[track] Volvox Vibes

Kat Yidaki

Musician
Ik heb eindelijk weer eens een track afgekregen. Het heet 'Volvox Vibes' en het is een funky stukkie muziek. Je kunt het beluisteren bij de volgende links:

Hifi Stream

Download

Veel plezier ermee!

De geluidskwaliteit is extreem OK. Complimenten daarmee! Tsja, wat moet ik er van zeggen, behalve dat ie zeer af klinkt. Het klinkt gedreven, ik loop hier vreselijk uit m'n bol te gaan. Is dat genoeg?:):halleluja

Lekker stukkie inderdaad... Is het misschien niets om die (CS1x?) Guitar te vervangen door ene echte gitaar ?
Wat ik in je percussie mis zijn een hihat die steeds verder open gaat en crashes , die hoor ik ook niet.
Bij dit soort muziek (die vreselijk swingt) is het altijd zo (nou ja, altijd...) dat hoe verder in het nummer hoe harder het gaat swingen. Dat is helaas niet zo met deze track, en daarom wordt het op een gegeven moment een beetje saai.
En volgens mij komt dit doordat die percussie niet hard genoeg swingt. Je bassline is uitstekend.

Overal, heel aardig!

Origineel geplaatst door dextron
Lekker stukkie inderdaad... Is het misschien niets om die (CS1x?) Guitar te vervangen door ene echte gitaar ?

Een echte gitaar zou niet echt lekker klinken hier. Ik wilde juist een Jamiroquai-achtig
MiniMoog geluid hebben voor die lead. Ik denk dat ik de distortion maar weglaat. De percussie
is misschien iets te latin-achtig.

In ieder geval bedankt voor de ractie.

hij is fijn! die bassline is erg gaaf
ik mis alleen wat opvulling, misschien hier en daar wat effecten/gekke geluiden erdoor gooien of een zachte pad op de achtergrond
keep up the good work :okdan:

Wat een heerlijke track man!! In het begin dacht ik: daar moet een lekkere orgelsound met veel leslie in komen en voila!! daar was ie al:D

Respect!! heel netjes gedaan :okdan:

jaja heel knap :okdan:
heb onlangs nog aan zoiets gelijkaardigs bezig geweest
maar dan met snellere drums (alla squarepusher) maar
wou niet echt lukken. vooral de basslijn was een probleem
maar dejouwe swingt wel

greets isnieZot

Dit is echt genieten.

Misschien geheel ontterecht maar af en toe valt me de drums op. Niet alle variates zal een echte drummer ooit spelen. Maar da's echt de bacterien op de mieren n**Ken.

Origineel geplaatst door fuse
Dit is echt genieten.

Misschien geheel ontterecht maar af en toe valt me de drums op. Niet alle variates zal een echte drummer ooit spelen. Maar da's echt de bacterien op de mieren n**Ken.

Ik zal nooit proberen om met een drumcomputer een echte drummer na te doen. Dat is gewoonweg onmogelijk. Ik hoop wel dicht in de buurt van het juiste gevoel te komen.In ieder geval is de bas WEL echt 8)

Ik heb trouwens een nieuwe versie geupload, met een wat cleaner MiniMoog lead-geluid op het eind (al die distortion ging me een beetje op de zenuwen). Ik heb ook wat meer rhythmische dingen toegevoegd, zodat het misschien iets meer gaat swingen.

complimenten hoor! een heel lekker swingend nummer.
mooie bassline, lekker fout leader riedeltje. Dit staat gewoon als een huis.
En die slightly latin perc. gewoon houden zo.

Super! :halleluja

Tussen al het elektronische geweld is dit echt weer eens heerlijk om te horen. Produktie-technisch is er ook echt niets op aan te merken. Strakke heldere sound.

Ik sluit me overigens wel aan bij de suggestie van Bahamut dat wat extra opvulling met wat weirde soundjes ed. het nog net even af kunnen maken.

