Asio4ALL op windows 7 probleem

joeyjoey

Dusdat
Hebben meer mensen last van asio4all op windows 7 ?

Als ik bijvoorbeeld FL studio of Cubase op heb staan (en als driver asio4all gekozen heb) en dan bijvoorbeeld iets op youtube wil luisteren of gewoon een mp3 bestand wil openen dan krijg ik altijd een error of gewoon geen geluid,

En andersom ook , als ik eerst youtube open heb staan en dan FL opstart dan heb ik geen geluid in FL..

Als iemand hier een oplossing voor weet dan hoor ik het graag, ALVAST BEDANKT!

Yep ik heb hetzelfde probleem, en dus asio4all er maar af gemikt.

dat is gewoon eigen aan asio4all, vrees ik. (en dus op alle win versies)

Maar is dat nu echt zo'n big deal ?
Zoja, koop je een asio supported sound card.

Ik zal wel weer een zeurpiet zijn, maar als je een duur en professioneel programma als Cubase koopt dan ha je toch niet met onboard rommel zitten klooien, dan zorg je toch voor een leuk kaartje met eigen Asio drivers.

Als je dat niet hebt dan ben je duidelijk nog niet toe aan cubase.......

Of ben ik nu weer te cynisch??

Paul

Ik zal wel weer een zeurpiet zijn, maar als je een duur en professioneel programma als Cubase koopt dan ha je toch niet met onboard rommel zitten klooien, dan zorg je toch voor een leuk kaartje met eigen Asio drivers.

Als je dat niet hebt dan ben je duidelijk nog niet toe aan cubase.......

Of ben ik nu weer te cynisch??

Paul

Je kunt een interface en onboard ook naast elkaar gebruiken.
Als ASIO problemen zou geven, kun je op die manier nog altijd via bijvoorbeeld je pc speakers gaan luisteren.

Je kan in Cubase maar met 1 Asio driver tegelijk werken. Je kan dus nog zo'n mooie professionele interface hebben, zodra er een tweede asio bron bij komt kijken gaat het niet werken (in mijn geval bijvoorbeeld een Delta-66 kaart in combinatie met een SH-201). In die gevallen is Asio4All een geschenk uit de hemel!

Neemt niet weg dat het goed functioneren van Asio4all een beetje zwarte magie blijft. Op m'n gewone PC werkt het (gelukkig) goed, maar op m'n mediacenter bijvoorbeeld niet met als gevolg dat ik in mediaportal geen 24/96 materiaal kan afspelen.

Back