Hardcore Producteren (enkele vragen)

Thenobody

De Stoorzender
HAD GEEN IDEE WAAR IK DIT KON POSTEN (ALS HET VERKEERD IS, ADMIN VERPLAATS ALSTUBLIEFT):okdan:

Hey,
Ik heb nu een heleboel nummers gemaakt, (de meeste nogsteeds om te kloten)
De nummers waar ik serieus aan gewerkt heb klonken naar mijn idee zeer goed.
Nu heb ik alleen erg veel moeite met de volgende punten:

*Opbouw en Afbouw van en naar kickdrum
*Het plaatsen van vocals op de juiste plek (of deze gelijk laten lopen met melodie/bass)
*Het maken van de effecten tussendoor (zodat het niet eentonig word)
*Het maken van een krachtige lead
*Een Kickdrum maken van deze tijd. (mijn Kick zit meestal rond 2006/7)
*De Intro kick en Outro kick (op een of andere manier klinkt deze bij mij of te hard, of te niet-hardcore-maar-meer-dance/hiphop-achtig)

Ik hoop dat er iemand is die mij hiermee kan helpen,
Ik zit met mijn stijl trouwens tussen industrial en melodic in.
Ik begin het liefst met Industrial en laat er halverwege een lekkere melodie in.
(Dit zal ook wss zijn omdat ik geen Industrial Lead kan maken, maar alleen Industrial FX)
(En daarbij kan ik wel een Mainstream Lead maken, maar geen Mainstream FX)

En zo vult alles elkaar heerlijk aan.
Zeg gerust dat ik faal, Ik durf tenminste om hulp te vragen:mega:

Plaats anders even een voorbeeld. Dat maakt het makkelijker voor mensen om specifiek tips te geven.

*Opbouw en Afbouw van en naar kickdrum
*Het plaatsen van vocals op de juiste plek (of deze gelijk laten lopen met melodie/bass)
*Het maken van de effecten tussendoor (zodat het niet eentonig word)
*Het maken van een krachtige lead
*Een Kickdrum maken van deze tijd. (mijn Kick zit meestal rond 2006/7)
*De Intro kick en Outro kick (op een of andere manier klinkt deze bij mij of te hard, of te niet-hardcore-maar-meer-dance/hiphop-achtig)

Dus je hebt moeite met de kick, de lead, de intro, de outro, de effecten, de opbouw en de vocals. Met alle respect, maar wat blijft er over waar je geen moeite mee hebt dan?

Dus je hebt moeite met de kick, de lead, de intro, de outro, de effecten, de opbouw en de vocals. Met alle respect, maar wat blijft er over waar je geen moeite mee hebt dan?

en toch : "De nummers waar ik serieus aan gewerkt heb klonken naar mijn idee zeer goed.
"

Dan is er geen probleem denk ik, je bent goed bezig ! Zolang je jezelf maar goed vind en dat zit duidelijk wel snor.

haha, tja ik kan ze wel maken hoor maar niet "zoals het hoort"

ik maak nummers die moeilijk te mixen zijn (vanwege een ouderwetse bass, of een niet goed lopend intro)
of nummers die slecht gemasterd zijn (mischien is dat het wel.)

Bedankt voor de reactie.

en toch : "De nummers waar ik serieus aan gewerkt heb klonken naar mijn idee zeer goed.
"

Dan is er geen probleem denk ik, je bent goed bezig ! Zolang je jezelf maar goed vind en dat zit duidelijk wel snor.

Zo is dat!

Bedankt voor de reactie.

Geen nood ,over 8 jaar weet je precies hoe je geluiden moet plaatsen in de Mix , het is gewoon een
leerschool en daar is tijd voor nodig en veel geduld :)

Zou ik niet te snel zeggen eigenlijk, ik leer het meeste van anderen, zeker als ze meer ervaring hebben dan ik. Remember je eerste track waar je vond dat die lead zo lekker geschift klonk en vergelijk het is dan met iets dat je pakweg een jaar later gemaakt hebt.. Altijd lachen. :D Je moet ook een soort van tweede paar oren aankweken, muziek beluisteren houdt andere dingen in dan muziek analyseren en (na)maken.

Tijd, geduld en heel veel luisteren naar andere muziek (ook hardcore) daar leer je veel van... kijken hoe anderen het doen, proberen je eigen stijl te creeren en het belangrijkste is vooral niet opgeven..... succes

bedankt allemaal voor de reacties,
ben het met alles wat er tot nu toe gezegt is eens.
maar ik schiet er helaas zo weinig mee op, alle tips doe ik nu al!
zoals DjunaSaurus zegt je leer meer van iemand met veel ervaring als in je eentje blijven proberen.

vandaar dat ik via Dj Recype deze site heb gevonden en hoopte op hulp bij mijn (hopelijk) toekomstige carriere.
Helaas wonen er geen ervaren of ken ik geen harddance (om het wat groter als hardcore te maken)
producers bij mij in de omgeving.

Geduld is een schone zaak :)

Sebastian Hoff (moet je wel bekend in de oren klinken als hardcore fan) is ook heel vroeg begonnen en heeft later door ook te kijken en de juiste connecties op te bouwen in de loop van tijd veel geleerd, ik ben van mening dat hij nog steeds aan het leren is (want een perfectionist)

Ik denk dat dit voor zoveel producers geldt... ben zelf jaren bezig geweest met pielen/proberen....

Geduld is een schone zaak :)

Sebastian Hoff (moet je wel bekend in de oren klinken als hardcore fan) is ook heel vroeg begonnen en heeft later door ook te kijken en de juiste connecties op te bouwen in de loop van tijd veel geleerd, ik ben van mening dat hij nog steeds aan het leren is (want een perfectionist)

Ik denk dat dit voor zoveel producers geldt... ben zelf jaren bezig geweest met pielen/proberen....

Ik weet wie het is ja,
ik zal even een voorbeeld geven van mijn laatste projectje (Preview dus)
http://soundcloud.com/djthenobody/the-nobody-what-is-it-preview

PS: die hieronder is mijn signature. (die hierboven is de preview)

Back