e-bow namaken

Moog Guitar Model E1 - Tremelo, Black - £2,899.00 vs. Ebow Plus Electronic Bow - £67

Ermm... :D

(toegegeven, als ik rustig £2,899.00 zou uit kunnen geven zou ik ook voor de Moog guitar gaan...)

heb wel eens gebruik gemaakt van een electrisch scheerapparaat, is dat een beetje hetzelfde effect als die bow?

Moog Guitar Model E1 - Tremelo, Black - £2,899.00 vs. Ebow Plus Electronic Bow - £67

Ermm... :D

(toegegeven, als ik rustig £2,899.00 zou uit kunnen geven zou ik ook voor de Moog guitar gaan...)

Volgens mij zit de truuc bij die Moog gitaren hem in het feit dat er eigenlijk 12 eBows inzitten en dat je afhankelijk van de setting daar verschillende dingen mee doet, bv alles muten (6 inputs in tegenfase naar 6 drivers), met een comparator bepalen welke snaar wel bespeeld wordt en die niet muten, de rest wel , de input van het ene element toevoegen aan de driver van het andere element etc. etc. En dan kun je ook nog listige dingen doen met filtering e.d.
Een gewone eBow kan alleen maar simpelweg een opgepikt signaal versterken en met een spoel in fase terug naar de snaren voeren.
Zal geen flauwe klus zijn om de mechanica goed te krijgen, mensen zijn ook al best lang bezig om zo'n sustainer goed werkend te krijgen, maar ook dat is geen sinecure. Denk dat je er niet onderuit komt zelf spoelen te gaan wikkelen, en met mumetaal de drivers en oppikspoelen van elkaar te scheiden.

Back