“The Spirit Of A Legend RE-Emerges!”

ik ben anders momenteel met een opname bezig die best wel the most realistic upright bass ever heard kan gebruiken. (ik ben serieus).

Afhankelijk van je muziekstijl, workflow bij opname en/of live kan dit wel eens een heel handig instrument zijn.

ik ben anders momenteel met een opname bezig die best wel the most realistic upright bass ever heard kan gebruiken. (ik ben serieus).

Afhankelijk van je muziekstijl, workflow bij opname en/of live kan dit wel eens een heel handig instrument zijn.

Probeer TRillian eens.. daar zit een geweldige upright bas in :)

Ik heb hem in dit nummer gebruikt:

http://moonbase69.nl/mp3/SlowBurn.mp3

On topic: ik vind die JP80 toch wel veelbelovend klinken, maar vraag me af of er echt iets in zit wat we nog niet kennen.

als ik die gast zo hoor praten over wat het ding globaal genomen ende gemiddeld een beetje kan dan heb ik sterk de indruk dat het een soort va JD-800 principe is; geluiden stapelen om dikheid te krijgen... verder niets mis mee nutuulk... het is verder iig duidelijk de grote broer van die nieuwe junos...

Die gast spreekt van 3000 euro ergens onderweg.
Dan verwacht ik wel spectaculaire eigenschappen.

Maar dan lees ik ergens:
72 notitie toetsenbord
- 1000 stemmige polyfonie, 50 keer multitimbrale
- 8 prachtige preset patches geprogrammeerd door Richard Devine
- ingebouwde luidsprekers, evenals USB, gold-plated XLR en digitale uitgangen
- volledige 128-kanaals MIDI-interface
- tot 24 gelijktijdige Roland COSM-effecten
- een uitgebreide bibliotheek van 4 cutting edge vooringestelde ritmes waaronder Bossa Nova, Polka, Disco en Dubstep

't Is een keyboard?!

Laatst gewijzigd:
Wel wat V-synth achtig hier&daar.. waarschijnlijk dus het ongewenste kind van de Juno-G en de V-synth (GT)....

..maar wel bruikbaar denk ik.. :)

(even terzijde maar als iemand me een youtube link kan geven naar een behoorlijk bekend '70's popnummer waarin men een minimoog gebruikt, help je me van een stevige frustratie af. :) Het is geen Gary Numan ofzo, minder elektronisch en minder "hard". Gewoon poppy nummer, maar met moddervette minimoog. Het is niet Magic Man van heart. Ik ben alle details even compleet vergeten, behalve dat de clip volgens mij in zwart wit is. Clip heeft wat weg van 99 luftballons: de band die ergens buiten staat te spelen.

In het kader 'kansloze schop': nog es een poging... is het iets van Barclay James Harvest?
Bijv. "Life is for living" of "Victims of Circumstance"? (moddervette solo alert vanaf 2:58 )

even een kansloze reactie op de kansloze schop: nee het is een echt beroemde groep. Iets in de categorie (van bekendheid) Blondie. Of net 1 trapje lager, want Blondie is nog bezig. :) Maar ik kan het me nog steeds niet herinneren. Als ik de clip terugzie zal ik weten of het het nummer is dat ik in gedachten heb, dat wel.

Back