MacGyverGear
midi-life crisis
Haha.. vet!!Veel oude rotten inderdaad. Iemand die mij positief opvalt is Venjent, een D&B producer uit de UK. Hij maakt heel handig gebruik van social media en heeft in een paar jaar een grote following gekregen en doet steeds meer grotere optredens. Hij valt op, want hij heeft een raar brilletje op, draagt altijd een punk-achtige outfit en gebruikt nogal merkwaardige camerahoeken die erg doen denken aan Ray Cokes (MTV's Most Wanted, de 40+'ers kennen het nog wel). Een van zijn dingen is korte video memes te pakken met een opvallend geluid erin, en dit geluid te gebruiken als basis voor een track. Een loeiende zeehond, een miauwende kat of een schuivende stoel kan de basis vormen van een track. Dit wordt dan met veel humor uitgewerkt en daardoor gaan zijn clips vaak 'viral' want het is iets dat leuk is om te delen met anderen. Tegelijkertijd hoor je dat er gewoon een ijzersterke productie onder zit (even los of je het genre kunt waarderen), en in zijn serieuzere muziek is het wel duidelijk dat 'ie echt wat kan. Volgens mij een goed voorbeeld hoe je anno nu zoiets op kunt bouwen.
![]()
Een wat lievere versie is The Kiffness.. Verwerkt ook dierengeluiden, native vocalen, etc.. Het beeld ervan en audio (soms bewerkt) vult hij dan jammend aan met akoestische instrumenten via loopers.. Die zijn te vinden op zijn YT kanaal.. super entertaining en laagdrempelig.. Heeft laatst ook in Nederland in de Melkweg opgetreden.. komt uit Zuid-Afrika. (zie hieronder)
Ik denk dat het echte fanbase opbouwen tegenwoordig ook veel meer op socialmedia gebeurt.. ook al die wannabe zangeresjes gaan op tiktok zitten en gaan dan viraal.. soms niet eens goed maar dan heb je wel aandacht..

Laatst gewijzigd: