G
Guest
Guest
Zeg vaak dat de muzikant het instrument maakt en niet andersom.
Het omgekeerde kan net zo goed....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Zeg vaak dat de muzikant het instrument maakt en niet andersom.
Het omgekeerde kan net zo goed....

er zit in wat je er uit haalt idd... geef je veel ' input' dan krijg je veel ' ouput'...Zeg vaak dat de muzikant het instrument maakt en niet andersom.

er zit in wat je er uit haalt idd... geef je veel ' input' dan krijg je veel ' ouput'...
daarom hoor je soms ook van 'onkundigen' dat een synth bijv. te veel menu's heeft waar men dan in moet duiken endergelijke... menu's zijn nu eenmaal nodig wanneer een synth erg veel te bieden heeft want voor elke parameter een knopje is dan niet meer te doen (qua productie kosten en de synth zal gigantisch worden of te kleine knopjes hebben)... voor iemand die pcies weet waar ie een parameter moet zoeken om een gewenste verandering aan te brengen is het peanuts...
dat bepaalde synths zoals bijv. de (synthese beperkte) juno-60 zo word geprezen zal voor een groot gedeelte ook te maken hebben met een handje vol parameters die voor de 'minder wetenden' nutuulk ideaal zijn...
you get what you give; wil je dat de synth je veel geeft dan moet jij de synth net zoveel geven...
maar meestal word de schuld in de... schoenen... van de synth geschoven![]()
van twee kanten moeten zijn 
Gedeeltelijk waar natuurlijk..... maar een slechte producer (wil niemand persoonlijk aanvallen hier wat ook niet nodig is) met een hoop mooie spullen blijft een slechte producer.
Een goede producer die (noodgedwongen) slechte/afgekeurde/niet verkopende rommel gebruikt kan een status symbool worden of een scene ontwerpen......
Beginnen op PC met (gratis) seqeuncer en VST's, daar leer je veel van en loop je op een gegeven moment vanzelf tegen wat beperkingen aan of wat je liever niet met een PC doet en die spullen schaf je dan aan.
Alles kan met een PC, voor sommige werkt dat goed en je zal moeten leren of dat ook voor jouw werkt.
ik ga wat dat betreft niet van 1 bepaalde groep mensen uit...Je gaat nu uit van mensen met een lange aandachtsspanne. Er zijn ook mensen die wel muziek willen maken, maar niet te lang met een geluid bezig kunnen zijn.
Dan is het fijner als je een synth hebt die snel doet wat jij wilt. Zoveel verschillende synths, zoveel verschillende gebruikers.
natuurlijk, maar de synth kan alleen geven als de persoon er achter geeft... het zijn nl niet 2 mensen nutuulk...Het is en zouvan twee kanten moeten zijn
![]()
da's idd waar ende zeer logisch...Wat mij betreft mis je nog wat keuzes:
-een slechte producer met een hoop mooie spullen blijft een slechte producer.
-een slechte producer met een hoop slechte/afgekeurde/niet verkopende rommel blijft een slechte producer.
-een goede producer met een hoop mooie spullen blijft een goede producer.
-een goede producer met een hoop slechte/afgekeurde/niet verkopende rommel blijft een goede producer.
Wat mij betreft mis je nog wat keuzes:
-een slechte producer met een hoop mooie spullen blijft een slechte producer.
-een slechte producer met een hoop slechte/afgekeurde/niet verkopende rommel blijft een slechte producer.
-een goede producer met een hoop mooie spullen blijft een goede producer.
-een goede producer met een hoop slechte/afgekeurde/niet verkopende rommel blijft een goede producer.
Ach zondag.......
Dit was toch wel duidelijk hé ? 

overdrijven is ook een vakIdd, ik weet echt wel hoe een synth werkt, maar om nou eerst 36 menu's door te moeten om bij de cutt-of te komen..., dan hoeft het voor mij al niet meer.
ik kan me niet voorstellen dat een beetje slimme synth menu's zou hebben die dieper gaan dan 1 laag, hooguit misschien in uitzonderlijke gevallen 2, daar bedoel ik dus mee dat er een direct knopje aanwezig is voor een groep parameters die op het display verschijnen (a la DX7 of D-50 etc) met wellicht dan nog eventueel een left and right button om zo door het menuutjes heen te scrollen... is heel even wennen maar dan moet het toch razend snel wel lukken... zo kon ik ook redelijk hard door de menu's van bijv de DJ-70 rennen... het enige nadeel van die soort systemen is dat bepaalde knoppen zeer vaak zullen worden gebruikt en dus, als het van een dusdanige kut quali is, op een gegeven zullen gaan haperen... maar ach, dat kan ook met analoge bakken met tig knoppen nutuulk...Alvast heel erg bedankt voor de tips. Kan iemand me nog even een goeie raad geven wat betreft het aankopen van synths e.a apparatuur, bepaalde websites of zo? Of gewoon via Ebay?
Ik ben bij Xeno & Oaklander thuis geweest in 't begin toen Martian Canterel zijn eerste spullen aan het maken was