Dave Smith Mopho module, iemand ervaringen?

Sjonnie Jordaan

Stamgast
Laten we eerlijk zijn, de Mopho is zeker goed betaalbaar, vooral in module uitvoering. Nu de vraag: Heeft iemand ervaringen met dit apparaatje? En jah, dan heb je een versie zonder keys, enig idee wat de goedkoopste oplossing voor dit probleem zou zijn? Ik heb weliswaar een Oxygen 49 staan, maar daar zit uiteraard weer geen midi out op. Uw meningen graag!

Sjonnie

Volgens internet heeft ie gewoon MIDI out hoor..

Die van mij uiteraard weer niet

Die van mij uiteraard weer niet

Kennelijk heb ik de gaarste versie around, alleen sustain en USB. Lekker dan... De Access Virus gaat trouwens ook tweedehands weg voor een leuke prijs. Betere optie dan de Mopho dan, neem ik aan?

Welke Virus? Maarre.. eigenlijk appels en peren..

MoPho is leuk VOOR ERBIJ vind ik.

Die analoge basjes etc. krijg je inderdaad niet uit een Virus, maar een mooie pad krijg je weer niet uit de MoPho..

Kijk daar heb ik wat aan

Kijk daar heb ik wat aan

Eigenlijk heb je met die respons al meer dan antwoord op mijn vraag gegeven, ik heb namelijk niks aan een cleane synth, maar wil eigenlijk gewoon een beetje raggen. In dat geval zou de Mopho dus zeker bruikbaar zijn.

:D onderschat de virus niet hoor! Ligt echt aan de gebruiker.

Je kan zéker ook vieze basjes etc. uit de virus krijgen, MAAR de virus is digitaal en de MoPho analoog.. en dat merk je.
ZELF zou ik op de MoPho eerder uitgekeken zijn dan op de Virus, maar goed..da's smaak (daarom heb ik ze allebei..:bekdicht: )

Wat uitgebreider (gaat dieper) en zéker net zo ranzig te krijgen als de MoPho, is de Evolver van Dave Smith. Misschien ook maar eens checken?

Voor die paar tientjes hoef je het in ieder geval niet te laten. Ik ga zeker even kijken naar dat apparaatje. Thnx man

Laten we eerlijk zijn, de Mopho is zeker goed betaalbaar, vooral in module uitvoering. Nu de vraag: Heeft iemand ervaringen met dit apparaatje? En jah, dan heb je een versie zonder keys, enig idee wat de goedkoopste oplossing voor dit probleem zou zijn? Ik heb weliswaar een Oxygen 49 staan, maar daar zit uiteraard weer geen midi out op. Uw meningen graag!

Sjonnie

Ga je de Mopho zonder PC gebruiken, of met?

Als je Oxygen 49 een USB aansluiting heeft dan kan je via de DAW de Mopho wel aansturen, kwestie van de juiste MIDI poortjes instellen.
Input is je MIDI keyboard, output is de poort naar je Mopho.
De Mopho (module uitvoering) kan je extern gebruiken, maar dan zit je met maar 4 assignable knobs en de standaard cutoff/reso/att/decay knobs ( live is dat best kut volgensmij ).
Via de pc kan je de Mopho editor gebruiken ( dl link via de DSI site ) om de patches aan te passen, of een VST MIDI plugin om de boel te automatiseren ( MIDI CC ).

Verder ben ik erg blij mijn mijn Mopho, mooie sound ..en de feedback klinkt bruut! :baco:

Ik wil hem gaan gebruiken als stand alone, alleen in de studio. Dus wat dat betreft is dat allemaal niet zo'n ramp. Maar wat dat betreft kost een beetje MIDI controller met MIDI out ook geen drol, dus ga die op ze minst er even bijhalen. Maar ja, die Evolver heeft ook wel wat. Lastig. Lastig.

Ik heb sinds vorige week een mopho gekocht.
Dit is voor mij de eerste analoge synth en ik moet zeggen wat een mooi geluid vergeleken met een va synth.
Mijn eerst volgende synth gaat ook een polyfone analoge synth worden.

je kan beter die se-1 kopen of die atc-x met alle filters die nu te koop staan.

die controller van je kan ej wel gebruiken heur, heb je een DAW? en heb je usb/midi of geluidskaart met midi?

Die SE-1 is echt een vette bak ja, zo ruig gaat een mopho nooit! maar toch is de mopho ook wel lekker hoor en er zit toch nog wel een behoorlijk prijs verschil tussen mopho 2de hands > 250 SE-1 > 650, scheelt toch 400, als je begint kan je voor die 400 er weer een virus A bijkopen, dan ben je qua mogelijkheden wel lekker breedt!

En toen was daar de Pulse

En toen was daar de Pulse

Was zeker een goed idee om even de search optie te gebruiken, ben ook beetje gaan kijken naar de Waldorf Pulse en dat ding kan ook wel echt een zieke sound produceren. Denk dat dat hem gaat worden om mee te beginnen. Begreep wel dat bediening van de Pulse naadje is.

Pulse is prima te bedienen, maar niet voor elke functie 1 knop. Let wel even op of de knoppen goed werken.
Maar als eerste bak blijft nog altijd de vraag wat wil je. Ik heb de pulse gehad en paste niet in mijn set-up.
Wil je starten met hardware, dan kan ik me meer voorstellen bij een virus-b oid.

Wat ik moet hebben moet in eerste instantie redelijk overzichtelijk zijn. De hardware wil ik vooral gaan gebruiken voor vieze synth-basses, vooral voor het lage werk dus, dit is tevens de reden waarom ik op de pulse uitkwam die zeker wel wat leuke sounds had. Alleen dat knoppen probleem heb ik wel heel vaak voorbij horen komen dus dat is zeker iets om mee te nemen.

als je voor elke functie een knop wilt hebben dan is een duidelijk budget wel handig. Hoeveel wil je max uitgeven?
En die vieze sound komt toch meer uit oude vieze apparaatjes die je dus op de 2dehands markt zou kunnen vinden.
Daar kan vaak geen Mopho of Pulse tegen op (Pulse is wel lekker btw)

Wat voor muziek luister je graag en zou jij je eigen muziek enigszins mee kunnen vergelijken?

Back