Muziek Stress!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Naton.Rozenburg

Ouwe rot
Heb U dat ook?
Al die nieuwse software, Cubase, Reaktor, VST instrumenten, al die nieuwe stijlen als IDM, abstract ambient..
De constante PC processor upgrades [pentium, AMD].
Ik word er gewoon gestressed van.. het tempo, of software EN hardware vlak, lijkt ongelofelijk hoog te liggen. Het is bijna niet bij te benen.
Wat nu mogelijk is, was 5 jaar geleden zeker nog een volledige droom [denk aan Cubase SX/SL, Reaktor 4 binnenkort, VST].
Heeft iemand nog tips voor mij om de stress curve te verlagen? Of is het allemaal vanzelfsprekend geworden? Hoe kunnen jullie jezelf vinden in het enorme aanbod , bijvoorbeeld op internet, aan soft/ en hardware?

Waar gaat dat allemaal heen? :confused: Ik ben benieuwd.
Groeten, Marcel.

ehm..gewoon gebruiken wat voor je werkt, en de rest negeren..

laat je niet gekmaken. Met nieuwe vindingen laat je je behoeften aanpraten die je oorspronkelijk helemaal niet had. Vanuit dat oogpunt moet je gewoon een setup creeeren die voor jou werkt, en die je in feite alle mogelijkheden geeft die je nodig hebt. De techniek gaat vooruit, ik kan er niet mee zitten, heb nu een mooi werkend geheel, en het maakt niet uit hoe geweldig het is wat er allemaal nieuw uitkomt, mijn studio wordt niet minder passend bij mij.

ik zou pas naar nieuwe dingen kijken als je niet meer tevreden bent over de kwaliteit die je uit je huidige setup haalt, of als je echt geen inspiratie meer hebt en denkt dit te kunnen oplossen door nieuwe software/hardware

Gewoon voor de meeste HW stof hoezen kopen dan zie je niet al die toetsen en knoppen etc als je ze niet gebruikt.Is de ruimte waar in de zooi staat een stuk rust gevender.:biertje:

Re: Muziek Stress!

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
Heb U dat ook?
Al die nieuwse software, Cubase, Reaktor, VST instrumenten, al die nieuwe stijlen als IDM, abstract ambient..
De constante PC processor upgrades [pentium, AMD].
Ik word er gewoon gestressed van.. het tempo, of software EN hardware vlak, lijkt ongelofelijk hoog te liggen. Het is bijna niet bij te benen.
Wat nu mogelijk is, was 5 jaar geleden zeker nog een volledige droom [denk aan Cubase SX/SL, Reaktor 4 binnenkort, VST].
Heeft iemand nog tips voor mij om de stress curve te verlagen? Of is het allemaal vanzelfsprekend geworden? Hoe kunnen jullie jezelf vinden in het enorme aanbod , bijvoorbeeld op internet, aan soft/ en hardware?

Waar gaat dat allemaal heen? :confused: Ik ben benieuwd.
Groeten, Marcel.

Hou het dan ook bij hardware muziekwaren man!!!
Gewoon synthesizers met toetsen/knoppen, een sequencer etc. en gebruik gewoon je PC om het op te nemen...
EN ik trek me niets van het aanbod aan..gewoon met mijn gear wat ik nu heb muziek maken..

Zo heb je geen gezeik met snellere processors, softwareshit, vastlopers, Windows-gezeik enz. enz.

Had ik al gezegd dat software sucks??

Ik heb geen muziek-stress omdat ik gewoon synths en modules heb! :D :D

Re: Re: Muziek Stress!

Origineel geplaatst door Bass
Gewoon synthesizers met toetsen/knoppen, een sequencer etc. en gebruik gewoon je PC om het op te nemen...
EN ik trek me niets van het aanbod aan..gewoon met mijn gear wat ik nu heb muziek maken..

Zo heb je geen gezeik met snellere processors, softwareshit, vastlopers, Windows-gezeik enz. enz.

Koop dan maar eens een modulaire synth waarvan maar voor een eurotje of 100 weer een nieuwe module te koop is.. Dan krijg je ook stress. :) Of iemand die ineens een M3X voor 1000 euro verkoopt. ;)

Ieder zijn ding! Ik vind hierboven wel wat wijze dingen staan. Gewoon je huidige setup goed leren kennen en dan nadenken waarom je iets anders wilt installeren. Mis je het echt? Of is het er gewoon en denk je anders iets te missen?

