midi inport enz.

matthijs124

Nieuwkomer
Hallo,
Ik heb sinds kort een Roland E-86. Ik heb al heel wat jaren orgel en piano ervaring maar nooit aan dit spul begonnen, daarom heb ik er ook bar weinig verstand van.. Hieronder een paar vraagjes over problemen die ik meteen tegenkwam.

Ik wil graag verschillende dingen opnemen met een midi programma. En die over elkaar heen plakken en tegelijk afspelen zodat je een mooi geheel krijgt. Ik heb dus enkele midi programma's gedownload oa cakewalk maar ik kreeg elke keer dit te zien:

"This computer does not appear to have a soundcard that has a MIDI In port."

Zijn deze geluidskaarten los te krijgen, kunnen deze in een laptop gezet worden of kan ik dit downloaden?

alvast bedankt,

Matthijs

De goedkoopste oplossing zou zijn om een E-mu XMIDI 1x1 of zo te kopen. Overigens hangt dat tegelijk afspelen ook van de multitimbraliteit af, maar ik denk dat ik de E86 wel eens als MT-32 vervanger heb gezien, dus dat zou wel goed moeten zitten.

Hoe heb je nu de Roland op de computer aangesloten? Geluidskabels geven geen MIDI door, en MIDI is geen geluid.

Ik heb wel een usb midi device, daar sluit ik hem dus mee aan.. maar de E-mu Xmidi die jij adviseert is toch hetzelfde idee als zo'n midi device. Er veranderd daarmee toch niets aan m'n geluidskaart?

Klopt.

Heb je in Cakewalk wel ingesteld dat je zo'n USB MIDI device hebt en dat je dat wil gebruiken? Vindt 'ie 'm in apparaatbeheer? Drivers geinstalleerd? Normaliter zou de instelling van je ASIO-apparaat (de geluidskaart) en de MIDI I/O (interface of wat dan ook) niet aan elkaar vastgelast moeten zijn.

Drivers 64 bits geinstalleerd.. (windows 7) Ik kan bij devices in cakewalk wel UM-1 aanklikken maar hij dan zegtie dus ook dat er geen midi in port is..

Back