Synth huren?

REJ

Nieuwkomer
eej!

okee, probleem is als volgt:
ik speel toetsen in een band die op het moment erg lekker aan de weg aan het timmeren is.
Veel optredens, etc. over een paar weken gaan we een live-CD / DVD opnemen. Het is een 'gewone' gig,
afgezien van het feit dat alles direct op multitrack-HD wordt opgenomen en daarna in een pro studio
wordt gemixt en gemastered. 3 gasten met cameras gaan de boel eromheen filmen, etc!

Ik speel zelf op een yamaha EX-5, wat er op zich mee door kan, maar ik moet zeggen dat ik niet echt stuk
ben van de piano/rhodes/organ sounds, laat staan het gewicht (20kg! wat stoppen die japanners er in
hemelsnaam allemaal in??).

Binnenkort hoop (cash! argh) ik een Openlabs Ekosynth aan te gaan schaffen, maar dat is pas over 2 maanden
(& no money for food, hehe). Ik heb laatst demo's gechecked van de Nord Electro 2, en het klinkt waanzinnig.
Mijn idee is om voor deze gelegenheid een Electro 2 te huren, aangezien ik niemand ken die er eentje bezit.
Als ik m'n Eko eenmaal heb hoef ik me geen zorgen meer te maken, maar dat is pas NA die opname, en ik vind m'n
EX5 sounds onder de maat om die te gebruiken. Maar goed, geen flauw idee of het uberhaupt mogelijk is om
een synth te huren??? of zijn er alternatieven?? plz help!!
grtz

REJ

Gebruik de "zoek" optie! Er staan een aantal sites/bedrijven die synths verhuren!:D

WAT!? Een EX5 maar zo zo vinden. Dat kan natuurlijk niet he. ;)

Maar leuk voor je die opdracht. ;)

En het kan zo zijn dat je de presets niets vind, maar dat is bij de meeste synths zo. Dan zou ik zeggen regel een echte Rhodes want een EX5 is de enigste synth die er het dichtste in de buurt komt.

Wat dacht je van honderden gratis (!) EX5 patches?
http://ampfea.org/sln/

Een Ekosynth is trouwens niets anders dan een keyboard met een laptop erop geplakt hoor. ;)

Tskkk een EX5 lopen dissen, dat kan natuurlijk niet he.

Ik denk dat als je een willekeurige zaak opbelt om te vragen of ze ook verhuren, ze dat best willen doen.
Meestal zijn die prijzen voor verhuur namelijk niet al te laag. ;)

Denk je trouwens dat die Eko bestand is tegen het ruige live en podium werk?

Tskkk een EX5 lopen dissen, dat kan natuurlijk niet he. [/B][/QUOTE]

Wil niet slijmen Fuse!;) Maar de EX5 blijft voor mij "sensatie" :D Prachtig instrument!:P

Peace...

Hmmm ik ga morgenochtend inderdaad maar eens een paar telefoontjes plegen dan! thnx!
hopelijk wordt het geen al te duur geintje tho, hehe...

maar yo, I know, EX5 for life :))
Fuse, ik gebruik voor rhodes de 'ski-rhodes' (go ski!), ken je vast wel, die rockt trouwens,
vooral in de lagere registers :) en de hammond sounds zijn okee, maar vergeleken met een electro 2
vind ik er toch wel behoorlijk wat verschil in zitten (sorry, ex!)
wat zou jij btw vragen (of overhebben?) voor een 64mb EX5 + scsi & zip drive?

Ekosynth is gewoon kick-ass. Ook al is het een laptop met een toetsen eraan,
dan is het nog steeds wel de ENIGE die dat heeft. En ik ken ook geen laptop met controllers erop ;)
Vooral interessant omdat ik naast toetsen in deze band ook bezig ben m'n eigen dance-act (vies woord)
op de planken te krijgen, ideaal dus als je geen zin hebt je pc op het podium te slepen.
Owk technisch gezien sleep je nog steeds een pc mee maar dan met toetsen en ingebouwde monitor.
Maar je begrijpt wat ik bedoel ;)
En besides that, hang een externe monitor aan je Eko en een muis + ext qwerty en je hebt je comp! etc
of for opname op locatie, multitrack recording straight uit je plank. klaar!
OnAcid, check www.openlabs.com. Dat ding is gebouwd om live mee te werken! shockresistant HD,
ingebouwde voeding. Mocht er iemand over je stroomkabel struikelen, of er gebeurt wat anders, dan
blijft je eko nog 15 minuten aanstaan, gaat dus niet zomaar uit. Nice! en veeel controllers...yum...

Ik kan via 'Google' nix vinden over EKOSYNTH (behalve eentje uit 1979)...

waar kan ik meer vinden over dit beestje?

Roy

Gewoon verder knutselen met je EX-5. Mooie bak!! Ik vind de interface een beetje lastig maar dat komt omdat het Yamaha is:)

LOL

Je kunt toch van die studio eisen dat ze de 'juiste' spullen voor je klaar zetten?
Of anders die piefen van de platenmij die dat dan maar moeten regelen.

Back