Plugins die het signaal minder digitaal laten klinken?

Nebula,VCC,PSP Vintagewarmer,alle tape emulatie plug-ins,alle analoge filter emulaties...of gewoon creatief eq-en..

Waarom niet gewoon 1 goed analoog apparaat op de mixbus ?
Dus iets met buizen of transformers / lekkere preamps.

Digitaal kan wel dik maken, maar niet minder statisch. (al heb ik vcc niet gechecked nog)

De studer 800 plug van uad is wel aardig, zeker wat beweging en wat bass enhancement,
maar voor dat geld (349 dollar) kan je beter doorsparen voor iets analoogs.

Qua dikte/saturatie/warmte kan ik Oxford Inflator en SPL Twintube aanbevelen.

Of zorgen dat je bronmateriaal al 'analoog van aard' is, bijv gebruik maken van stompboxes van alle soorten en maten en/of andersoortig spul met karakter en gewenste gruizigheid.. op je losse tracks

Dat voorkomt imo dat je aan het einde van de rit weer lastige keuzes (=compromissen) moet maken over de gehele mix.

Mja dat vroeg je niet hè :) Ik ga mee met mr. Monq, iets analoogs outboard.. een summing amp, of die VCC plugin al heb ik daar geen ervaring mee.

Laatst gewijzigd:
Ik vind een mix van bands, die min of meer alles analoog aanleveren wel goed klinken ITB, maar als je al begint met ITB sounds....ja dan moet je hard werken. Je kunt altijd je sounds al zo bouwen dat ze lichtjes varieren. Een MIDI filter achter bvb je drum parts waarin je minimale variaties in de velocity toepast of één of twee parameters steeds net een beetje varieert. Veel subtiele trage LFO's met verschillende snelheden gebruiken, ook in je effecten. Moduleer delays.

Back