DX7 sysex naar Nord Modular G2 patch.

audiocollage

Ouwe rot
Wie is er reeds in geslaagd om DX7 sysex naar Nord Modular G2 patches te converteren ?
Ik heb beide tools unzipped en de inhoud in eenzelfde folder geplaatst.
Als ik de exe's uitvoer krijg ik echter enkel een Dos-venster te zien dat na korte tijd terug verdwijnt :
dx2g2.exe (deze zou het moeten zijn dacht ik)
G2oolsGui.exe (deze zou een grafische interface moeten tonen)
nm2g2.exe

Zijn de geconverteerde patches uitgevoerd met de NM 'DXRouter' module ?
Hoe is de complete map-struktuur van de benodigde files (exe's etc.) ?
Waar moeten die sysex files geplaatst worden (welke map) ?
Werkt dit ook met DX7II sysex of enkel met deze van de eerste DX7 ?

Nu is m'n opzet mogelijk nog niet compleet omdat ik de sysex-files nog dien te dumpen vanuit
een library naar afzonderlijk sysex bestanden. Maar iemand die het al heeft gedaan kan mogelijk
z'n ervaring delen.

Dit staat o.a. in de readme :
Windows:
There is a nm2g2.exe and dx2g2.exe that should run on any Windows XP machine without the need to install python.

Running:
Because the programs require the python modules stored in the <release>/nord directory and the initial patches stored in the <release>/ directory, the converters must be run within the directory.
This may be fixed in a future release but currently this is how it works.
Die python modules zouden dus niet nodig zijn bij de exe's.

Thanks.

Heb je al geprobeerd een dosbox te openen (start --> uitvoeren en dan cmd.exe intikken)
naar de directory te gaan waar de executable staat en dan de executable vanuit dos te starten.
Als hij een foutmelding geeft zou je dat nu moeten zien omdat de dosbox open blijft staan :)

-C-

(Met opdrachtprompt via de accessoirses.)
Deze commando's heb ik proberen invoeren na de hele map op de C-partitie gezet te hebben (map naam g2) :
C:\Documents and Settings\nnn>c:\g2\dx2g2.exe WIND.SYX
of
C:\Documents and Settings\nnn>c:\g2\dx2g2.exe c:\g2\WIND.SYX
Beiden zonder succes. (Commando lijkt me toch ok, of niet ?)
Bij de laatst bleef de WIND.SYX naam herhaald worden in die Dos-box, totdat ik h'm dan maar afsloot.

Het is een tijd geleden dat ik het gedaan heb, maar werkte heel goed. Zet de converter dx2g2.exe in een map (makkelijk vindbaar, want je moet daarna vanuit de dosprompt er naartoe komen) EN kopieer de te converteren patches in DEZELFDE map.

Ga naar opdrachtpromt, ga via dos commando's naar de map waarin je de bovenstaande files had gekopieerd, en typ:
dx2g2 patchnaam.syx
of
dx2g2 *.syx

De laatste optie converteert gelijk alle sysex dx7 patches in de map. Met de gui variant heb ik nooit gewerkt. Bovenstaande werkt prima, ietwat omslachtig maar je doet het ws ook niet dagelijks.

@SpaceAgentSpiff
Ik heb het nu ook zo gedaan zoals jij het aangeeft, maar geen resultaat.
(trouwens dit is ook haast idem aan m'n hierboven vermelde poging, die ook niet lukte).
Allicht bij deze methode wordt er geen logfile meer gemaakt, wat me duidt dat het de goede richting opgaat (of net niet ?).

Ik zal hierbij die DX sysex droppen (sample files van het net) ...
Als iemand erin lukt wil die dan a.u.b. zijn werkmethode vermelden, met dank.

Verder vind ik deze nog wel belangrijk :
"Zijn de geconverteerde patches uitgevoerd met de nieuwer NM 'DXRouter' module ?"

Attachments

• woodwind.syx
    4 KB · Bekeken: 139
  • WIND.SYX
    4 KB · Bekeken: 142
Back