“The Spirit Of A Legend RE-Emerges!”

Leuk filmpje wat hoge verwachtingen schept, dus het eind resultaat zal wel een hoop shite zijn :D

Die sax en violin plaatjes doen mij inderdaad aan een workstation denken, en dat zou toch reuze jammer zijn...

Is 4.6.2011 dan de 6 April? Fucking Amerikanen altijd met hun achterlijke omgedraaide data!

Nieuwe V-synth..?

Ik gok ook op een workstation, sax en violen + ze liggen al hopeloos achter op Korg en Yamaha, en na de XF en Kronos is het hun beurt waarschijnlijk voor iets nieuws.

Een Roland legende 'opnieuw'... hmm, een rompler met de naam Jupiter Gi, vrees ik..

De Jupiter is toch wel de grootste legende, volgens mij.. een TR of TB kloon zal 't wel niet worden...

Nicolas hoopt:

een werkelijk steengoede emulator van Tr-606 707 808 TB 303 SH 101 Juno 6 en JP8 gecombineerd met V synth technologie (incl D50 emulatie) en hun beste piano/GM klankbank, samengegooid in 1 super gebruiksvriendelijke sequence omgeving met talloze ingebouwde Boss effecten

Nicolas vreest:

Gaia en VP550 in 1 doos samengegooid, omgesmukt met wat grooveboxmogelijkheden en gemarket als de holy grail van retro sounds.

Citaat Nicolas 2000 : een werkelijk steengoede emulator van Tr-606 707 808 TB 303 SH 101 Juno 6 en JP8.
Hé, je vergeet er 2!
De SH-5 en TR-909 :eureka:

Nicolas hoopt:

een werkelijk steengoede emulator van Tr-606 707 808 TB 303 SH 101 Juno 6 en JP8 gecombineerd met V synth technologie (incl D50 emulatie)
Dat zou ik marketing-technisch gezien nooit direct in 1 bak tegelijk stoppen.

Gewoon op de clavia manier, spreiden over een bak of 3.. en dán pas een 4e waar het allemaal in zit.

je gaat nu toch geen marketing toelaten in de categorie "Nicolas HOOPT" he... :)

@analogica: het was de bedoeling om 606 808 909 te schrijven ipv 606 707 808. Ik als enorme 909 liefhebber ga dat doosje niet bewust achterwege laten.

SH5 emulatie...mwa ik wil de stank en looks van de echte. :)

iets zegt me dat het een nieuwe MC-303 wordt met extreem platgecomprimeerde sounds en een stevig MIDI timingprobleem. Lijkt me wel wat.

ze zeggen "the spirit of a legend re-emerges". Als ze the real analog deal opnieuw zouden maken, dan hadden ze wel "a legend re-emerges" gebruld. :D

Met al dat "re-emerges" gedoe moet ik wel aan de re-XXX space echos denken. :)

Boss heeft overigens Legend pedaaltjes, maar dat terzijde.

Als het om analoog spul ging zouden ze niet vrijwel exclusief akoestische instrumenten laten zien maar knopjes.

Ik heb wel op een (volgens mij Motifator) forum gelezen dat er eerst een wazig plaatje van een synth met veel knoppen de UK site van Roland stond, wat inmiddels in gewijzigd. Dus wie weet...

"hoping for the best, but expecting the worst.."

Mooi zinnetje in een mooi nummer.. :D

Laten ze nu (roland) maar met echt iets vernieuwend komen, en niet steeds voort borduren op de phantom serie.
De wereld zit te wachten op een echte analoge synth, zoals de JP-8, met VCO's en discrete componenten.

Laatst gewijzigd:
Zoveel discrete componenten zitten er nu ook weer niet in een JP-8...

Laten ze nu (roland) maar met echt iets vernieuwend komen, en niet steeds voort borduren op de phantom serie.
De wereld zit te wachten op een echte analoge synth, zoals de JP-8, met VCO's en discrete componenten.

Je wilt iets venieuwends en zit vervolgens te hopen op een kloon van een apparaat dat al 30 jaar oud is.

Huh?

En jouw beeld van "de wereld" is niet meer dan een projectie van jezelf. Een kleine groep zit op een lekker analoog monster ala Jupiter 8 te wachten. Maar face it, een veel grotere groep wil gewoon supersaw trance arpeggio's kunnen knallen. Waar op zich niks mis mee is.

Back