[nummer] 'oldskool' achtig

het nummer heeft inderdaad een vrij-hoog-"houseparty deel 1"-gehalte. :)
Die Charly loop is misschien iets te fantasieloos gekopieerd; Ik bedoel, we zijn ruim 10 jaar verder, probeer eens met een wat meer hedendaagse bril op een "jaren80/90 nummer" te maken. Dat lijkt me veel uitdagender dan hetgeen waar je nu toe gekomen bent.
Begrijp me niet verkeerd hoor, het is helemaal niet slecht hoor, maar het kan gewoon veel beter.

Ik zou die voice sample vervangen door iets pakkendere vocal. En als je het een LoFi karakter wilt geven zou ik je samples veel meer vern##ken ofzo.

Het idee, de opzet van je nummer zijn wel goed; Nu de uitwerking verbetering nog!!

Hey thanx Oxy voor replyen!

>>Die Charly loop is misschien iets te fantasieloos gekopieerd; Ik bedoel, we zijn ruim 10 jaar verder, probeer eens met >>een wat meer hedendaagse bril op een "jaren80/90 nummer" te maken

Waarom een loop verkloten als is al briljant is? ...Maar ik ben het wel met je eens.. maar ik had daar geen zin in om hem te knippen enzo..

>En als je het een LoFi karakter wilt geven zou ik je samples veel meer vern##ken ofzo

Ja maar lofi daar bedoel ik hiermee dat ik de charlyloop een 8 bits conversie heb gegeven en niet te erg bitcrushen!

>Nu de uitwerking verbetering nog!!

Tja, dat is ook vaak het punt waar ik blijf steken en vaak overga op een nieuw 'project'!
Hm, ik denk dat ik me maar weer bezig ga houden met andere stijlen en andere ritmes want ik werk bijna nooit met drumloops, ik programmeer liever zelf.

gr
Arf

Gewoon zo laten :) Ik vindt het wel een leuk nummer. Er zouden altijd dingen anders kunnen,
maar ach, laat maar zitten.

Thnx Sander

Yep, er kunnen zeker weten dingen anders enzo. Ik denk dat ik de drumloop nog is ga aanpassen met bv mijn RS7k ofzo

gr.
A.r.v.

Ik vind het wel cool klinken... met wat heb je dit gemaakt eigenlijk? Vooral de bassline vind ik wel goed klinken, hardware zeker?

Ik wil ook zulke basslines kunnen maken maar dan met software.. als dat überhaupt mogelijk is :)

keep it up!

Haha, ik vind hem goed Arv. :)
Niet echt origineel, maar dat interesseert me geen :kont:
Die bas is wel lekker trouwens.

Ik ga zo Houseparty 1 maar eens opzetten. ;)

Hey thnx mensen!! :D

Ik heb dit met SX gemaakt met de plugins: Z3ta+, Mercury-1 en Battery en nog een heel zootje efx vst's. De bassline komt van Z3ta+, echt een waanzinnige synth! Als laatste gaat het zooitje in SX nog door een Waves Linear Phase Multiband compressor (LinMB), deze vind ik mooier klinken dan bv iZotope Ozone of T-racks.

gr
arv

Back