan maar met een diepte van 60cm.
da's idd niet al te diep als je EN met benen onder de tafel moet EN ook het scherm niet te dicht op de neus wil hebben... vanaf 80 cm komt dan eerder in de buurt qua ideale diepte...

Die max diepte hangt af van het soort bureau dat je koopt. 'Galant' gaat bvb wel tot 80 diep.
Heb zelf een Ikea Galant bureau van 120 breed en 80 diep, met T-poten. Die zijn traploos in te stellen. Dus als de hoogte niet echt lekker werkt, kun je dat makkelijk even aanpassen.

Doordat die poten traploos verstelbaar zijn is het echter niet aangewezen om heel zware dingen op je bureau te zetten, zoals racks met zwaar materiaal. En erop gaan staan is ook uitgesloten. Maar daar dient een bureau ook niet voor.

Ik ben zelf 197cm heb een bureau van 75 hoog 1m diep en 3m breed njah het is eigelijk een eet tafel. Er zijn ook bijna geen bureau's met een diepte van 1m en ik vind dat toch wel heel belangrijk omdat je toch al gauw spullen achter elkaar kan zetten. Als je met een computer werkt toch al snel een monitor toetsenbord en iets van een daw controller voor je snuffert wilt hebben.
Verder voor de hoogte vind ik het goed ik zit graag met mijn benen lang uit en heb een in hoogte verstelbare stoel dus het bureau zit meestal ter hoogte van de onderste rib van mijn borst kast.
Het natuurlijk wel persoons gebonden wat ieder fijn vind.

en de monitor (van je PC, want waar heb je anders een bureau voor nutuulk :D)

Monitoren heb ik op een plank boven mijn bureau, dat voorkomt dat ik constant naar beneden moet kijken en niet te dicht op de screens zit :P

En ja, mijn bureau is voor mijn armen/ellebogen prima. Ik gebruik mijn bureau trouwens om synths en computer-randapparatuur op te zetten ;)

Zo te zien zit er niets anders op dan gewoon een plank van 244x122cm op te halen bij de gamma en zelf maar iets in elkaar te knutselen. Het liefst had ik gewoon een 200x80cm bureau van ikea gehad die ik qua hoogte ook nog kan instellen. Helaas :[

Ben zelf ook 1.90, en houd er van om te staan tijdens produceren...

Ik heb dan ook die verstelbare bureaus van Ikea, die tot 90cm hoog gaan...

En heb er zo'n hoge bar-kruk/stoel bij die dus hoog instelbaar is... zo'n kappers stoel weet je wel.

Let er ook op hoeveel hoogte van de gear die je op het bureau zet erbij komt. Als je een lekkere tafelbladhoogte hebt om bijv. aan te eten, of werken op je platte Apple toetsenbord, maar je draaitafels, mixer, keyboard o.i.d. zijn 15 cm. hoger dan werk je toch helemaal niet lekker.

Ik zou zeggen zoek een zo dun mogelijk, maar toch voldoende sterk, niet doorbuigend werkblad, zonder rand eronder, en laat eventueel een inham in je werkblad zagen, zoals bijv. sommige Jerkers hadden.

Ik heb trouwens 4 van de hoge stalen staanders (linker en rechter zijkanten), met veel gaatjes erin om werkbladen op allerlei hoogtes te monteren, bij het afval gezet in het pand waarin ik werk. Mogelijk staan ze er nog. Ze zijn als nieuw, maar ik had ze niet meer nodig. Als iemand interesse heeft en ze zijn er nog kan ik ze voor een paar dagen (en niet langer) stallen. Ze zijn dus gratis en komen van 2 Jerkers.

Attachments

• Ikea Jerker.jpg
    Ikea Jerker.jpg
    11,6 KB · Bekeken: 127
Back