Amiga 500 of Atari 1040st

Status
Please reply by conversation.
Marktplaats staat er echt vol mee. Zou daar even kijken als ik jou was.

eej, dat kan niet he.. !

Je kan niet een Atari en / of een Amiga willen.

Je wil een Atari OF een Amiga..

Maar niet EN / OF ..!!

Althans, niet in de eind jaren 80.. :D

Euh.. welk jaar is het nu.. ? Okeeee

eniac4.jpg

Jah he, deze ga ik ook kopen

Je kan ook gewoon dat geld in je zak houden en Steem Engine downloaden. Dat is een Atari Emulator voor onder windows waarbij de MIDI koppelingen gewoon werken. Ik zit regelmatig in allerlei FM bakken te wroeten. Je kunt zelfs Cubase 3.1 draaien als je dat zou willen.

Succes!

Je kan ook gewoon dat geld in je zak houden en Steem Engine downloaden. Dat is een Atari Emulator voor onder windows waarbij de MIDI koppelingen gewoon werken. Ik zit regelmatig in allerlei FM bakken te wroeten. Je kunt zelfs Cubase 3.1 draaien als je dat zou willen.
emulator is idd net zo leuk en veel makkelijker, klik klak en klaar; programma gestart, je hebt geen bakken met floppies meer nodig, je kan video en audio opnemen, je kan freezes opslaan etc etc etc...
maar analeukman kennende vind ie dat niet te vet vintage genoeg... :D
De nostalgie!!
telraam.jpg

Atari voor muziek
je bedoeld dan uiteraard midi sequencing want het geluid dat er uitkomt is echt nix :D
er is overigens niets magisch aan sequencen in cubase 2.0; je krijgt er echt geen betere 80's producties door...
amiga voor beetje aankloten
heb ik ook veel gedaan, qua modmuziek :D

Ik zou er niet meer aan beginnen.

Heb een Atari periode gehad met meerdere atarie's en een Amiga periode met ook meerdere Amiga's..

Op de Atari wil je voornamelijk Cubase draaien, nou, da's tegenwoordig nergens voor nodig om dat nog te willen..
Op de Amiga zal je voornamelijk een tracker willen gebruiken, en ook dat is nergens voor nodig want er zijn veel betere trackers tegenwoordig op de pc verkrijgbaar.

Kan je natuurlijk nog aanvoeren dat je het echte Amiga geluid wil, maar geloof me, dat heb je na een tijdje ook wel weer gehad en van de beperkingen wordt je alleen maar gek, tenzij je zo geniaal bent dat dat allemaal niks uitmaakt.

Gaat het puur om het kloten, kan je doen natuurlijk, maar het kost je vooral tijd en het levert je ook weinig op waarschijnlijk.

Uiteraard moet je het zelf weten, maar ik zou er niet meer aan beginnen, toen was dat leuk zeg maar, nu alleen nog maar onzinnig.

Heb zelf een A1200 hier staan, het enige plan wat ik er mee heb eigenlijk is nog 's een keer wat leuke games er op te zetten die ik vroeger speelde, maar dat komt nog wel 's..

ik denk dat de Amiga idd nog de meest 'zinnige' is om je tijd mee te verdoen, de games zijn nog wel geinig... nou ja, vanuit nostalgisch oogpunt dan (als je die tijd ook zelf bewust hebt meegemaakt) maar anders kan je ook gewoon in WINUAE spelen, of FUSION (sega emu) of onder DOSBox...
het lijkt leuk om die meuk in huis te slepen maar het is echt a waste of money and time en je raakt er snel op uitgekeken omdat de tijdsgeest is veranderd en het niet meer state of the art is (in mijn tijd nog wel toen o.a. de PC nog geen ruk voor stelde en Amiga nog helemaal tha fat te kickuh bomb was) en daarnaast is er ook geen echt significante scene meer...

Helemaal eens met 6 trak. Ik heb zelf begin jaren '90 een Amiga 500 gehad en dat was toen echt het neusje van de zalm. Was z'n tijd destijds ver vooruit.
Toch was ik er snel op uitgekeken. Had daarvoor jarenlang een commodore 128 gehad (die ik in 99% van de gevallen in C64 mode draaide) en dat was eigenlijk veel leuker. De beperkingen waren groter en het was gewoon leuker om daar alles uit te halen wat erin zat. Die Amiga kon voor het leuke eigenlijk teveel.
Hij had niet echt een muziek chip zoals de C64. In plaats daarvan had je da convertors aan boord en kon je 4 stemmig samples afspelen. 2 links en 2 rechts. Niet echt een vol stereo beeld dus.
Je liep al snel tegen de geheugenlimiet op van de Amiga. Die van mij had 1MB geheugen.
Wel een tijdje gespeeld met van die trackers, maar dat kan ook prima op de pc.
De spellen waren wel heel gaaf. Ruimer aanbod en betere graphics dan op de Atari.
Het enige voordeel destijds wat de Ataris had, was dat hij midi al aan boord had. Bij de Amiga moest je dat er los bijkopen.
Verder geldt voor beide machines dat het geklooi met 720k floppies (1.44 MB vreten ze niet volgens mij) erg tegen gaat staan. De oude floppies zijn vaak stuk, en nieuwe kopen zal vandaag de dag heel lastig zijn.
Gewoon niet aan beginnen en lekker winuae gebruiken.

Status
Please reply by conversation.
Back