Bij gebrek aan mac...

De Voorman

Ouwe rot
Ik heb nog een beest van een arrangement liggen van mijn atari... Kan ik dat net als bij de pc zo naar een mac toe overzetten? Van atari naar Mac dus???

of ben ik verloren en heeft apple toch nog nadelen...

Re: Bij gebrek aan mac...

Origineel geplaatst door De Voorman
Ik heb nog een beest van een arrangement liggen van mijn atari... Kan ik dat net als bij de pc zo naar een mac toe overzetten? Van atari naar Mac dus???

of ben ik verloren en heeft apple toch nog nadelen...

welke mac?

het voordeel is dat macs van kleinsaf al altijd redelijk compatibel geweest zijn met PC-DOS en andere vreemde disketteformaten.

zou moeten lukken

Macmacmac

Macmacmac

Power PC G3

Apple Mac

333MHZ

128MB Ram,

9GB Harddisk,

Floppy drive,

24x CD Romspeler,

zip drive

hmm ff denke..

ik zou het zo doen:
- formateer op je atari een diskette
- steek het in je mac en kijk of hij het kan lezen
zonee: probeer het eens omgekeerd? desnoods kan je gewoon de boel via midi overzetten op je mac.
zoja: zet je arrangement op je diskette, en zoek iets om het mee te openen

ook (al weet ik niet of je er veel mee bent) bestaan er veel atari emulators voor mac:
http://www.serve.com/derekl/atari/atari_emu.html

heb ook es meer opgezocht over de disketteformaten:
Let's get this out of the way to start with. The Atari floppy format is almost identical to MS-DOS (Ataris have always been quite happy to read/write "real" DOS floppies), and from TOS 1.4 onwards the Atari desktop has formatted DOS-compatible floppies, so you may well find that PCs will read the disks with no problems. Note that most Ataris use only 720Kb floppies, not the current standard 1.44Mb HD floppies. Most PCs and Macs (not to mention most other platforms) will read these, if the formatting is correct (ie MS-DOS).

als standaard midi file exporteren vanuit de atari (als dat kan)
(als het cubase is kan je proberen om gewoon het cubase file te bewaren maar of mac -cubase dat vreet weet ik niet)
dan moet je het vanaf de atari op een pc-floppy zien te krijgen
(ik meen me te herinneren dat daar mogelijkheden voor zijn)
als dat gelukt is krijg je het probleemloos in elke mac-sequencer binnen

:okdan: succes :okdan:

Back