sh5 roland

Ik zei het jaren geleden al dat (sommige) analoge/vintage synths in de toekomst heel erg prijzig zouden worden, toen werd daar hier op het forum lacherig over gedaan.
Maar zie nu de prijzen eens, die rijzen de pan uit, en het eind in nog lang niet in zicht.
Zet je geld vooral niet op de bank met die lage rente, een zeldzame en gewilde synth is toch echt een veel betere investering.

:Z

:Z

Zoiets werkt natuurlijk alleen als je het op gote schaal doet. Het risico dat een of meer van je instrumenten een dure reparatie nodig gaat hebben om 'm verkoopbaar te houden of zelfs overlijdt is significant. Je kunt het beter vergelijken met speculeren op de beurs. Dat jij kennelijk geen ongelukjes hebt gehad wil niet zeggen dat dat voor iedereen opgaat. Wil je geen risico? Zet het dan maar op de bank en kijk hoe het gras groeit.

Ik zei het jaren geleden al dat (sommige) analoge/vintage synths in de toekomst heel erg prijzig zouden worden, toen werd daar hier op het forum lacherig over gedaan.
Maar zie nu de prijzen eens, die rijzen de pan uit, en het eind is nog lang niet in zicht.
Zet je geld vooral niet op de bank met die lage rente, een zeldzame en gewilde synth is toch echt een veel betere investering.

dat weten de schone slapers ook wel, je praat hier voor het creme de la creme van synthhandels land. preken voor eigen parochie zogezegd.

weten we nog niet wat de sh5 me moog knoppies gaat opleveren, lange looptijd deze.
vraag me af hoe dat kan, ik zit bij ebay altijd vast aan veel kortere maximale tijdsduur ?

Tja ik ben ook geen handelaar, en ook al geen verzamelaar (meer).
Heb op m'n Synthex debacle iets meer dan een decennia geleden ook nooit een andere synth gehad waar ook maar iets mis mee was, stom geluk of toch uiterst voorzichtig zijn met aankopen van oude zeldzame apparaten?
Mijn advies luid : koop nooit een synth op afstand, indien zelf ophalen en (vooraf) testen niet mogelijk is, links laten liggen.
Zo bespaar je je een hoop ellende en geld :eureka:
En wat ik ooit heb verkocht was in perfecte staat, zelfs nu zijn kopers van m'n spullen er nog content mee :mega:

ook op vemia waren de prijzen redelijk normaal/ wat aan de lage kant , behoudens de ems'en dan
zou wel fijn zijn als de prijzen nu zouden dalen, kan ik toch hopen op die moogmodular in de uitverkoop, of die memorymoog voor een "goed te doene" prijs.
wie weet, misschien is de kentering reeds ingezet

Laatst gewijzigd:
vergeet ook niet dat de dollar/euro koers momenteel wat anders ligt dan vorig jaar. Ding is nog steeds 2350 dollar gegaan. In dollars dus geen daling tov vorig jaar, voor zover ik de prijzen van de SH-5 een beetje ken.

Ben toch echt blij dat ik nog wel een uitmuntende prijs voor de mijne heb gekregen ;)
1661 euro is toch echt niet veel voor zo'n zeldzame en goede synth :eureka:

Ben toch echt blij dat ik nog wel een uitmuntende prijs voor de mijne heb gekregen ;)
1661 euro is toch echt niet veel voor zo'n zeldzame en goede synth :eureka:

Nogmaals: die synth is niet voor 1661 euro in Nederland verkocht, maar voor 2350 dollar in de USA. Je zou zeggen dat dat hetzelfde is, maar dat is het niet.

Overigens was 2 jaar geleden 1400-1600 euro in Nederland normaal voor een SH-5. In tussentijd zijn ze wat in waarde gestegen.

Qua marktwaarde/hype/etc zou ik sowieso niks roepen op basis van 1 veiling, en al helemaal niet als je naar een ander werelddeel kijkt en dan nog een sterk wisselende wisselkoers meeneemt.

Back