Analoge monosynth

Status
Please reply by conversation.

Bonnefooi

Ouwe rot
Ik ben opzoek naar een analoge monosynth die lekkere basjes kan maken, heb nog niets specifieks op het oog dus als je iets in de aanbieding hebt laat het dan weten :)

Wat mij wel aanspreekt zijn de volgende 2 synths:
- Moog rogue
- Moog prodigy

Ze hoeven overigens geen keys te hebben. Met of zonder CV/midi maakt allemaal niets uit.

Nu is de keuze natuurlijk reuze dus ik laat het lekker op mij afkomen.
Prijsklasse, 5 a 600 euro

no problemo!
de taurus is wel exact dezelfde synth als de rogue
en ik gebruik alleen de boven unit, dus compact en makkelijk te bespelen!

ik zou ff zoeken naar een ms404, niet duur, als je hem kan vinden, en een leuk bakkie.

Waarom geen Axxe eigenlijk?

Se-1 moet wel lukken voor een euro of 600 hoop ik?
Er zit iets ruimte in het budget, maar dan moet de synth het uiteraard wél waard zijn..

Als ik zelf nog eens over mijn vraag nadenk realiseer ik me dat de keuze reuze is...

Ik heb nog wel een xstation voor je :P

Laatste keer dat ik checkte was dat geen analoge monosynth Doc.. :)

Nee echt joh? :P Wanneer ga ik nou eens naar jou toe komen? Wacht ik pm wel ff.

Geen RME hier, heb hem wel in overweging genomen, helaas issie vrij prijzig. Hij is wel interessant, helemaal met de VX units erbij. Zou het leuk doen met mijn Moogerfoogers..

Dikke basjes kan de RME wel, en natuurlijk nog véél meer. Heb eigenlijk geen idee of hij ook héle vieze ranzige basjes en sounds doet.

Die Axxe van ARP moet je overigens niet onderschatten, is echt wel een heftige synth, jammer alleen dat ARP vaak zo brak is. Je zou kunnen kijken naar de oude Roland SH-serie (SH-1,SH-2,SH-09,etc) maar op dat gebied zitten er hier wel meer kapers op de kust. Ik denk dat zo'n SE-1x ofzo aardig aan je wensen gaat voldoen, en dit klinkt misschien gek vanuit mijn kant, maar luister eens naar een Waldorf Pulse ;)

Status
Please reply by conversation.
Back