Analoge monosynth

Status
Please reply by conversation.
ow ok, ja tuurlijk kan een moog rme ranzig klinken :). Helemaal idd met die expander en dan voeren met die freqosc dan wordt het zo ranzig...

Maar se1x is ook mooi hoor, heeft standaard wat meer modulatie dan een moog rme. Klinkt ook stuk vetter dan een puls

Bedankt voor de suggesties allemaal. Ondertussen blijft ik gewoon lekker doorsparen, mocht er niets op mijn pad komen in de tussentijd (je weet het nooit heh ;)) zal ik een RME zeker naar binnen laten, deze zal zeker aan mijn eisen voldoen (doet natuurlijk VEEL meer), alleen het budget heh! Gelukkig komt het vakantie geld eraan, lol

De Moog heeft me overigens altijd al geinteresseerd, heb echter nooit de knoop doorgehakt.
Praatte mezelf altijd aan dat de synth teveel kan voor wat ik wil.. Probeer toch impulsieve aankopen de kop in te drukken door relativeren of ik het wel echt nodig heb en hij zijn prijs ook echt rechtvaardigd (lukt niet altijd hoor).
Overigens altijd de LP als goedkoper alternatief gezien (ookal klinktie volgens zeggen erg anders) maar dan mis ik weer die hands on control en CV expansies, iets wat ik bij een analoge synth toch wel zeer aantrekkelijk vind (CV vooral om mee te experimenteren, mijn Elektrons doen erg leuke dingen icm een midi/CV converter)

Door het gemis van dedicated hands on control heb ik in het verleden mijn evolver verkocht (inderdaad Leo, erg dikke en vooral ranzige bassen, echter waren de programmeer skills en de beschikbare kennis wat minder toen de tijd). Een mopho klinkt leuk maar programmeren lijkt me een hel.

Moet er overigens bij vermelden dat ik nog nooit een echte volbloed analoge synth heb gehad. Wel mee gespeeld en de laatste tijd toch in de ban geraakt van analoog spul.. Bedankt heh Niels.

Waarom kijk je niet naar een echte moog zoals bijv de multimoog ipv die RME
Ik denk ook dat een Prodigy of een Rogue sneller gaan vervelen dan een multimoog.

Die LP heeft overigens wel gewoon CV/Gate erop zitten. + CV's voor Filter en Volume.
Maarja, die LP is ook niet echt een moog in mijn beleving ;)

heb de rogue net uitgeprobeerd, wat dun vergeleken met de multi , verder wel oke
de prodigy klinkt wel oke, maar mist de noisegenerator
de lp heeft eigenlijk alles inclusief ( verborgen ? ) noisegenerator en is nieuw.
de multimoog is duurder , ouder, klinkt erg goed vind ik, erg expressief,maar als enige moog..... zou ik dan doorsparen voor de voyager, of oldschool voyager

Waarom kijk je niet naar een echte moog zoals bijv de multimoog ipv die RME
Ik denk ook dat een Prodigy of een Rogue sneller gaan vervelen dan een multimoog.

Die LP heeft overigens wel gewoon CV/Gate erop zitten. + CV's voor Filter en Volume.
Maarja, die LP is ook niet echt een moog in mijn beleving ;)

Multimoog ziet er ook niet verkeerd uit! Komt niet zo vaak voorbij.., de RME trekt me toch nog steeds ivm CV expanties.. De LP mist weer de hands on control.., de sound van de unit spreekt me wel aan echter de bediening lijkt me minder en gaat me na verloop van tijd toch tegenstaan.
Qua CV mogelijkheden toch leuk maar erg beperkt.. Ach jee.., als ik mezelf al zo hoor dan neig ik snel naar een RME. Keys is iets boven mijn budget. Bovendien zal ik de touchpad niet missen daar mijn ipad een deel kan opvangen :)

heb de rogue net uitgeprobeerd, wat dun vergeleken met de multi , verder wel oke
de prodigy klinkt wel oke, maar mist de noisegenerator
de lp heeft eigenlijk alles inclusief ( verborgen ? ) noisegenerator en is nieuw.
de multimoog is duurder , ouder, klinkt erg goed vind ik, erg expressief,maar als enige moog..... zou ik dan doorsparen voor de voyager, of oldschool voyager

