Lijmen

GijsH

Stamgast
Ok, ik heb zojuist ontdekt dat een toets op mijn microkorg tot aan het einde in tweeën is gebroken. Vraag me niet hoe dit komt want ik ben er vandaag niet aangeweest, totdat ik net wou gaan spelen. Nu is mijn vraag of ik deze toets terug in elkaar mag lijmen.

van mij mag het. maar we leven in een democratie. dus als het van de rest ook mag kun je je gang gaan.

Haha :D, nee wat ik bedoel is of het kwaad kan als ik lijm ga gebruiken op mijn synthesizer. Maar dat wisten jullie waarschijnlijk al, maar jullie zijn toevallig twee grapjassen die vinden dat ik een onnozele vraag stel wat waarschijnlijk ook het geval is.

onnozel was je vraag zeker niet. Maar kon het niet laten door de manier van het stellen van je vraag.
Voor een serieus antwoord; Ik zou kijken of je een nieuwe toets kan bestellen. Lijmen wordt nooit heel mooi. en zeker na een tijd wordt de lijm donkerder van kleur. wat ook niet echt mooi is.

het kan helpen, heb een juno-106 gehad waarvan een toets gebroken was. gerepareerd met superlijm en is er niet meer af gevallen. je voelde het nog wel, en de lijmnaad werd inderdaad ook iets donkerder.

gewoon doen, wel secuur te werk gaan.

pigment door de lijm (wit)

Als het goed is past het afgebroken deel precies in het andere deel.
Plaats deze nauwkeurig tegen elkaar.
Laat nu 1 of meer druppeltjes secondelijm in de naad vloeien(afhankelijk van de breuk).
Zeker niet teveel, want dan valt ie erweer af en kan je em NIET weer lijmen.
Verstandig om even te oefenen op een ander stukje plastik. :eureka:
Laat los en laat het drogen (zie etiket flesje).

Mijn Roland synth leeft al 8 jaar met een gerepareerde toets. (er staat ook al 8 jaar een nieuwe te wachten ergens in een doos, maar zolang ie het doet mag ie daar blijven)

suc6

Ok, ik ga hem gewoon proberen te lijmen, normaal zou dit geen probleem moeten zijn, maar toch ik vraag me af hoe het komt dat ik mijn synth opeens met een gebroken toets aantref.

Back