Welke mic gebruiken voor Nord G2?

VintageWorks

Ouwe rot
Ik heb een Nord G2 gekocht zonder microfoon en wil de vocoderfunctie ook wel gaan gebruiken. Welke mic is nu handig om te kopen? Maakt het uit welke ik koop en waar kun je de zwanenhals kopen? Iemand tips?

Thanks alvast:okdan:

Gewoon een complete kopen. Dus zwanenhals microfoon: http://www.thomann.de/nl/zwanenhals_microfoons.html

Maar welke? Dat weet ik ook niet. Als talkback op mijn mixer heb ik een goedkope van hun eigen merk t.bone Voor vocoder hoef je volgens mij niet zo'n super goede te hebben, maar dat is mijn mening. Je hebt ze dus in allerlei prijsklassen, vanaf t.bone van € 30 tot aan een Neumann van bijna € 1000.

Maar je kunt natuurlijk ook een losse zwanenhals kopen. Horen vaak toch wel bijpassende mics bij: http://www.thomann.de/nl/microfoon_zwanenhaelse.html

Ik heb een dynamische zang microfoon gekocht voor Vocoder van mijn Modular G1. € 25, topding. Samson Q4CL. Geeft sterk signaal, geen rondzingen of ruis hoorbaar.

voor vocoder doeleinden gebruik ik liever een condensator, omdat de ze doorgaans was minder dof klinken en ook wat meer definitie hebben. dit komt de verstaanbaarheid ten goede. Live zal een condensatormic niet zo handig zijn i.v.m. rondzingen.

Ik ga hem misschien ook live gebruiken. Geen condensatormic kopen dus. Wat is dan een mooi alternatief? Het mag me wel rond de 100 Euro kosten.

sm 57? (:

SM57 is hetzelfde microfoon als befaamde SM58 zang microfoon. Maar dan zonder kapje. 57 wordt heel vaak bij de snare gebruikt en kapje hadden ze eraf gehaald voor drummers, omdat ze die altijd kapot sloegen :)

sm58 / 57 vind ik persoonlijk te dof klinken voor vocoder toepassingen. probeer gewoon zo'n zwanenhals mic, als het niet bevalt stuur je 'm gewoon terug :)

oke, ik denk dat ik dat maar ga doen. Die G2 is zo al heel leuk, die vocoder moet dan ook wel leuk zijn. Ik kan niet wachten:)

Live kan je best condensator microfoons gebruiken.
Maar als je toch liever een dynamische mic wilt:
probeer gerust de sennheiser 421 en 441. En daarnaast de AKG D202, D222.
Dat zijn erg fijne mic's

Ik gebruikte een Samson Q7 voor de vocoder in m'n MS2000 (die is nu weg), en dat ging prima hoor.

Back