Amiga 500 of Atari 1040st

Status
Please reply by conversation.
mja, het enige leuke aan de Atari zijn de midi poorten, de rest aan de bak is inferieur:

- toetsenbord is extreem kut, toetsen zijn wiebelig en veel te dicht op elkaar en geeft een beep bij elke aanslag :erm:
- de muis is klote, een vierkante on-ergonisch onding, wellicht geschikt voor de klauwen van een transformer, niet voor een mensch...
- geluid is kut; alleen blokgolfjes
- beeld is ook niet je-van-het, nl: 320x200x16 of 640x200x4 op de TV of 640x400x2 kleuren op een monochrome scherm...

Bleep kun je uitzetten
Atari muis kan je vervangen door een aangepaste gewone muis
Geluid heb je geen last van, Atari moet je gewoon alleen voor midi gebruiken
Beeld op een flatscreen (mbv adaptor kabel) is goed te doen

Zie het zo: Een 1040ST is met Cubase een dijk van een midi sequencer.
Sommige mensen kopen uit overtuiging een analoge seqeuncer...sommige mensen gebruiken er een ST voor.
Nogmaals: gewoon proberen en kijken hoe het bevalt.

Ik zou juist de ST niet voor muziek gebruiken. Leuke midi sequencer, maar meer ook niet.
Een Amiga met midi controller en leuke tracker software zoals octamed is veel gaver.
Zou die ST links laten liggen. Dat deden de mensen begin jaren '90 ook al :-)

mja idd, amiga is leuker om je tijd mee te verknoeien en geeft je meer het gevoel back in time te zien i.v.m. al die lofi tracker software etc, grafisch ook aanzienlijk interessanter dan de Atari maar ik zou dan wel meteen voor een Amiga 1200 gaan, eigenlijk het zelfde verhaal als bij een C64 dat mensen beter direct voor een C128 D kunnen gaan met z'n ingebouwde drive, voeding en koeling en dat fijne losse keyboard :koffie:

mja, het enige leuke aan de Atari zijn de midi poorten, de rest aan de bak is inferieur:

- toetsenbord is extreem kut, toetsen zijn wiebelig en veel te dicht op elkaar en geeft een beep bij elke aanslag :erm:
- de muis is klote, een vierkante on-ergonisch onding, wellicht geschikt voor de klauwen van een transformer, niet voor een mensch...
- geluid is kut; alleen blokgolfjes
- beeld is ook niet je-van-het, nl: 320x200x16 of 640x200x4 op de TV of 640x400x2 kleuren op een monochrome scherm...

Kan je er geen moderne monitor op gooien ?

Kan je er geen moderne monitor op gooien ?

Nope. En zelfs al zou je er een (hele dure) converter tussen zetten, dan blijft het die resolutie. De computer kan gewoon niks anders produceren dan dat.

Zoals de meesten hier al gezegd hebben, bedenk goed waar je aan begint. De gemiddelde telefoon heeft tegenwoordig meer processing power en een hogere resolutie op z'n scherm (en zeker meer kleuren).

Nope. En zelfs al zou je er een (hele dure) converter tussen zetten, dan blijft het die resolutie. De computer kan gewoon niks anders produceren dan dat.

Zoals de meesten hier al gezegd hebben, bedenk goed waar je aan begint. De gemiddelde telefoon heeft tegenwoordig meer processing power en een hogere resolutie op z'n scherm (en zeker meer kleuren).

Heb zoeits als ik zon ST voor 12,50 kan krijgen, dan doe ik het.... maar ga er absoluut niet meer dan 25 euro voor betalen.

Analogman kan hier trouwens nog wel een 1040STf mét monitor afhalen voor gratis ende voor niks als hij dat graag wil. Maar ik ga hem niet opsturen...

Mijn A1200 krijg je echter niet :D

Heb zoeits als ik zon ST voor 12,50 kan krijgen, dan doe ik het.... maar ga er absoluut niet meer dan 25 euro voor betalen.
een atari zal je ook wel voor een habbekrats op de kop kunnen tikken, daar gaat het ook niet om...
waar het wel om gaat is dat je er zo bijzonder weinig (voor today's standards) nog mee kan doen...
en als je dan de standaard Atari setup hebt die ik dus al eerder aangaf hebt dan ga je je alleen maar flink ergeren dus dan moet je al snel het advies van BasicSystem op gaan volgen en dan kom je al snel boven je beoogde 12,50 budget uit...

Status
Please reply by conversation.
Back