“The Spirit Of A Legend RE-Emerges!”

Citaat Yoozer : Je wilt iets venieuwends en zit vervolgens te hopen op een kloon van een apparaat dat al 30 jaar oud is.
Het hoeft natuurlijk ook geen exacte kopie te zijn, er mag best wel iets vernieuwends in dat 30 jaar oude ontwerp komen.
Ik bedoel dat na al die digitale en VA synths het weer tijd is voor een echte analoog en dan bedoel ik van de Japanse fabrikanten, als ze daar op dit moment tijd voor hebben :eureka:

Laatst gewijzigd:
Een Roland legende 'opnieuw'... hmm, een rompler met de naam Jupiter Gi, vrees ik..

De Jupiter is toch wel de grootste legende, volgens mij.. een TR of TB kloon zal 't wel niet worden...
idd, want daar is te weinig vraag naar en Roland gaat zeer waarschijnlijk gewoon weer voor het grote grossende publiek...
en dan krijg je straks weer dat gelul dat ie die en die naam heeft maar niet klinkt zoals de synth van weleer met dezelfde naam...
dan zal er wederom ook weer worden gezegd dat die nieuwe synth misschien wel zo klinkt als de oude had MOETEN klinken...

:D als ie maar gaat als een trein..!

3589758443_e42bd9548b.jpg

De naam Jupiter zal Roland nooit meer mogen gebruiken, die hebben ze voor een flink bedrag afgestaan, het is niet erg als ze een andere planeet naam zoals saturnes, mars, uranus, venus, etc in gebruik gaan nemen.
Alhoewel ze al eerder de naam saturn (09) en (Pro)mars in gebruik hebben gehad.

Wedden, dan maar? Als je het zo zeker weet...

aan wie hebben ze "jupiter"dan voor een groot bedrag afgestaan???
Wie staat er in godsnaam te springen om jupiter,behalve roland zelf??

voor de rest, als je een Audi van de RS reeks koop dan verwacht je geen boodschappenwagen.....

jupiter 80...

Nu kunnen we wild doen en hopen op iets als een andromeda. Dus een analoge polysynth in een modern jasje.

Het kan natuurlijk ook gewoon een uit de kluiten gewassen GAIA zijn met alu kantjes en leuke trance arpeggio's. Als het Korg was, had ik er nog minikeys bijgezet ook, maar nu hou ik het bij een D-beam.

Citaat Alex Omega : aan wie hebben ze "jupiter"dan voor een groot bedrag afgestaan en wie staat er in godsnaam te springen om jupiter, behalve roland zelf??
Had het jaren geleden ergens gelezen toen ze de JP-8000 uitgebracht hadden, daarin stond vermeld dat ze hem liever Jupiter (8000) hadden willen dopen, maar omdat ze de rechten op de naam Jupiter hadden afgestaan konden ze alleen de verwijzing JP meegeven!

"jupiter" kan je natuurlijk enkel patenteren als naam voor een synthesizer, hooguit voor een muziekinstrument (omdat het ook een naam van een planeet is). Ik vraag me af welke jongen er interesse had om ook instrumenten met de naam jupiter te gaan maken...

Kan er niets aan doen, maar ben -ondanks dat ik wel beter weet- toch benieuwd. Jupiter 80, mhhh.... nou ja, altijd beter dan bijvoorbeeld Youranus 80 zoals sommigen hier misschien liever zien. Al weet je in dat geval natuurlijk wel zeker dat hij dan echt anaaloog is :)

En jouw beeld van "de wereld" is niet meer dan een projectie van jezelf. Een kleine groep zit op een lekker analoog monster ala Jupiter 8 te wachten. Maar face it, een veel grotere groep wil gewoon supersaw trance arpeggio's kunnen knallen. Waar op zich niks mis mee is.

Volgens mij zijn die monsters er al, hoor. Luisteren naar de namen Alesis Andromeda, Prophet 08 en Moog Voyoger 8)

Die laatste ken ik niet, de voyoger. ;)

de strekking van de post was dat een kleine groep op NOG een analoog monster ala jupiter 8 zit te wachten.

Het lijkt me maar het best dat ik zelf een analoog monster met oplage van 1 exemplaar ga vervaardigen (alleen voor mezelf).
Geheel analoog (minstens 3 VCO's-2 lfo's-2 adsr's-3 filterstypen etc) met veel leds voor de functies (in alle kleuren van de regenboog) een ribboncontroller en gebouwd in een plexiglazen kast (liefst nog met neon erin).
En de naam : Super Mercurius 12 (stemmig) ;)
Als ik op welke fabrikant dan ook moet wachten die dit soort op de markt gaat brengen, kan ik wachten tot dat ik een ons weeg.

Ik hoop een waardige opvolger voor de Fantom G. Dat ding (ik heb hier een G6) is hopeloos verouderd in vergelijking met Yamaha (XF) en Korg (Kronos)...

Laat ik nu net op het punt staan om dat ding weg te doen... :P Dat zou wel eens een mooie inruil kunnen worden hehe I keep dreaming :)

Back