Nord Rack 2 knoppen gaan niet goed

Vergeleken met andere synths draait de Nord wat zwaarder, maar na veel gebruik gaat dat slijten, zoms zo veel dat er soms te veel speling in komt. Soms zie je muzikanten niet met de vingertoppen draaien, maar met de duim tussen het tweede en derde kootje van de wijsvinger in... Maar het mag ook niet te zwaar gaan.

In het begin draaien de koppen dus allemaal wat aan de stroeve kant. Er ontstaan dan na een tijdje dat bepaalde weinig gebruikte knoppen zwaarde lopen danbijvoorbeeld de Cut-Off van het Filter. Bij mij is de Master nog steeds de stoefst lopende.

Wout
Eens. Ik moest ook wennen maar het past mooi bij de "kwaliteitsbeleving" van Clavia vind ik persoonlijk. Heb ook genoeg synths (gehad) waarbij je de knoppen wel heel losjes hebt. Ik noem een Korg MS2000 of Yamaha DX200/AN200. Laatstgenoemde heeft ook nog eens de neiging dat die knoppen values gaan skippen na intensief gebruik. Wees blij met die lekkere, degelijke, rubberen clavia knoppen :)
Heb een Nord Modular G1 waarbij 1 knop wat losser draait en de rest redelijk stroef. Kan je gelijk aan afmeten dat je een exemplaar koopt wat relatief weinig is gebruikt. Althans, waarbij weinig aan de knoppen is gedraaid.

Back