Climbing pitch met Massive

onno-p

Ingeburgerd
Op youtube vond ik het volgende filmpje ( ), waar een climbing pitch met de Massive wordt uitgelegd. hierbij wordt de pitch via een enveloper gerout. Nu krijg ik wel de pitch als ik een noot ingedrukt houd, maar als ik losse noten speel dan zet de pitch zeg maar niet door (dan begint de pitch steeds opnieuw). Wie kan me zeggen wat ik over het hoofd zie? Alvast bedankt voor jullie reacties!

Als het goed is, komt dat door de voicing (unison settings).

Edit:

Net geprobeerd en hetzelfde als wat jij aangeeft.
Ben echt benieuwd hoe het wel gaat lukken!
Als je het commentaar op YT leest, hebben wel meer mensen ditzelfde.. :P

* Met lange noten wel het klimmende pitch effect, zoals je eigenlijk al aangeeft, maar na 8 bar start de pitch weer opnieuw hier...
* Met korte noten dus geen stijgende pitch helaas...

Laatst gewijzigd:
uiteraard begint de pitch steeds opnieuw bij staccato noten, nogal logisch als de envelope wordt gerestart...

het geluid dat je in dat filmpje hoort is (denk ik, ik ken die VSTi verder niet) 1 lang aanhoudende toon waarbij het volume word aangepast door een 'trance gate'... of wellicht door een zeer trage LFO die gesynced is aan het tempo en na een aantal maten weer start bij 0... in geval van de trance gate zijn het dus geen losse noten in de zin van Note-on/Note-off...

@6 track: Ik begrijp wat je bedoelt, maar als je dit filmpje bekijkt (5:50) zie je ook de bijbehorende sequence (losse noten). Dus ik zoek toch een andere oplossing.

Er staat een losse ENV op de pitch mod. van elke OSC. Voorzover het lijkt is deze ENV niet gekoppelt aan de note sequence, er staan boven de ENV ook wat trigger aanvink vakjes.....denk dat je daar iets kan instellen:)

Back