Voor de rest top!

als ik dit hoor krijg ik er opeens zo'n tekken/grand tourismo gevoel bij.... goeie track lekker funky ik kan het je niet na doen.. ahh nog maar eens een wiskeytje en een :peukie:

Origineel geplaatst door Rino
Ik sluit me overigens wel aan bij de suggestie van Bahamut dat wat extra opvulling met wat weirde soundjes ed. het nog net even af kunnen maken.
[/B]

Ik heb het een en ander geprobeerd, maar vreemde geluidjes ondermijnen
al gauw het originele band-achtige geluid. Ik denk dat ik hem maar zo laat...
het was ook meer een experimentje voordat ik verder ga met wat meer
abstracte funk.

Ik vind em heerlijk! argh, die meer electronische lead (?) die er een stukje over de helft bij komt overtuigd me helemaal. Supergedetailleerde drums. Enorme variatie aan allemaal wijze melodievariaties...moeldeloos word je er van. gefeliciteerd

damn man wat een talent er hier toch allemaal produceert!
dit is mad shit !

i love it i love it i love

en als drumfreak vind ik dit helemaal te gek! mooooie beats!

Neem contact op met Martini!

Misschien hebben ze behoefte aan een nieuw nummer voor hun Martini Bianco reclame.

VIVA LA VITA!

Goede produktie! Niks meer aan doen, zou ik zeggen.
groet van Erik

Lekkere trek wel. Weer eens wat anders als monotoon gebeuk 8o) Hoewel dat ook heel lekker kan zijn, om misverstanden uit de weg te gaan.

Eigenlijk mis ik alleen nog een setje blazers met wat funky accenten en kan ik de galm op je orgel wel missen. That's it. Keep it coming!

Prima track hoor! Goeie groove, mooie hammond sounds, toffe bassline.
Paar suggesties/opmerkingen: in het intro klinken de rhodes en de drums een beetje onsamenhangend. Misschien net een iets vollere en warmere klank gebruiken voor de rhodes (misschien wat op te poetsen met eq?). De bass verderop maakt een hoop goed kwa warmte.
Over de hammond: je laat her en der de klank uitsterven met een langer aangehouden akkoord (bijvoorbeeld rond 1:36); je zou dan de vibrato misschien net iets eerder weg kunnen draaien voor het uitsterven, dan eindig je met een wat vlakkere toon, maar dat geeft een net iets mooier effect.

Waar komen de Rhodes en Hammondsounds in dit nummer eigenlijk vandaan?

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw
Prima track hoor! Goeie groove, mooie hammond sounds, toffe bassline.
Paar suggesties/opmerkingen: in het intro klinken de rhodes en de drums een beetje onsamenhangend. Misschien net een iets vollere en warmere klank gebruiken voor de rhodes (misschien wat op te poetsen met eq?).

Misschien heeft het er iets mee te maken dat het een Wurlitzer is en geen
Rhodes 8) Wurly piano's hebben een wat fellere aanslag en iets minder
sustain dan je van een Fender Rhodes zou verwachten. Verder ben ik ook
geen echte top-pianist, maar ik vond dat losse gevoel juist wel leuk zo.

De bass verderop maakt een hoop goed kwa warmte.

Dank je... gespeeld op mijn ouwe getrouwe Gibson G3 bas...die
heeft een lekker funky plofgeluid.

Over de hammond: je laat her en der de klank uitsterven met een langer aangehouden akkoord (bijvoorbeeld rond 1:36); je zou dan de vibrato misschien net iets eerder weg kunnen draaien voor het uitsterven, dan eindig je met een wat vlakkere toon, maar dat geeft een net iets mooier effect.

Tja, ik zat te klooien met zo'n Oberheim nep-Hammond die ik van de
toetsenist in mijn band had geleend en ben al heel blij dat de leslie er nog
aardig uit is gekomen

Waar komen de Rhodes en Hammondsounds in dit nummer eigenlijk vandaan?

Ik denk dat ik dat al heb beantwoord ;)

Back