Akai analog echo

Hooihuis

Acta est fabula
Volgens mij heb ik over dit pedaal nog niets gezien op SF...lijkt mij wel interessant eerlijk gezegd! Een simpele (echt) analoge delay, maar wel een die tot 1200 ms gaat. Ik heb hem zien staan voor 69 euro en dat is niet verkeerd - ervan uitgaande, dat hij okee klinkt natuurlijk. Ik heb eigenlijk al heel wat delays, maar ik zit hier wel hard over na te denken in ieder geval :)

Heeft iemand hem al?

AKAI_analog_delay_gitaar_pedaal_voorkant_front_1.jpg

Link naar website Akai

Ze hebben nog veel meer pedaaltjes in dezelfde reeks, maar het meeste is puur gericht op gitaristen eigenlijk.

Laatst gewijzigd:
fame-sweettone_ad-10_001.jpg

Die hele reeks is al een paar jaar oud.
Het is een chinese firma die deze dingen leveren.
Een hele reeks van rond de 20 peNdalen , met delay /overdrive /chorus / enzovoort.
Eerst via ebay.
Vorig jaar heeft music store , er een ander [Huismerk fame] stikkertje op gezet , en onder hun naam uitgebracht.
Akai heeft dit dus een paar maand geleden ook gedaan ;)

overigens..music store is goedkoper
http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Fame-Sweet-Tone-Delay-AD-10-Repeat-That-/art-GIT0015024-000

De render van Akai is zo slecht dat ik het zelfs zie. Maar voor 69 euro kun je je geen buil vallen, al was het maar voor je lo-fi projecten

de biyang AD-8 heb ik en daar zit een PT2399 chip in, dus niet echt analoog
ik denk dat die akai hetzelfde is

dus ik denk ook niet dat er echte BBD chips inzitten

Laatst gewijzigd:
Okee, noem me naief, maar hier snap ik dus weinig van. Een goedkoop Chinees product dat al een hele tijd op de markt is, Akai plakt er nu zijn naam op en ineens is het een nieuw Akai "Professional" pedaal? Terwijl ze met het ontwerp en de fabricage echt nul komma nul te maken hebben? WTF :?

En ik dacht nog hee, dat is leuk, Akai gaat weer eens op de analoge tour :r

Op die AD-10 staat bovendien gewoon "dealy" op in plaats van "delay".... mijn god hoe kan je zo'n fout maken zeg :stupid

Maar goed, het zegt nog steeds niet veel over hoe dit ding klinkt natuurlijk en 1200 ms blijft interessant. Al heb ik niet meer zo'n zin om hem nu aan te schaffen eigenlijk.

Tsja, het maar wat je wilt. Als je 1200 ms en analoog wilt dan kom je al gauw in de Bucket Brigade Delays terecht en met 1200 ms klinkt dat niet echt HiFi, ook de Moogerfooger 104 niet. Joh laat dat ding komen en zet 'm in een patch met je MS50 en Moisturizer, instant SciFi

Tsja, het maar wat je wilt. Als je 1200 ms en analoog wilt dan kom je al gauw in de Bucket Brigade Delays terecht en met 1200 ms klinkt dat niet echt HiFi, ook de Moogerfooger 104 niet. Joh laat dat ding komen en zet 'm in een patch met je MS50 en Moisturizer, instant SciFi

Tsja, daar zit natuurlijk ook wat in en voor het geld hoef je het niet echt te laten. En dat iets niet HiFi klinkt heeft me natuurlijk nog nooit tegengehouden :D Wordt alleen een beetje pissig van dit soort verlakkerij. Op de een of andere manier heb ik Akai als merk redelijk hoog zitten, ook al gaat dat natuurlijk vooral over de producten die ze vroeger maakten. Stond voor mij toch altijd voor goede kwaliteit, maar waarschijnlijk is dat niet meer zo belangrijk :)

Nou ja, ik slaap er gewoon nog een nachtje over..... tiz toch weer een tank benzine ;)

Okee, noem me naief, maar hier snap ik dus weinig van. Een goedkoop Chinees product dat al een hele tijd op de markt is, Akai plakt er nu zijn naam op en ineens is het een nieuw Akai "Professional" pedaal? Terwijl ze met het ontwerp en de fabricage echt nul komma nul te maken hebben? WTF :?

En ik dacht nog hee, dat is leuk, Akai gaat weer eens op de analoge tour :r

Op die AD-10 staat bovendien gewoon "dealy" op in plaats van "delay".... mijn god hoe kan je zo'n fout maken zeg :stupid

Maar goed, het zegt nog steeds niet veel over hoe dit ding klinkt natuurlijk en 1200 ms blijft interessant. Al heb ik niet meer zo'n zin om hem nu aan te schaffen eigenlijk.

Op mijn supernova2 stond boven de display 'polyphonic synthesiser' ipv 'synthesiZer',

Je vraag t je af hoe zo'n fout erdoor komt....
Waarschijnlijk wilden ze eerst 'synthesis' gebruiken ipv 'synthesizer' denk ik..

Hebben alle SN2's dat eigenlijk? mensen hier die even kunnen checken?

Op mijn supernova2 stond boven de display 'polyphonic synthesiser' ipv 'synthesiZer',

Waarschijnlijk wilden ze eerst 'synthesis' gebruiken ipv 'synthesizer' denk ik..

