Remix maken.

GijsH

Stamgast
Aangezien ik het heel fijn vind om een nummer te remixen, vroeg ik mij af hoe ik aan bijvoorbeeld een acapella kan geraken. Voorheen deed ik dit altijd door middel van competities waar ik ze gewoon zo kon downloaden, maar deze bestaan niet voor elke artiest natuurlijk. Nu zou ik graag het nummer "Holidays" van Miami Horror willen remixen, maar hoe zit dat dan. Moet ik een mail sturen, bellen of iets anders. Of is het gewoon niet mogelijk.

mvg,

Gijs

Er zijn al veel topics op dit forum over samplegebruik etc. Bottomline blijft dat je toch altijd toestemming moet vragen aan de artiest/label. Op internet rouleren natuurlijk wel de nodige (al dan niet illegale) samples, maar weet natuurlijk niet of je er professioneel iets mee wilt doen. Zo ja, benader de artiest of het label.

Ik zou zeggen stuur gewoon die mail en dan hoor je wel verder.

Verder kun je natuurlijk ook informeren bij de BUMA hoe dat juridisch precies zit

Paul

Nee ik was aan het grappen. Weet ik veel naar wie ik die mail moet sturen. En het lijkt mij heel droog als ik iets schrijf in de aard van, "kunnen jullie mij alsjeblieft die vocals geven". Ik heb absoluut geen ervaring met dit soort zaken. Zoals ge misschien al kunt merken.

Vertel globaal wat jij doet (of je al dan niet bekendheid,oid hebt), of en hoe je het commercieel wil gaan gebruiken, in welke stijl muziek, etc.

Vraag (beleefd + zonder spel-/grammatica fouten!) wat de mogelijkheden zijn en niet 'ik wil die vocals gebruiken, ken da?'

'k Heb er geen ervaring mee, maar als je netjes en duidelijk alles aangeeft en vraagt wat de mogelijkheden zijn, zijn mensen over het algemeen wel bereid om op z'n minst te reageren.

Hoor je nou na enkele weken helemaal niks, kun je ervan uitgaan dat 't 'nee' is... maar je kan natuurlijk dan nog een net 'reminder' mailtje sturen.

Back