wat is er mis met deze melody?

de track is gewoon te braaf in elk opzicht
nergens een overtuigende eigen keuze die t raphie maakt
er zit geen seks in, nadda
t grijpt je nergens.. er zit geen moment in waar de dames op de dansvloer ff extra hun best gaan doen met stoer kijken en hun pasje
ik kan m nu al niet meer herinneren terwijl ik m net geluisterd heb
vergeet t mixen, de oneliners, de stromingen en alle andere ellende
lekker onbevangen herrie maken, ook als dat betekent dat t ergens wringt of lomp hard er op knalt
je luistert met mastering/mixing oren naar je track en je poetst elke eigenaardigheid weg
en dan blijft er een beetje een identiteitloos ding over
lomp er op met die hap zoukzegge :)

gaan we vanavond mischien wel ff aan stoeien

maar voor mu eerst ff een snip met wederom wat meegenomen feedback (zijnde minder noten)

heb wel een goede zanglijn voor erop. begint in ieder geval al wat beter te klinken. Alleen die Kick, die is niet helemaal lekker. Ergens gaat ie over de zeik ofzo...

zit een tik distortion op, lekker smerig, kan ook wel brave kick onder maar vond dit wel grappig

dat is plessant dissonant :D gebeuren wel gekkere dingen in deephouse trackjes hoor.

dat is plessant dissonant :D gebeuren wel gekkere dingen in deephouse trackjes hoor.

Hoe minder je het probeert uit te leggen, hoe geloofwaardiger je wordt hoor.
Ik ken 'plezant dissonant', maar dat is geen excuus voor 'random'.

Dat betwijfel ik dus, als je op productie forums een beetje leest, zie je vaak dat mensen juist het niveau van een paar loops micro DJ'en willen onstijgen en men terug wil naar de jaren 90 euphoric trance en wat deze producties zo speciaal maakte.

daar zie ik gewoon een verschil in belevingswereld. Pimpampeter bekijkt het vanuit de commerciele markt, jij bekijkt het vanuit wat internet forums waar voornamelijk hobbieisten hun wensen uiten omdat ze die muziek zelf zo gaaf vonden.

Ik kan niet ontkennen dat ik ook de jaren 90 euphoric trance nog steeds erg fijn vindt om naar te luisteren, maar echt modern is het niet meer te noemen natuurlijk. Daarnaast zie je veel mensen toch ook in de fout vervallen dat ze denken dat een euphoric trance track of trance in het algemeen zo heel simpel te maken is. Dat is dus niet zo. De hele goeie trance tracks zijn bijna allemaal gemaakt door mensen met toch wel een behoorlijke bagage aan theoriekennis. Juist daardoor pakt de ene track wel en de andere niet.

Natuurlijk zijn er ook wel mensen die het zonder die theoriekennis kunnen door het heel goed luisteren en naspelen van dingen waardoor ze geinspireerd zijn, maar die aantallen zijn op 1 hand te tellen. Het is bijna altijd te horen of een track is gemaakt door mensen die theoriekennis hebben of door mensen die een nog steeds hele leuke track maken, maar toch wat dingen missen waardoor de track net niet die wow factor oproept.

Maar ik geloof er helemaal niets van dat euphoric trance weer terugkomt. De huidige trance is toch een stuk gemoderniseerder dan in de jaren 90.

Spijker op z'n kop Quifster, ik denk dat daar ook de spraakverwarring vandaan komt, even los van het feit dat ik qua muziekleer duidelijk te kort kom en daarom moeite heb om de melodieen/harmonieen die ik graag wil maken overtuigend in m'n sequencer te krijgen, is er ook een verschil in het beoogde doel van deze track. Ik probeer hier een jaren 90 eurphoric trancetrack te maken. Niet met de illusie als nieuwe Beatport knaller. Dus met dezelfde soort pads en zaagtandjes als destijds. Dat is deze track hierdoor waarschijnlijk commercieel niet interressant is, begrijp ik. Voor mij is het om te kijken waar ik qua muziektheorie kan verbeteren. of in welke valkuilen ik iedere keer weer trap.

komt zondag weer, heb de laatste versie er weer even afgehaald omdat ik nog geen tijd heb gehad de updates uit de laatste snip voor de gehele track te doen.

weer ff tijd gehad om wat bij te werken, ben er nog niet, maar komt langzaam samen

http://soundcloud.com/dropboxmastering/happines-v5

pff, sound is wel ok geloof ik zo...enkel, ik weet het is mijn soort muziek niet maar ik zal toch echt het melodietje nog wat opleuken!hier en daar een beetje variatie, harmonietje, er doorheen, beetje 3tjes en 5jes, soms een 6je en een 7tje om het spannend te houden en dan wordt het gewoon nog is wat!

Ik blijf wel bij de 4 akkoorden op zich, heb de melodie verder aangepast, ben nog niet tevreden met alle ritmes en patch combinaties, dus dat wordt de volgende stap en dan i.d.d. het arrangement verder aanpassen.

Life is like, life is like a dance
Life is like, life is like a dance
Show me, show the way to go
Show me, show the way to go

​

nu wel tevreden :D

http://soundcloud.com/dropboxmastering/happines-v7

vermoeiend hoor die pomp en zuig, vooral duidelijk hoorbaar (storend) bij die *WSGGGGGGGSSSSSSSSS* sound, die fungeert als een soort van abstracte crash (2:10 en 2:40 etc.)... kick/clap afwisseling is ook vrij simpel...
de eerste minuut is eigenlijk het enige rustpunt, daarna blijft de energie maar op hetzelfde niveau stromen, te eentonig dus... ik vinnut een beetje klinken als muziek onder een 144 in een dozijn racegame uit de budget bak :D

Back