Is niet fout. De Britse spelling is oorspronkelijk met een "s" en de Amerikaanse met een "z". En Novation is......jawel :)

Da's net zoiets als Analogue en Analog. Brits vs. Amerikaans inderdaad.

Overigens lees ik toch dat die Biyang AD-7 / AD-8 helemaal niet zo slecht schijnen te zijn.
Maar je moet blijkbaar geen cleane delay verwachten (integendeel).

Hoe dan ook, ik bewaar m'n geld lekker voor de Strymon Timeline :D

Staat mij iets bij van in een buitenlands muziek blad vorig jaar over de biyang echo peNdaal.
Dat het stukje geluidsbewerking en de echo daarin ,analoog was.
En het regelgedeelte /tijd digitaal werd opgelost.

Overigens ...die strymon effecten.....die lijken wel verdomd veel op de biyang ;)

Die Strymon Timeline lijkt mij wel heel erg mooi ook zeg.... maar goed, daar betaal je ook voor natuurlijk :)

Hoewel de echte analoge delays die ik heb staan niet verder komen dan 300 ms kom ik met mijn Headrush 2 en vooral de Echopark van Line 6 (van die laatste ben ik toch wel fan, vooral de "tapedelay") eigenlijk prima uit de voeten. En dan heb ik ook nog een paar digitale bakken staan, waaronder een D Two. Nu ik er over nadenk zou het dus eigenlijk gekkenwerk zijn er nog iets bij te kopen, maar met bedragen van 40-70 euro ga je gewoon te snel overstag :)

Voorlopig nog maar even wachten. Misschien worden ze NOG wel goedkoper :D

Citaat man-T : Op mijn supernova2 stond boven het display 'polyphonic synthesiser' ipv 'synthesiZer'.
Dat is bij meerdere uitgebrachte Engelse synths het geval, bij mijn (alle) OSCar('s) is dezelfde spelling fout gemaakt.
Citaat Hooihuis : Ik heb eigenlijk al heel wat delays.
Is de Electro Harmonix Memoryman niks voor je (of heb je die al), helaas heeft die maar 550 ms, maar wel als extra ''chorus'' en vibrato (Deluxe versie) en geheel analog(ica) ;)

ister een draad met een lijst waar bv wel de bbd delay in zitten:?

kwortd er soms geen wijs meer uit

volgens mij hebk ter maar eentje de analogdelay van electric sound ..se 4150

kheb div delays gehad [ ibanes de hele dm reeks
al digi chip lijkt me omdatje die kan down bit raten

maar geen klinkt zo als die ;-] se 4150

Citaat man-T : Op mijn supernova2 stond boven het display 'polyphonic synthesiser' ipv 'synthesiZer'.
Dat is bij meerdere uitgebrachte Engelse synths het geval, bij mijn (alle) OSCar('s) is dezelfde spelling fout gemaakt.
Haha, ga jij nou engelsen verwijten dat ze zich niet aan de amrukaanse spelling houden?

Volgens mij heb ik over dit pedaal nog niets gezien op SF...lijkt mij wel interessant eerlijk gezegd! Een simpele (echt) analoge delay, maar wel een die tot 1200 ms gaat. Ik heb hem zien staan voor 69 euro en dat is niet verkeerd - ervan uitgaande, dat hij okee klinkt natuurlijk. Ik heb eigenlijk al heel wat delays, maar ik zit hier wel hard over na te denken in ieder geval :)

Heeft iemand hem al?

AKAI_analog_delay_gitaar_pedaal_voorkant_front_1.jpg

Link naar website Akai

Ze hebben nog veel meer pedaaltjes in dezelfde reeks, maar het meeste is puur gericht op gitaristen eigenlijk.

grappig eiglijk dat akai verhaal ...doen ze vaker ,..en blijkbaar goed ..
inkopen in een bedrijf ..korg wavestation toen ,.en uhhh
dat looper pedaal ...van aki was ook soon discus over ..van wie t nou was ...veel later kwam pas roland[boss] methun ..fake/ space echo pedals ..loopers

vraag blijft ; hoeveel delays hebje nodig;...nou:halleluja:D:bekdicht::gaap::geslaagd:

Tsja, daar zit natuurlijk ook wat in en voor het geld hoef je het niet echt te laten. En dat iets niet HiFi klinkt heeft me natuurlijk nog nooit tegengehouden :D Wordt alleen een beetje pissig van dit soort verlakkerij. Op de een of andere manier heb ik Akai als merk redelijk hoog zitten, ook al gaat dat natuurlijk vooral over de producten die ze vroeger maakten. Stond voor mij toch altijd voor goede kwaliteit, maar waarschijnlijk is dat niet meer zo belangrijk :)

Nou ja, ik slaap er gewoon nog een nachtje over..... tiz toch weer een tank benzine ;)

softhoor ;-]
:engel:iid ..asje bv analoog pedaal wil koopdan een memory man hazardai..megaapedaal .ddureder hoefje der ookmaar eentje van..[hoogopmn wanted listnogh]
:okdan:

yoyo idd synthesiser,..haah na benknie soon taalkundig persoon..ditslat wel in..
ben niet aleen hihi:D:halleluja*D

Overigens ...die strymon effecten.....die lijken wel verdomd veel op de biyang ;)

Ik zie het niet, graag wat meer bewijs daarvan aub. :okdan:

Attachments

• orbit3.jpg
    orbit3.jpg
    52,7 KB · Bekeken: 105
Laatst gewijzigd:
Back