Wat goed werkt is sites te vinden waar andere mensen voor jouw de interessante informatie eruit pikken.
Oftewel weten waar je moet zoeken. En je hoeft ook niet te weten welke typering bij welke core steppings horen maar als bijv de prijzen van het een of ander halveren kan wellicht interessant zijn. (geldt ook voor hardware, AN/DX200,MXM3 etc)

Feit is gewoon dat computers veel meer onderhoud nodig hebben dan Hardware. Klinkt raar maar ga maar eens na. Het kosten klauwen vol met tijd en vaak is het geklooit ook nog voor niets geweest. En je kennisnivo oppoetsen of blijven bijspijkeren is ook belangrijk. Veel problemen die je hier ziet komt gewoon omdat men te eigenwijs is om handleidingen te lezen of helpfiles erbij te pakken. (Men wil NU een antwoord) Scan anders gewoon eens wat sites af die je tips of beter gebruik van je computers kunnen aanleren.
En als je het tegenstaat dan gewoon minder mee klooien. Dan moet je er gewoon niet zoveel van verwachten.

:geslaagd: 'Wees tevreden met wat je hebt..'

hoor mij!!:o:

Origineel geplaatst door Bass

al eens geprobeerd 150 oscillators met hardware aan te sturen? hardware sucks.
je hebt het hier tegen iemand (naton) die met programmeertalen zijn eigen synthesesystemen maakt in plaats van aan kant-en-klare knopjes te draaien. dus niet weer van dat zielige hardware-gezeur, hardware is gewoon lang zo flexibel niet.

naton; voor de rest ben ik het met de anderen eens. op een gegeven moment moet je jezelf een halt toe roepen en je limiteren door niets meer toe te voegen. nieuwe aankopen zijn inspirerend, maar op een oppervlakkiger niveau.
in zekere zin is groeien dus stagneren, en jezelf limiteren vooruitgang...
zen and the art of synthesis :engel:

eindelijk iemand die m'n tere gesynthetiseerde ziel begrijpt..:D thanx.
quote' en je zelf limiteren vooruitgang' : klopt volledig IMO, daarom ben ik ook zo verslaafd aan de Monosynth thread.

Als ik jou was zal ik gewoon lekker bezig zijn met je programma wat je gewend ben, want dan wordt je niveau ook hoger, je moet niet steeds veranderen van programma, want dan begin je zegmaar weer overnieuw

succes 8)

tja daar heb ik denk ook last van,zie door de bomen het bos ook niet meer qua keuze voor me setup,wil gewoon die dingen nu aanschaffen,waar ik alles mee kan.:confused:

ja.. als ik soms threadz lees dan word ik ook weer gestressd. Waarom zijn wij zo kritisch op onszelf? * ZUCHT * Hoort het wel zo te zijn vraag ik me af.
Hebben we nu meer vrede en plezier dan in de tijd van cassettebandjes? Ik niet in elk geval..

* PEACE *

..en M. neemt nog een :biertje:

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
ja.. als ik soms threadz lees dan word ik ook weer gestressd. Waarom zijn wij zo kritisch op onszelf? * ZUCHT * Hoort het wel zo te zijn vraag ik me af.
Hebben we nu meer vrede en plezier dan in de tijd van cassettebandjes? Ik niet in elk geval..

* PEACE *

..en M. neemt nog een :biertje:

als dat je muziek zo maakt zoals het is (now playing: salamander shampoo) dan moet ik even egoistisch zijn... hou jezelf vooral zo gespannen! :duivels: echt een puntgaaf nummer!

nee maar even serieus, als je technofobe neigingen krijgt (heb ik vaak genoeg) dan moet je gewoon een stuk gaan schrijven met potlood en notenpapier, of met akkoorden ofzo. als je dan weer achter de computer zit dan is het ineens een stuk leuker! (noten schrijven is namelijk verrot om te doen :D)

raak ook lichtelyk opgewonden by het zien van nieuw spul maar ...... zorg eerst dat wat je nu hebt door en door kent
liefs nog beter als de ontwerper"" probeer gebruikers groepen van mensen met het zelfde apparaat kom je op nieuwe ideen vervang pas iets als je er niet mee verder kan inplaats van erby probeer door jezelf beperkingen op te leggen
creatiever te worden en ja ik weet het goede raad is echt duur ik hop in ieder geval dat je nmet al deze reacties van mede forum leden wel weer een morele boost hebt gekregen:eureka:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back