alleen beats... de rest?

poul

Stamgast
ik zat wat te knutselen in fruity loops, iets hiphop achtigs. ik was het niet zo eens met het resultaat en kwam op het idee om het in cool edit een beetje te gaan verknippen. dat begon al gaver te klinken. toen heb ik nog een filtertje in mn nord modular geknutselt en was zeer tevreden met het resultaat. een sort kruising tussen cex (wie kent hem hier? hij is niet zo heel bekend geloof ik) en boards of canada

nu zou ik graag met deze beats een goed instrumentaal ambient hiphop nummer maken of iets dergelijks. maar ik kom niet verder, en ik vind ze te goed om te laten liggen.

en ik vraag me nu af wat jullie van deze beats vinden en denken wat erbij zou passen.

dit is een random volgorde van verschillende loops: biets

puol

Ik vind ze veel te onrustig.

Rare URL trouwens.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik vind ze veel te onrustig.

Rare URL trouwens.

ja, daar hou ik juist wel van. ;)

maar ik zal de rest van de muziek dus ook een beetje kalm moet houden. want ik probeer dus zoveel mogelijk detail in de beats te proppen. maar hoe ik het met iets kamlms toch interessant kan houden, dat is een beetje het probleem. want ik kan dit wel leuk door laten rasen en er gewoon een of andere modular drone achter gooien. maar dat is dan ook weer zo saai...

hey man

Deze beat klinken erg professioneel, je moet zeker wat gaan gebruiken voor een nummer!

8)

Origineel geplaatst door poul
ja, daar hou ik juist wel van. ;)

maar ik zal de rest van de muziek dus ook een beetje kalm moet houden. want ik probeer dus zoveel mogelijk detail in de beats te proppen. maar hoe ik het met iets kamlms toch interessant kan houden, dat is een beetje het probleem. want ik kan dit wel leuk door laten rasen en er gewoon een of andere modular drone achter gooien. maar dat is dan ook weer zo saai...

Je kan ook alleen maar stukje van de beat filteren? Vind de beat niet echt geschiked voor en Hip Hop nummer.. maar dat kan aan mij liggen verder klink ie wel cool!8)

lekkere Beats... goed werk!
Doet me wat aan Aphex Twin denken... die kan ook zo heeeeeeerlijk frieken!

Ik zou dur een sub-lage FM bas onder werpen... zweverige pad met arpeggiotje (bells achtig iets met lange attack)...
Het Hip-Hop idee zou ik vaarwel zeggen...

Groet,
Roy

zeker een lekkere beat!!!
en ik zie ook wel een beetje de vergelijking met afx
maar dan zou je er wel nog wat chaotische, snelle afwisselingen in kunnen gooien.
maar daar zat je niet op te wachten geloof ik...
ehm ik zou er nog een mooie duistere string doorheen gooien.
(luister eens naar kraken (side effects))
veel succes!

Origineel geplaatst door OrKa
lekkere Beats... goed werk!
Doet me wat aan Aphex Twin denken... die kan ook zo heeeeeeerlijk frieken!

Ik zou dur een sub-lage FM bas onder werpen... zweverige pad met arpeggiotje (bells achtig iets met lange attack)...
Het Hip-Hop idee zou ik vaarwel zeggen...

Groet,
Roy

psies.. maar je moet wel onthouden dat aphex twin geen enkele maat hetzelfde heeft dus, varieren tot je een ons weegt zou ik zeggen! (is veeel werk kan ik je vertellen)

bedankt voor alle respons!

en wat betreft de variatie in de beats. er zit nu al een hoop en ik ben van plan er nog veel meer mee te doen. maar het zal bij niet al te hoorbare variatie komen denk ik. zo iets van, als het er is merk je het niet, maar als het weg is mis je wel iets... snap? ik ben geen aphex of venetioan snares (de laatste zegt 10 uur aan het programeren te zijn voor 30 seconden muziek... poeh...)

maar goed. ik heb nu het idee om eerst de beats hun "verhaal te laten vertellen" en van daar uit verder te werken, dus dan pas de rest er bij verzinnen. dan eventueel wat aanpassen, en knallen maar
nu moet ik alleen nog even tijd vinden. want voor wat ik allemaal van plan ben heb ik best een hoop tijd nodig.

lang leve de hobby's!;)

EDIT: oja, en wat betreft die hiphop.. inderdaad het is niet echt meer hiphop te noemen. maar ergens vind ik dat sfeertje er nog wel een beetje inzitten. maarja, ik zie wel wat het wordt, ik ga me niet aan een stijl vasthouden ofzo.

Back