Mac met scsi...of usb. ofzo

De Voorman

Ouwe rot
Ik wil en ga denk ik een scsi writer in mijn mac zetten(8x4x16). Wat voor een voordeel heeft dat boven een normale of boven een usb?

Dat hangt er ook vanaf hoe nieuw/snel je mac is, usb zou ik overigens niet doen, het schijnt tegenwoordig wel te werken, maar als je niet noodzakelijk extern wilt zou ik voor IDE gaan. maar misschien krijg je een zinvoller antwoord op www.macfreak.nl

Re: Mac met scsi...of usb. ofzo

Origineel geplaatst door De Voorman
Ik wil en ga denk ik een scsi writer in mijn mac zetten(8x4x16). Wat voor een voordeel heeft dat boven een normale of boven een usb?

Een SCSI brander gebruikt de CPU niet voor lezen en schrijven, en is daardoor een stuk betrouwbaarder. Ook bij meerdere schijven wordt de performance in vergelijking met IDE (en zeker met USB) veel beter.

Wat voor een Mac heb je? Welk OS? Heb je al een SCSI kaart?

Hey Bikkel

Ik ben het wel met je wat betreft de ontlasting van je processor met scsi, maar ik denk dat als je een redelijk nieuwe g4 hebt, van hooguit een paar jaar oud, dat argument achterhaald is. Die dingen hebben namelijk zo veel rekenkracht dat het branden van een cdtje in de praktijk geen problemen op zal leveren via IDE. Voor een nieuwe mac maakt het naar mijn menig dan ook niet uit of je IDE of scsi neemt, qua prestaties. Voor oudere mac's wordt het natuurlijk weer een heel ander verhaal. Maar nogmaals, dat is slechts mijn mening, en ik kan iet zeggen dat ik het gestest heb of zo ;)

Back