Waarom zou jij de Voyager/RME verkiezen boven de goedkopere Prodigy/Roque of iets duurdere Multi? Daar ik de units eigenlijk alleen op youtube filmpjes heb gehoord is het lastig soundwise te beoordelen.. De specificaties van de Voyager overtreffen de bovenstaande units, benaderen ze in de praktijk ook die lekkere basjes die een Prodigy/Roque/Multi kan maken?
Kan iemand die ervaring heeft met de units hier iets nuttigs over zeggen? Ieder oor is verschillend, true..

waarom niet die LP van jelle waltman

Zie reply @ RSB's post.

man een rme heeft dikke ballen bassen... LP ook hoor.

Heb je een winkel in de buurt t een LP, gewoon testen, werkt heel goed hoor die 4 dials, de rest is aanspreekbaar via de knoppen.... een rme heb je voor 1300 tot 1400 ofzo.... alle twee kwaliteit, laat je niet gek maken door die vintage freaks, eenmaak aan het mixen hoor je er toch niks meer van... en natuurlijk gewoon even de output doorlussen naar de input voor wat overdrive.....

RME heeft ook gewoon midi, kan je gewoon via ableton automaten.....:)

rme/ voyager kan , denk ik alles wat de lp ook kan, alleen nog meer en met 1 hand
de touchpad ga je toch missen, maar dat is maar een tip.

Zou een ipad met een midi app de touchpad kunnen vervangen? Moet kunnen toch..
De Doepfer MCV-4 heb ik al. Dan nog de VX units + CP251 (die sowieso een noodzaak zijn voor een RME imo) en de touchpad moet aardig te benaderen zijn, of mis ik iets?

als je die allemaal nou eens verkoopt ( mcv4 ipad en zo, ) dan heb je een complete voyager , met )polyfoon )keyboard een geintergreerde touchpad met hold , naar wens , en... een gooselamp !!
het is effe doorspren maar dan ook gaan voor " the real thing" twwede hands zijn ze niet zoo verschrikkelijk duur. het is wel een heel mooi totaal concept/ een lekker instrument

he vervelend dat er geen editfunctie opzit om de spelfouten eruit te halen, tja
denk dat de touchpad 9 met hoge resolutie en 3waardes ( h/l/diepte ) toch echt moeilijk extern te evenaren is , en ik gebruik de touchpad vaak , met name met holdfunctie aan zodat ie blijft staan op de waarde die ik even snel , tijdens het spelen, gevonden heb.
en dat lampie, geeft net5 die luxe touch. evenals de touche van de keyboard. gewoon alles voelt lekker aan .
als je het kan veroorloven , zou ik het ook doen.

Ik zal je zeker niet proberen om te krijgen want ik respecteer natuurlijk je mening, maar de bediening van de LP vind ik zelf heel erg meevallen hoor. Ik heb genoeg andere (ouwe) analoge bakken staan met voor elke functie een aparte knop, en dat werkt misschien iets fijner, maar het verschil is nou ook weer niet zo groot. De oplossing met de 4 dials is zeker een goede compromis.

En de klank van de LP is inderdaad goed te noemen, niets mis mee. Heeft zeker een Moog-like karakter :okdan:

nog steeds op zoek naar een analoge monosynth?
ik heb een korg 900PS
kijk op youtube of vintagesynth voor de specs and sound
voor interesse: mail to: mellotron@live.nl

Ik ben opzoek naar een analoge monosynth die lekkere basjes kan maken, heb nog niets specifieks op het oog dus als je iets in de aanbieding hebt laat het dan weten :)

Wat mij wel aanspreekt zijn de volgende 2 synths:
- Moog rogue
- Moog prodigy

Ze hoeven overigens geen keys te hebben. Met of zonder CV/midi maakt allemaal niets uit.

Nu is de keuze natuurlijk reuze dus ik laat het lekker op mij afkomen.
Prijsklasse, 5 a 600 euro

ik heb een KORG 900 PS voor 450 euro
eminent310@live.nl

Status
Please reply by conversation.
Back