Gezocht: schema DX-100

Endfest

Stamgast
Voor de reparatie van m'n yamaha dx-100 ben ik op zoek naar het schema van deze synth. Op het internet vind ik wel de handleiding, maar die is zonder schema.

Kan iemand me helpen? Zou erg, erg fijn zijn.

serieuz een dx100 repairen ..
wats er mee dan ?
sound board is weinig aan te doen denkik so...
toetsen/voeding wel .share the problem

Hey R-Ond,

Twee D's van het toetsenbord (zit precies 1 octaaf tussen) werken niet. Via midi werken deze toetsen wel .. dus zou te repareren moeten zijn gok ik. Hij staat bij een reparateur, maar die wil graag het schema hebben (en heeft zich ook al suf gezocht).

Heb 'm destijds voor 75 euri gekocht en vindt het wel een update waard. Naast een toffe klank is het een onwijs handig bakkie voor on da road .. dus hij krijgt een voorkeursbehandeling ;)

Dus mensen ... iemand het schema van de DX-100 in de aanbieding???

toetsen

toetsen

hello,

het heeft zoals ik het lees niets te maken met electro. het is het witte rubberen stripje in het toetsenbord daar zit een contact-rand op, je moet een zilver-contact-goedje kopen bij ed electroboer en daarmee dat contactrandje op het stripje repareren. Op internet staan talloze voorbeelden met foto.

Success!

Hey R-Ond,

Twee D's van het toetsenbord (zit precies 1 octaaf tussen) werken niet. Via midi werken deze toetsen wel .. dus zou te repareren moeten zijn gok ik. Hij staat bij een reparateur, maar die wil graag het schema hebben (en heeft zich ook al suf gezocht).

Heb 'm destijds voor 75 euri gekocht en vindt het wel een update waard. Naast een toffe klank is het een onwijs handig bakkie voor on da road .. dus hij krijgt een voorkeursbehandeling ;)

Dus mensen ... iemand het schema van de DX-100 in de aanbieding???

waarom heeft die reparateur een schema nodig om het toetsenbord te repareren, cq, schoonmaken?
:koffie:

Thnx voor het meedenken Leute, thnx!

@ Baars, moeten ook nog paar andere dingen vervangen worden, schoongemaakt worden.. nieuwe foliedisplay, enzovoorts ..

@ Zomnius, thnx voor je tip, geef ik zeker even door!

@ Baars, moeten ook nog paar andere dingen vervangen worden, schoongemaakt worden.. nieuwe foliedisplay, enzovoorts ..
!

Ah, die fiets.
alleen een dx100 heeft geen backlight..........
sucses met de reparatie.

:mega:

Back