Resetten Nord Lead 2 ?

apollo

I love syntesaizer
Ik kan nergens in mijn handleiding vinden hoe ik de originele presets van m'n nordrack II kan recoveren ('k wil vooral de oude preformances terug). Weet soms iemand hoe het moet of heeft misschien iemand een midifile ervan ?

Da's nie eenvoudig....

alleen de eerste 40 user presets kunnen overschreven worden. De factory presets van deze eerste 40 kunnen worden gerestored vanuit de perfomances. Dit staat beschreven in de manual.

Van performances dacht ik altijd dat ze niet overschreven konden worden.

Schop ik 'm even omhoog.

Ik zit echt met een vervelend probleem. Ik heb constant hetzelfde geluid, en knoppen reageren niet echt meer. Ja, soms bij een bepaalde instelling wat me niets zegt. Maar dan nog zit er een monotoon geluid doorheen.

Help! Ik wil graag een full reset van mijn nordrack1, zodat ik alles weer origineel heb.

Iemand?

Paul.

Ik heb al een PM gestuurd :)

Een NordRack1 is een speciale synth met wat eigenaardigheden. Daarom is stapgewijs onderzoeken naar de fout belangrijk. Maar even zo goed kan de synth gewoon kapot zijn...

'Resetten' kan alleen maar door de Eeprom te vervangen, die je eerst bij Clavia moet bestellen en er is een levertijd, want ze branden in kleine partijtjes.
Maar meestal is resetten niet nodig.

Wout

Maar dan nog zit er een monotoon geluid doorheen.

Dit kan ook zijn dat je 2 parts op een midikanaal hebt zitten en je op weer een ander part aan de knoppen zit te draaien terwijl de gain dicht staat?

Daarom vroeg ik in een PM naar meer informatie.
De NordRack heeft de verwarrende 'Leftmost Active Slot' setting wat Midi betreft. Samen met eventuele 'echo' features op de computer... Dan kan je dagen bezig zijn om zo'n storing op te lossen.

PS De NordLead1 heeft dat ook.

Wout

Toch weer even omhoog, want nog steeds niet opgelost.

Wat heb ik nu?

Ik kan via Cubase wel door mijn programma heen skippen op de Nord, maar niet op de Nord zelf.
Misschien moet ik het anders zeggen. Ik kan wel door mijn programma's heen skippen, maar dan hoor ik geen andere patch. Ook werken de andere knoppen niet.

Local = on
Programchange = on

Als ik in Cubase iets teken, dan reageert het allemaal prima.

Help.:)

Back