Neo Ventilator icm Nord Electro 3

Twannie

Ingeburgerd
Ik overweeg de aanschaf van een Neo Ventilator voor mijn Nord Electro 3. Wat ik zoal aan demos op het web heb gezien is ie erg goed. Ik ben benieuwd of er hier NE2/3 gebruikers zijn die de Neo Ventilator gebruiken:
- is hij van grote toegevoegde waarde?
- geen gedoe als je op de NE3 een Rhodes sound gaat spelen? (ik zie dat er een bypass schakelaar op de Neo zit, maar moet je die dan iedere keer weer inschakelen op het moment dat je switched tussen rhodes en hammond sounds op de NE?)
Ben benieuwd naar reacties!

schopje...zitten hier uberhaupt gebruikers van de neo ventilator? Advies over de combi met de NE3?

Ik denk dat je elke keer bypass moet inschakelen als je schakelt tussen Rhodes en orgel. Bij de Nord Stage heb je verschillende outputs, zodat je output 1&2 aan piano's en EP toewijst en de 3e en 4e output aan orgel. Daarop zou het zonder bypassen moeten lukken, maar de NE3 heeft alleen left en right out.

Of hij van toegevoegde waarde is, hoor ik niet echt in het filmpje. Ik zou hem best een willen proberen.

Ik ben benieuwd naar reviews hier over de NEO. Ik vraag me wel af of hij nog iets toevoegd aan de Nord.

Waarom niet de split output mode gebruiken? Al je orgels gaan dan door je linker output en alle andere sounds door de rechter output. Interne leslie uit en mono je Ventilator in. Het is geen vergelijk die Ventilator of de interne, wereld van verschil.

Tenzij je je Rhodes en piano's stereo wilt hebben de oplossing. Wil je dat wel zou je kunnen kijken naar deze ertussen:

http://t-rex-effects.com/Default.aspx?ID=2&ProductID=PROD152&VariantID=

Manu, ik wil de nord toch graag stereo laten uitsturen, de effecten op de Rhodes klinkt dan toch wel erg vet vind ik. Ik heb eens naar die T-rex gekeken maar volgens mij hou ik dan het probleem dat ik handmatig moet switchen en dat kan dan net zo goed op de Neo met de bypass. Of..... begrijp ik de functie vd t-rex niet helemaal?

Hallo,

Ik bezit een electro 3 73 en neo ventilator.

Het verschil met de interne sim. is aanzienlijk.
Het vergt misschien wel gewenning, zoals met alles.
Het verschil zit 'm in de veel betere 3D ervaring en overdrive.
De laatste is zo goed dat je het moet horen.
Ze hebben geen pre-amp gemodeled, maar de totale leslie 122.Het resultaat is een heel warme en ronde crunch.

Om de STEREO bypass (i.p.v. de standaard mono)in te schakelen zul je moeten solderen. De ventilator is namelijk mono in....stereo out.Dat wil je natuurlijk niet met de piano patches.Hiervoor moet je inwendig solderen om true stereo bypass te krijgen.
In de praktijk werkt het prima...de switch tussen leslie en bypass levert geen enkel probleem op als je alleen de Nord orgel patches ondoet van elk effect.
Druk de bypass in (doe ik vanaf de grond) en switch de Nord naar de piano en andere banken waar je de effecten van heb ingesteld.

Echt,....heel overzichtelijk.

Manu, ik wil de nord toch graag stereo laten uitsturen, de effecten op de Rhodes klinkt dan toch wel erg vet vind ik. Ik heb eens naar die T-rex gekeken maar volgens mij hou ik dan het probleem dat ik handmatig moet switchen en dat kan dan net zo goed op de Neo met de bypass. Of..... begrijp ik de functie vd t-rex niet helemaal?

Nee, maar jij had een probleem met het switchen via de Neo zoals ik het las. Die T-Rex is handig als je niet dezelfde 2 kanalen wilt gebruiken voor orgel en voor ep's etc. Maar wat is dan precies het probleem met de bypass schakeling van de Neo, je kunt hem zoals al vermeld door pianistje ook stereo in maken dussssss

Hallo,

Ik bezit een electro 3 73 en neo ventilator.

Het verschil met de interne sim. is aanzienlijk.
Het vergt misschien wel gewenning, zoals met alles.
Het verschil zit 'm in de veel betere 3D ervaring en overdrive.
De laatste is zo goed dat je het moet horen.
Ze hebben geen pre-amp gemodeled, maar de totale leslie 122.Het resultaat is een heel warme en ronde crunch.

Om de STEREO bypass (i.p.v. de standaard mono)in te schakelen zul je moeten solderen. De ventilator is namelijk mono in....stereo out.Dat wil je natuurlijk niet met de piano patches.Hiervoor moet je inwendig solderen om true stereo bypass te krijgen.
In de praktijk werkt het prima...de switch tussen leslie en bypass levert geen enkel probleem op als je alleen de Nord orgel patches ondoet van elk effect.
Druk de bypass in (doe ik vanaf de grond) en switch de Nord naar de piano en andere banken waar je de effecten van heb ingesteld.

Echt,....heel overzichtelijk.

+1

Back