Electrix units

Medeliefhebber van Electrix spul hier. Heb alles van de 19" spullen gebruikt. Favorieten zijn toch wel het filter en de Repeater. Mo FX is ook leuk, vooral als je live met de delay gaat freaken. Vocoder is prima maar boeide me niet zo.

Aan het geluid van de Repeater zit een soort randje dat ik verder alleen ken van Eventide. Echt hele fraaie sound. Mede daardoor, en uiteraard door de hands-on bediening, kan wat mij betreft een software looper er niet aan tippen.

Misschien leuk voor geinteresseerden, heb zojuist een album online gezet (met streaming audio) waar we voornamelijk een Repeater hebben gebruikt (+ wat geluidsbronnen en reverb): http://circlings.bandcamp.com/album/stretching-time-volume-1

nou ja, je kan de distortion apart over je bron zetten.

En dan bijvoorbeeld de delay (ook op de mofx) los van de distortion gebruiken (op dezelfde bron)... dus eigenlijk vóór de delay (of erna, weet ik eigenlijk niet).

Maar je kan ook een knoppie indrukken dat het brongeluid gedistored wordt en dat deze distortion meeloopt door het delay heen.

Tenmiste zo dacht ik dat het zat, het knopje heet "dist-to fx" en zoals ik het hierboven uitleg, zo klinkt het eigenlijk ook wel...maar nu ik erover nadenk; als je voor je delay distored, dan komt het eigenlijk ook door je delay heen lijkt me...

die EQ-killer is wel erg goed. Staan er 2 te koop op SF. soms zie je ze jaren niet. Het is wel een echt live-bakkie als je het aan mij vraagt.

@Kneelz
Nu snap ik hem, je bedoelde andere fx van de mofx. Ik dacht aan iets externs.

die EQ-killer is wel erg goed. Staan er 2 te koop op SF. soms zie je ze jaren niet. Het is wel een echt live-bakkie als je het aan mij vraagt.

voorlopig FF geen geld meer
maar ik wil hem juist in de studio gerbruiken om af&toe even een band te killen in een nummer

Back