80's music

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Verwacht je een dankjewel of zo?

Nou, eigenlijk wel ja... :erm:

Wat moet 'ie zeggen dan? Alleen een discussie en wat soundbites om een Morodor achtige sequence te illustreren... Verwacht je een dankjewel of zo?
Ik verwacht geen dankjewel bijdehand. Maar, een beetje betrokkenheid of reactie op tips. Of verdere vragen/opmerkingen..

srry, was dit weekend bezig filmopnames. leuk dat er zoveel reactie is.
mijn gearlist bedraagt: een dsi mopho, een siel DK70, een crumar trilogy en een tr606
iemand wat meer uitleg rond die moroder arps en hoe je er zelf kan programmeren.

mijn favoriete groepen in deze genre's zijn: Coil, DAF, Nitzer ebb, Neon judgement, recoil en Depeche mode

@kapitein ortega knappe muziek man! ik heb hem geposted op mijn fb page zoda enkele van mijn vrienden ook een kunnen horen echt geweldige muziek

@kapitein ortega knappe muziek man! ik heb hem geposted op mijn fb page zoda enkele van mijn vrienden ook een kunnen horen echt geweldige muziek
Thanks pik:okdan: Wat ik deed/doe om die 80's sfeer te benaderen is een 1 op 1 kopie maken van een bepaald 80's nummer. Dan merk je welke aspecten aan de sfeer bijdragen.
Veel Octave basslines, dikke snares met galm, oude drumcomputer sounds. Voor Cold wave volgens mij de Ronald CR reeks achtige dingen. Zo te lezen heb je al synths die die sounds maken. Ga je ook zang doen? Of melancholisch neuriën ;)

Laatst gewijzigd:
je hebt de 80's dus niet bewust meegemaakt begrijp ik uit je verhaal...

de reden waarom 80's muziek klinkt zoals het klinkt heeft te maken met de aanzienlijk beperkte middelen, zelfs een gemiddelde pietje puk uit lommerkutteveen heeft al meer tot zijn disposal dan de top muzikanten/producers van destijds...
verder was de tijdsgeest heel anders en had muziek nog zijn roots in de conventionele muziek van de jaren 70's (en zelfs 60's) en dan dus vertolkt doormiddel van die ineens voor de average sjaak betaalbare synths... en zo begon het te klinken zoals het klonk...

in retrospect mag het zo lijken maar een bepaalde stijl muziek ontstaat nooit ineens, daar gaat altijd iets aan vooraf...

Laatst gewijzigd:
je hebt de 80's dus niet bewust meegemaakt begrijp ik uit je verhaal...
Geboren in '79. Niet echt bewust meegemaakt helaas. Probeer dat decennium nu muzikaal terug te halen ;)

ja ik ga er op zingen ik heb een stem die qua stijl een beetje aan ian curtis doet denken. zang is trouwens waar ik het langste mee bezig ben dus dat zal niet echt een probleem mogen wezen denk ik ;)

in verband met die moroder sequences zijn die variabel aan rythme (denk ik wel) en hebben die een bepaalde volgorde of ander muziek stijl waar de theorie van hun intervallen op gebaseerd is?

in verband met die moroder sequences zijn die variabel aan rythme (denk ik wel) en hebben die een bepaalde volgorde of ander muziek stijl waar de theorie van hun intervallen op gebaseerd is?
Ik zou het wat minder "rekenkundig" benaderen en wat experimenteren met wat sequences. Gewoon een track van Coil aanzetten en een beetje mee-pielen op je synth.

Ik vind Isao Tomita van die tijd mooi.
Echt een meester in het maken van electonic keybord music met een knip oog naar classic.
De stero effecten van zijn muziek zijn er good ook.
Word toch wel moeilijk om die richting uit te gaan zelf nu nog met de pc.
Petje af voor Isao Tomita.

Hier ook een liefhebber en ben momenteel bezig met tracks waarmee ik met dergelijke sound-and-feel probeer te bereiken/produceren.

[UBERZEIKMODUS]
bovenal geplas...
[/UBERZEIKMODUS]
:D
dat kan echter ging het nutuulk ff om het verschil tussen een arp en een quasi random verzameling ingeklopte noten...

maar erm, mijn post is gewoon 'gezeik' en je eigen de overtreffende trap; UBERgezeik dus? :D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back