Hoe maak je deze lead geluid

V-synth

Stamgast
Hey allen.
ik wil me vinger techniek wat verbeteren maar nu wil ik deze lead geluid namaken.
zet je geluid wel wat zachter want je hoort gekraak als de neten :p

Enigste wat ik uit de lead hoor is de attack de delay en reverb.

ik hoop dat jullie me een beetje verder kan helpen.

Owjah ik wil graag de Sylenth1 synth hiervoor gebruiken
Sylenth1 is voor de overzichtelijkste programa wat ik heb.

Vriendelijke groet V-synth

Laatst gewijzigd:
de quali van het filmpje (geluid) is idd ook redelijk shite... maar ik meen een 2 Osc zaagtand geluid te horen (klinkt ook wel een beetje osc-sync achtig) en volgens mij wordt er ook gebruik gemaakt zo te zien/horen van aftertouch, de pitchbends dus...

Laatst gewijzigd:
Pff! Tnx for the warning!
Wat een baggerfilmpje met ditto geluid. Maargoed.
Door het slechte geluid is het wat lastig te bedenken hoe dat geluid is gemaakt, maar je kan een zaagtand door een overdrive effect halen.

Met sync wordt bedoeld dat de eerste osc wordt gereset als de 2e osc zijn periode heeft afgerond. Een voorbeeld is het geluid van Jean Michel jarre zijn laserharp.
Het is vooral een leuk effect om met de pitch van een osc te spelen en te horen war het doet.

ohh okey hoe maak je zoiets
met een (soft) synth die 2 Oscillators heeft en tussen die 2 de mogelijkheid om Osc Sync in te schakelen...
hierdoor kunnen andere harmonische patronen worden gecreerd mits beide Oscs niet gelijk gestemd zijn...

Op het moment dat de ene Osc (de Master) een opgaande flank heeft qua waveform zal de andere Osc (de Slave) worden gereset qua phase, hij begint dus weer netjes op 0 met het tekenen van zijn golfvorm... als nu de frequency van de Master Osc qua frequency nu iets lager ligt dan zal de waveform van de Slave Osc niet worden afgemaakt en zal dus resulteren in een andere golf...

Hey allen.
ik wil me vinger techniek wat verbeteren maar nu wil ik deze lead geluid namaken.

Ik zie hiertussen het verband niet helemaal.

Kun je toch ook gewoon piano studeren. Lijkt mij veel beter om die techniek te ontwikkelen.

Paul

Welke woorden snap je niet (osc, zaagtand en sync)? Wat heb je inmiddels zelf geprobeerd?

Ik heb de 2 osc op saw staan en heb de attact delay en reverb gemaakt ik heb ook de aftertouch gemaakt in sylenth1 met veel gekloot engiste wat ik nog niet snap is de sync maarja dat ben ik ( een newbie :P)

Als je de sync eens aan zet en een van de oscs anderhalve octaaf omhoog pitcht, zou je een apart geluid moeten horen. En anders draai je de andere osc een eind omhoog.

Maar staar je niet blind op een geluid. Iets dat lijkt kan ook super klinken!

Moet je maar eens googelen naar Synth1. Da's een gratis vst die op de NordLead lijkt en is ook overzichtelijk!

even totaal off topic: maar desondanks een hoognodig leermomentje;

"deze" geluid?
het is nog altijd "dit" geluid.

Als in het geluid ipv de geluid.

Idd... Was in een goeie bui, maar normaal denk je toch WTF, RTFM of Google...
Valt me nog mee dat er geen discussie ontstaan is over hoe apathisch newbies zijn...
Vroeger zocht je zelf informatie en probeerde je zelf een en ander uit om ervan te leren, maar nu wil men het steeds maar hapklaar op een dienblaadje gepresenteerd hebben...

Back