MOTU 828 MK2 Firewire probleem

Ninchritz

Ingeburgerd
Beste forumleden,

Heb gisteren een MOTU 828 MK2 met firewire gekocht.
Dacht even aansluiten en gaan…. Maar niet dus.
Ik heb de laatste drivers gedowload en alles volgens de handleiding gedaan maar mijn pc herkent hem niet.
Maakt niet uit welke chipsets van mijn Firewire controler ik ook selecteer en in verschillende volgordes opstarten etc… niks….
Iemand idee wat ik verkeerd kan doen?

Ik heb een HP XW8400 quadcore Xeon (4x3gig) pc met Win7 pro 32bit met een texas instruments firewire controler chipset onboard.

Om gek van te worden….:?

Grtz Hans

Hallo Hans,

Heb je het volgende al gedaan?
Jouw moederbord heeft een onboard geluidskaart neem ik aan. Deze eerst uitschakelen (liefst in de BIOS).
Dan in Win7 bij control panel --> Sound --> playback device. Staat de MOTU daar tussen? Zo ja, als Default instellen.
Dan moet alles werken.
Zoniet, dan na het uitschakelen van onboard geluidskaart, de drivers van de MOTU deinstalleren, reboot, en dan opnieuw installeren.

Als dat ook niet werkt is het misschien een driver probleem.

succes

Of die firewire poort is brak.
Bedoel als je 'm aansluit via firewire dan word ie gewoon herkend als 2de geluidskaart.... (Ook zonder drivers)
Geen herkenning is geen connectie.
De chipsetdrivers van het moederboard installeren als dat niet is gebeurd misschien?
Of in je bios, firewire ( IEEE 1394 of 1394b) aanzetten als dit misschien niet het geval is.
wacht, werken andere apparaten wel via die poort. Een externe schijf bv.?
Mocht t allemaal nog steeds niet werken dan zou ik voor niet teveel een firewire-pci kaart erbij prikken. en daarop aansluiten.
En dan nog steeds niet? dan gaan twijfelen of die interface t wel doet...

Ik denk inderdaad dat mijn Firewire poort van mijn PC het niet goed doet.
Morgen maar een PCI kaart halen en hopen dat het dan werkt...

Bedankt!!

Back