RME Fireface 800 corrupt?

trigg

Brass Intelligence
Hallo luitjes,

Misschien dat iemand van julile een gouden tip heeft bij onderstaand probleem:

Wat is er gebeurd?
I zette mijn DAW (Win XP, Dual Core E6600, RME Fireface 800) aan zoals altijd, maar bij het opstarten van Cubase kwam er een ENORME noise uit speakers. Gelijk speakers gemute, FireFace gereset, vervolgens een blue screen:
Error code 1000008e, parameter1 c0000005, parameter2 804ef1ce, parameter3 b81c9a10, parameter4 00000000.

Lekker, windows :frons:

Anyhow, ik de boel opnieuw opstarten, niets deed het meer.
Geen audio en de RME mixer leek random op allerlei kanalen audio uit te sturen terwijl ik niks hoorde.

Volgende stap:
Fireface volledig verwijderd uit windows. Nieuwste drivers en firmware gedownload van de RME-site.
Alles opnieuw geinstalleerd en ge-update.

Resultaat; Geen rare dingen meer in de mixer, geen noise meer, windows zegt dat alles OK is, echter.. dat is niet echt zo. De samplerate lijkt compleet lost

Raar, want in de RME settings de clock is gezet op Master (ik heb geen wordclock of ander sync-device) en hij zegt netjes 44.1khz.

Maar wanneer ik een MP3'tje afspeel in winamp, klinkt het alsof de samplerate op 11Khz draait oid. Iig de pitch klopt niets van.

Cubase doet het al helemaal niet. Hij herkent wel de ASIO-driver, maar vervolgens speelt hij niets af.

En als ik de ADAT-interface weer aansluit dan blijftie heen- en weer gaan tussen Lock en No Lock in de synchcheck; klopt ook niets van dus.

Ik heb RME support al gemaild.. maar ik dacht: misschien heeft 1 van jullie nog een briljante suggestie??

Loopt storm hier he trigg? ;)

Maar heeft zo een FireFace geen Factory Reset oid (buiten de drivers om dus)?

Ik heb wel eens een multiface gehad die het jaren deed met studio pc, daarna van de ene op de andere dag uitviel en het na herinstallatie, bios update, fw update etc etc alleen nog met adapter deed--voorheen zonder--. Na het aansluiten op een alternatieve pc deed ie het weer, ook zonder adapter, heeft glansrijk nog een duurtest van 24/7 doorstaan, en daarna was het weer dezelfde ellende en later was ie helemaal niet meer te starten, daarna één conclusie gemaakt: weg R.M.Eé.

mijn briljante suggestie: even op een ander systeempje testen?

Yep, ze hadden het over verkeerde firmware maar die is OK..

wat alleen vreemd is, is dat vandaag ook de Big Knob het niet meer doet
en vorige week vielen 2 gitaarpedalen uit

Kortom: Alles gaat stuk

Er lijkt iets groters aan de hand..........

Vreemd, lijkt eerder op een controller of chipset probleem, defect mobo?
Kom ik terug op mijn eerste suggestie, al geprobeerd op ander systeem?

Vanavond ga ik het op een ander systeem proberen

kan je hem aan een andere compu hangen, of een laptop? of aan een mac? dan kan je iig uitsluiten (of bevestigen) of het aan de firewire bus en chipset ligt.

ja lijkt het wel op

Ik heb wel eens een multiface gehad die het jaren deed met studio pc, daarna van de ene op de andere dag uitviel en het na herinstallatie, bios update, fw update etc etc alleen nog met adapter deed--voorheen zonder--. Na het aansluiten op een alternatieve pc deed ie het weer, ook zonder adapter, heeft glansrijk nog een duurtest van 24/7 doorstaan, en daarna was het weer dezelfde ellende en later was ie helemaal niet meer te starten, daarna één conclusie gemaakt: weg R.M.Eé.

mijn briljante suggestie: even op een ander systeempje testen?

Ze adviseren om altijd de adapter te gebruiken, ik kan me daar ook wel iets bij voorstellen, heb zelf de 400 en zo nooit problemen gehad (in 2 jaar) , alleen als ik de voeding er uit trek terwijl windows aan het afsluiten is. Dat zijn dan wel nare errors.

bij mij loopt ie al jaren via de voeding van de firewire.
wel nooit eruittrekken de kabel als hij aanstaat lijkt me.
weet zelfs geeneens meer waar de voeding is.

Goed, RME getest op systeem 2:

zelfde problemen.

Nu gemerkt dat er een beetje water in de line #10 input op de voorkant is gelopen (lekkage).
Dit zal wel de problemen veroorzaakt hebben :(

fohne met iet te warme / koude lucht ?
kan het altijd proberen

fuckzooi trigg, idd zo snelmogelijk proberen te drogen zodat er geen oxidatie ontstaat en mss komt het wel goed.

Back