sh5 roland

zal wel ergens tegen de 1750 of net daarboven eindigen ? maar ja je weet het tegenwoordig niet meer.
vind ze er inderdaad ook erg "keck" uitzien. hou sowieso wel erg van schuinopstaande paneeltjes:P
(minimoog, korg ms20, crumar ds2, waldorfwave, voyager etc )

vind ik eigenlijk wel minder, denk dat dat de prijs wel zal drukken.
kwestie van smaak en orginaliteit.
vind de roland knopjes in dit geval wel fijn met hun fijne ribbeltjes. maken nauwkeurig afstellen makkelijker.
misschien zijn de orginelen nog wel ergens op het net te vinden.

vind ik eigenlijk wel minder, denk dat dat de prijs wel zal drukken.
kwestie van smaak en orginaliteit.
vind de roland knopjes in dit geval wel fijn met hun fijne ribbeltjes. maken nauwkeurig afstellen makkelijker.
misschien zijn de orginelen nog wel ergens op het net te vinden.

De originele knoppen heeftie er ook nog bij hoor... geen paniek!

zal wel ergens tegen de 1750 of net daarboven eindigen ? maar ja je weet het tegenwoordig niet meer.
vind ze er inderdaad ook erg "keck" uitzien. hou sowieso wel erg van schuinopstaande paneeltjes:P
(minimoog, korg ms20, crumar ds2, waldorfwave, voyager etc )

ds2 is wel aardig schuin nog he [niet op hemelen nu haha
maar de wave was egt een mooi ontwerp,...misschien wel een van de mooiste va ... modernere synth s

sems hebben ookeen leuke angle

Hij zegt dat het moeilijk wordt om een andere in betere staat te vinden, daarbij vermeld hij dat hier en daar wel krassen (behalve op het bedieningspaneel,) krakende pot meters en de sluiting op het klepje van het opberg vakje van het snoer ontbreekt.
Al met al dus toch geen perfecte, dat was er maar één, mijn ex SH-5.

Ik kon er een heeeeeeeeeeeeeeeeel erg goede prijs voor krijgen (en dat was hij ook daadwerkelijk waard) en dat heeft mij overstag doen gaan om er afstand van te gaan doen.
Voor de rest geen op of aanmerkingen op de SH-5, alhoewel ik toch de voorkeur geef aan m'n OSCar.
Het interesseert me ook niet of iemand het gelooft of niet, maar diegene die mijn SH-5 nu heeft heeft de mooiste die er is, een mooiere en betere zal niemand vinden.

Laatst gewijzigd:
als ik De Perfecte Synth tegenkom , gaat ie nooit de deur meer uit, toch
( ps svp niet te serieus, of was dat een andere treat ?)

Soms moet je (pijnlijke) keuzes maken, een mooi ding wat je amper gebruikt is toch zonde van het geld.
Moest kiezen tussen de SH-5 en OSCar en de OSCar heeft toch wel een hele aparte (wreed) sound.
En als JMJ fan heb ik maar besloten om de OSCar te houden, aangezien hij die ook heeft en de SH-5 niet.

Laatst gewijzigd:
ahem, ....

ik ben geen j.m d´jarre fan, dus ik heb niet dezelfde synth´s.................

maar serieus, is dat jou uitgangspunt om een synth te hebben?

dit is trouwens best een mooie sh5.
:mega:

Natuurlijk zijn Oxygene en Equinoxe ook mijn favoriete albums, maar Magnetic Fiels, Rendez-Vous, Revolutions, Waiting for Cousteau, chronologie, Oxygene 7-13 mogen er ook wezen.
Op Rendez -Vous gebruikt hij hoofdzakelijk de Elka Synthex en op Revolutions de Roland D-50.
Citaat j.baars : maar serieus, is dat jou uitgangspunt om een synth te hebben?
Natuurlijk niet, alhoewel ik behoorlijk wat JMJ synths heb gehad.
Als je puur kijkt naar de mogelijkheden kan de SH-5 (routings mogelijkheden) meer dan de OSCar.
Maar als je tot de gelukkigen behoort en zowel een SH-5 als OSCar hebt staan en je wilt er één v/d twee weg gaan doen, is naar mijn smaak de OSCar toch diegene die apartere sounds mogelijk maakt en om die reden blijft.
Redelijk zeldzaam zijn ze allebei met een productie aantal van rond de 2000 stuks.

Ik prefereer een OSCar (ook) ver boven een SH-5
SH-5 is leuk in mijn ogen, maar weinig meer dan dat.
Hoe dan ook, deze zal toch wel richting € 2500,- gaan verwacht ik.

Ik zei het jaren geleden al dat (sommige) analoge/vintage synths in de toekomst heel erg prijzig zouden worden, toen werd daar hier op het forum lacherig over gedaan.
Maar zie nu de prijzen eens, die rijzen de pan uit, en het eind is nog lang niet in zicht.
Zet je geld vooral niet op de bank met die lage rente, een zeldzame en gewilde synth is toch echt een veel betere investering.

Laatst gewijzigd:
Back