Help! Mijn hardstyle bas klinkt onrustig/rommelig

Rapid

Nieuwkomer
Hallo allemaal!
Ik ben nieuw op het forum. Maar lees al een tijdje mee op dit mooie forum :)

Nu zit ik met een flink frustrerend maar ook uitdagend probleem.
Pas nadat ik m'n track had opgeslagen als mp3 hoorde ik duidelijk dat er iets niet goed zat in het laag van de track.
Als ik mijn hardstyle kickdrum laat lopen in Cubase dan is er niks aan de hand, maar als er andere geluidjes doorheen komen dan rommelt de subbas.
Ik heb al gekeken of de frequenties elkaar in de weg zitten maar dat is niet zo.
Ook al filter ik de bijkomende geluidjes bijna helemaal weg (dunner) met een high pass filter dan blijft de bas rommelen!
Ook zit ik niet in het rood, ook niet met de inkomende signalen. :stupid

Ik zou een gat in de lucht springen als iemand het antwoord had!

Hier hoor je wat ik bedoel op het moment dat er een geluidje overheen komt

Attachments

• kicktestje.mp3
    225,2 KB · Bekeken: 109
...
Ik heb al gekeken of de frequenties elkaar in de weg zitten maar dat is niet zo.
Ook al filter ik de bijkomende geluidjes bijna helemaal weg (dunner) met een high pass filter dan blijft de bas rommelen!
De 'bijkomende geluidjes' wegfilteren voor een bass doe je beter met een low pass filter, anders filter je ook de bass zelf weg.
(En post beter een wav i.p.v. een mp3 voor dergelijke dingen).

Ik raad je aan het hardstyle kick topic eens aandachtig door te lezen. :okdan:

de bijkomende geluidjes bedoel ik natuurlijk de screeches enzo. ff voor de zekerheid ;)
Die heb ik trouwens met een high pass filter op een apart kanaal gefilterd. Zodat er geen laag meer in zit wat de bas in de weg zou moeten zitten.
De reden waarom ik hem in pm3 post is omdat juist daar het probleem in zit.
Ik kwam erachter doen ik hem om wou zetten naar mp3. Als ik andere tracks van artiesten omzet naar mp3 nergens last van! Dat is nou juist het gekke.

Wat voor decoder gebruik je? Niet dat dat echt iets uit zou moeten maken volgens mij. (?)

uhm die van cubase versie 04.01.00

ik denk dat ik er achter ben. Het heeft niks te maken met wat ik doe maar er ontstaan artifacten op het moment dat er iets wordt omzet in mp3. Het is blijkbaar zo als er een snare op de bass komt bijvoorbeeld zo lees ik op cubase.net. :S
LAME blijft een hele goeie decoder te zijn, maar kan ik die dan aanpassen van cubase?

Laatst gewijzigd:
als het als wave goed klinkt, ligt het aan de mp3

En dat is het probleem ook. pfeww was ik daar nou 3 dagen mee bezig:?
Ff een ander progje zoeken dus hiervoor.
Zo nu kan ik weer met een gerust hart eindelijk verder beunen!
bedankt voor het meedenken mensen! :okdan:

Van mij mag er een slotje op!

pfff zijn er niet al genoeg hardstyle topics??

Laatst gewijzigd:
Euhm, wat voor bitrate heb je gebruikt?

128kb en daarna 196kb je blijft het duidelijk horen. Maar het ligt aan de decoder van cubase, die is gewoon ruk ben ik achter gekomen.

Die maar is gaan gebruiken dan! Thx!

De MP3 encoder die 'je luisteraars' gebruiken kan ook nog sterk van invloed zijn.

MP3 is nu éénmaal een bestandsformaat dat je geluid vervormt om het zo compact mogelijk te kunnen maken.

klopt! Maar dit klonk echt gewoon nergens naar. Er zijn veel betere encoders te krijgen dan die van cubase.

pfff zijn er niet al genoeg hardstyle topics??

Yup :P

Daarom mag van mij dit topic worden gesloten. Bedankt allemaal!

Hardstyle is toch wel over zn hoogtepunt heen? (al 5 jaar :P )

Back